تلاش ماسک برای تبدیل بشر به یک گونه چند سیاره ای

ایلان ماسک: ثروتم را در راه رساندن انسان به مریخ و تبدیل بشر به یک گونه چند سیاره ای خرج می‌کنم

ایلان ماسک بعد از افزایش 36 میلیارد دلاری سرمایه‌اش می‌گوید که علاقه‌مند است آن را در راه تبدیل بشر به یک گونه چند سیاره ای و بردنش به مریخ خرج کند.

ایده‌های ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک همیشه به بشر کمک کرده است. او خالق اینترنت ماهواره‌ای استارلینک و اولین اتومبیل خودران جهان با برند تسلا است. اما جاه‌طلبی‌های ماسک به همینجا ختم نمی‌شود. او در توییت جدیدی نوشته است «هدف من این است که با سرمایه‌ام انسان را به مریخ ببرم و چراغ آگاهی را همواره روشن نگه دارم». آنطور که مشخص است ماسک به دنبال تبدیل بشر به یک گونه چند سیاره ای است.

تلاش ماسک برای تبدیل بشر به یک گونه چند سیاره ای

اوایل آبان ماه در پی انعقاد قرارداد جدیدی بین دو کمپانی تسلا و هرتز (بزرگ‌ترین مؤسسه اتومبیل‌های کرایه‌ای جهان)، تسلا به اولین خودروساز 1 تریلیون دلاری جهان تبدیل شد و ارزش دارایی‌های خالص صاحب آن، ایلان ماسک هم به 315 میلیارد دلار رسید. توییت‌های جدید او هم درست بعد از رسیدن به این ثروت انبوه منتشر شده‌اند. ماسک همیشه بر این باور بوده که بشر باید در سیارات دیگر به خصوص مریخ، پایگاهی برای حیات خودش داشته باشد.

ماسک در همین حال تمام فعالیت‌های خودش را به حفاظت از محیط زیست و زنده نگه داشتن کره زمین اختصاص داده است. او صاحب کمپانی تسلا است که تولیدکننده اتومبیل‌های برقی با آلودگی بدون ضرر برای محیط زیست است. علاوه بر این صاحب سولارسیتی، بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده پنل‌های انرژی خورشیدی نیز هست. این‌ها به کنار، همه ماسک را به خاطر کمک‌های چند صد میلیون دلاری برای کمک به مدیریت بحران تغییرات اقلیمی هم می‌شناسند.

تمام این دلایل باعث شده که همه از ثروتمندتر شدن ایلان ماسک خوشحال باشند؛ زیرا هر چه او ثروتمندتر می‌شود، حجم بیشتری از ثروت خودش را در اختیار بشر می‌گذارد. دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل بعد از افزایش 36 میلیارد دلاری دارایی‌های ایلان ماسک گفته است که تنها 6 میلیارد دلار از این ثروت برای نجات جان 42 میلیون گرسنه در سراسر جهان کافی است.

اما ماسک صحبت‌های بیزلی را بی‌جواب نگذاشت و فوراً پاسخ داد که اگر برنامه جهانی غذا به صورت اصولی و با یک حسابداری شفاف بگوید که چگونه می‌تواند با 6 میلیارد دلار جان این عده را نجات دهد، سهام خودش در تسلا را می‌فروشد و به این کار اختصاص می‌دهد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ای گوربابای این آدم عوضی با ایده های احمقانه اش !
    همین الانشم بشرروی زمین باهم نمی سازند می خواد سیاره ای اش کنه که بزنن …. درهمو چول کنن