عمر باتری سامسونگ گلکسی S22

عمر باتری سامسونگ گلکسی S22 ؛ هرآنچه انتظار داریم

بسیاری انتظار زیادی از عمر باتری سامسونگ گلکسی S22 دارند. در اینجا به بررسی شایعات و اطلاعات موجود از باتری‌های این خانواده می‌پردازیم.

تا چند ماه دیگر قرار است گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ روانه بازار شوند، اما مثل همیشه از همین حالا شایعات و خبرهای مختلفی در مورد این پرچمداران سامسونگ در اینترنت منتشر شده است. در نهایت یک سری از این خبرها توسط خود سامسونگ تایید شد و اکنون ما اطلاعات دقیقی از عمر باتری سامسونگ گلکسی S22 در دست داریم.

عمر باتری سامسونگ گلکسی S22

اوایل سپتامبر، گزارش‌هایی در خصوص اینکه سایز باتری گلکسی اس 22 کوچک‌تر از نسل قبلی خواهد بود شنیده شد؛ هرچند اطلاعات متفاوتی از ظرفیت دقیق باتری وجود دارد. نخستین تأییدیه رسمی برای باتری گلکسی اس 22 در اواخر سپتامبر و با مشاهده کسب گواهی توسط یک رگولاتوری در کره جنوبی اتفاق افتاد.

شماره مدل باتری EB-BS901ABY با گلکسی اس 22 سامسونگ (شماره مدل SM-S901B) مطابقت دارد. به همراه مشخصات این باتری عکسی هم توسط سامسونگ بارگذاری شده که ظرفیت 3،590 میلی‌آمپر ساعتی با ظرفیت اسمی 3،700 میلی‌آمپر ساعت را برای S22 به نمایش می‌گذارد.

عمر باتری سامسونگ گلکسی S22

این کاهش اندازه چشمگیری نسبت به نسل گذشته، باتری 4،000 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس 21 محسوب می‌شود. این نکته را هم باید گفت که نسل جدید پرچمدار سامسونگ به چیپست اگزینوس 2200 مجهز است که مصرف انرژی پایین‌تری دارد. ولی بعید است که این مصرف انرژی کمتر به قدری کافی باشد که بتواند 300 میلی‌آمپر ساعت کاهش ظرفیت باتری را جبران کند.

عمر باتری گلکسی S22 پلاس

گلکسی اس 22 پلاس هم مثل مدل معمولی، با کاهش 300 میلی‌آمپر ساعتی در ظرفیت شارژ مواجه خواهد شد. اخبار و شایعات مدل میانی سری اس 22 از ماه گذشته و توسط افشاگری به نام IceUniverse آغاز شد. اوایل سپتامبر کم و بیش تأییدیه‌هایی از این گوشی در رگولاتوری CCC چین یافت شد که بار دیگر به شماره مدل این گوشی اشاره داشت.

آنطور که تأییدیه مذکور نشان می‌دهد ظرفیت باتری گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ 4،370 میلی‌آمپر ساعت با ظرفیت اسمی 4،500 میلی‌آمپر ساعت است. در حالی که گوشی اس 21 پلاس نسل قبلی ظرفیت باتری 4،800 میلی‌آمپر ساعتی داشت.

عمر باتری گلکسی S22 اولترا

بعد از فهمیدن کاهش ظرفیت باتری دو مدل S22 و S22 پلاس، قطعاً از پیش نسبت به مدل گران قیمت‌تر S22 اولترا نا‌امید شده‌اید. ولی با کمال تعجب سامسونگ ظرفیت باتری را در این مدل کاهش نداده است. در واقع غول کره‌ای از همان ظرفیت باتری 4،855 میلی‌آمپر ساعتی اس 21 اولترا با توان اسمی 5،000 میلی‌آمپر ساعتی در این گوشی نیز استفاده خواهد کرد.

بعد از آن، تأییدیه‌ای توسط رگولاتوری CCC چین از یک باتری با برند سامسونگ منتشر شد که با شماره مدل گوشی Galaxy S22 Ultra مطابقت داشت.

سرعت شارژ گوشی‌های سری Galaxy S22

تا آنجا که ما می‌دانیم، گوشی‌های سری گلکسی اس 22 سامسونگ با همان سرعت شارژ نسل گذشته خود شارژ می‌شوند. شایعات گسترده‌ای بر اساس نتایج بنچمارک‌های به دست آمده وجود دارد که نشان می‌دهد این گوشی‌ها احتمالاً با توان 45 وات شارژ شوند.

عمر باتری سامسونگ گلکسی S22

با این حال از آنجا که این ادعاها توسط هیچ رگولاتوری تأیید نشده و قاعدتاً باید تا این موقع تأیید می‌شد، ما فکر می‌کنیم که هیچ تغییر شگفت انگیزی در سرعت شارژ این گوشی‌ها رخ نخواهد داد.

این یعنی هر سه مدل با همان توان 25 وات شارژ می‌شوند. ماه گذشته تصویری از تأییدیه CCC در ویبو منتشر شده بود که نشان می‌دهد این گوشی‌ها با توان 25 وات شارژ می‌شوند.

منتظر تغییر در عمر باتری گوشی‌های سری Galaxy S22 نباشید

گوشی‌های سری گلکسی اس 22 سامسونگ از نظر عمر باتری متمایز از دیگر محصولات نخواهند بود. در عصر فعلی گوشی‌هایی به اندازه گلکسی اس 22 در بازار وجود دارد که حتی یک باتری 5،000 میلی‌آمپر ساعتی را هم در خودشان جای داده‌اند؛ بنابراین عمر باتری عاملی نیست که به مشتریان برای خرید این محصول انگیزه بدهد.

پس باید امیدوار باشیم باقی ویژگی‌ها و امکانات این خانواده به قدر کافی جذاب باشند و ما را ناامید نکنند. فعلاً کاربران منتظر چیپست داخلی اگزینوس 2200 در این گوشی‌ها هستند که برای نخستین بار طعم رهگیری پرتو در لحظه را به بازار موبایل می‌آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*