هونگچی H5

هونگچی H5 ، در ایران ؛ ورود خودروساز کهنه کار چینی به بازار کشور + عکس و مشخصات

هونگچی H5 به عنوان یک خودرو لوکس چینی برای انجام تست‌های فنی به ایران آمد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.

طی روزهای اخیر خبرهایی از حضور نخستین محموله برند هونگچی چین به بازار ایران منتشر شد. بررسی‌های بیشتر حاکی از آن است که هونگچی H5 و HS5 به عنوان نخستین محصولات این خودروساز به ایران راه پیدا کردند تا تست‌های فنی را پشت سر بگذارند. احتمالا این خودروها توسط شرکت مانیان خودرو به شکل مونتاژی به بازار عرضه خواهند شد. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات هونگچی H5 آشنا کنیم.

هونگچی H5

هونگچی H5 در ایران

هونگچی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین خودروسازان چینی در سال 1958 میلادی تاسیس شد و تا چندین سال فقط محصولات لوکس و ویژه‌ای را برای مقامات دولتی به تولید می‌رساند، اما طی سال‌های اخیر این خودروساز روی عرضه محصولات لوکس خود به مشتریان عادی نیز تمرکز کرد و توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند. سدان H5 نیز یکی از همین محصولات محسوب می‌شود که این خودروساز قصد دارد با آن اولین حضور خود در بازار ایران را تجربه کند.

امکانات و مشخصات هونگچی H5

طراحی ظاهری

هونگچی H5

هونگچی H5 در واقع زبان طراحی محصولات این خودروساز چینی را معرفی می‌کند؛ چرا که محصولاتی که پس از این سدان معرفی شدند از لحاظ طراحی به آن شباهت دارند و اصول طراحی آن را دنبال می‌کنند. در نمای جلوی این خودرو یک جلوپنجره کرومی بسیار بزرگ به چشم می‌خورد که توانسته ظاهر اسپرت و در عین حال خشنی را به وجود آورد.

هونگچی H5

در بخش عقب این خودرو همانند بخش جلو چراغ‌های کشیده و نسبتا باریکی دیده می‌شوند که توانستند نمای کشیده‌ای را در بخش جلو و عقب به وجود آوردند. همچنین طراحان با هدف ایجاد نمای مدرن و شیک در این بخش برای صندوق عقب نیز یک باله ویژه را در نظر گرفتند.

هونگچی H5

در نمای کناری این خودرو نیز خطوط نرم و ساده به چشم می‌خورند، اما در عین سادگی توانستند نمای سنگین و شکیلی را ایجاد کنند؛ به گونه‌ای که این بخش از طراحی آن را نسبت به رقبا در سطح ویژه‌ای قرار داده است. رینگ‌های 18 اینچی کرومی نیز در جذاب‌تر شدن این بخش تاثیر زیادی داشتند. به طور کلی هونگچی H5 یک خودرو عضلانی و اسپرت به نظر می‌رسد که نسبتا از وزن بالایی نیز برخوردار است.

طراحی کابین

هونگچی H5

هنگام ورود به کابین با طراحی اسپرت و نسبتا لوکسی مواجه خواهید شد که طراحان در ساخت آن از متریال باکیفیتی استفاده کردند. مانیتور 8.9 اینچی مرکزی یکی از ویژگی‌های مهم کابین این خودرو محسوب می‌شود که به محصولات بی ام و شباهت زیادی دارد. طراحان داشبورد را به شکل راننده محور طراحی کردند تا کلیه دکمه‌ها و ادوات در دسترس راننده قرار بگیرد. به طور کلی کابین از ارگونومی مناسبی بهره می‌برد. صندلی‌های جلو با روکش چرمی نیز دارای شکل مناسبی هستند.

امکانات

هونگچی H5

از مهم‌ترین امکانات رفاهی مدل فول آپشن هونگچی H5 می‌توان به سه حالت رانندگی، آینه وسط الکتروکرومیک، چراغ شور، سقف پانوراما و سانروف، آینه جالبی تاشونده برقی با گرمکن، روکش صندلی از جنس چرم ناپا، سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، شش کیسه هوا در ده نقطه (در برخی بازارها هشت ایربگ)، دوربین 360 درجه، گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی جلو، صندلی سرنشین 4 حالته برقی، صندلی راننده با تنظیمات 8 حالته برقی، تهویه اتوماتیک دوگانه، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر 8.9 اینچی همراه با بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر، خروجی برق 12 ولت، سنسور نور و باران، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی و سیستم کروزکنترل تطبیقی اشاره کرد.

مشخصات فنی

احتمالا این خودرو چینی با یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به بازار ایران عرضه خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 258 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 7 سرعت اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. این خودرو می‌تواند ظرف مدت 9 الی 10 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 225 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که با وزن 1485 کیلوگرمی ارقام مناسبی محسوب می‌شوند.