آگهی آنلاین خودرو

آگهی آنلاین خودرو سخت تر از همیشه شد؛ احراز هویت اجباری است

بر اساس دستورالعمل جدید ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، از این پس کاربران برای ثبت آگهی آنلاین خودرو باید فرایند احراز هویت را انجام دهند.

از آنجایی که درج آگهی‌های غیر واقعی خودرو و قیمت‌سازی‌های نجومی روی کاربران تاثیر می‌گذارد و همچنین باعث نابسامانی بازار می‌شود، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نامه‌ای را به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی ارسال کرد و در آن دستورالعمل جدید ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را شرح داد که طبق آن پلتفرم‌های درج آگهی آنلاین خودرو شامل وب سایت و اپلیکیشن موبایل از این پس باید 6 قابلیت مهم را ارائه دهند.

قوانین سختگیرانه برای درج آگهی آنلاین خودرو

طبق این دستورالعمل جدید، پلتفرم‌های درج آگهی آنلاین خودرو باید قابلیت‌های جدیدی شامل قابلیت احراز هویت آگهی‌دهندگان، احراز صلاحیت کسب‌وکار آگهی‌دهندگان، قابلیت احراز وجود ماشین آگهی شده، ارائه نشان مجزا BADGE، اطلاع‌رسانی به کاربران و ایجاد قابلیت مرتب‌سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع آگهی‌های منتشر شده توسط یک آگهی‌دهنده و روش نظارت و قیمت آگهی‌های ماشین را به پلتفرم‌های خود اضافه کنند.

در این ابلاغیه آمده است مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت باید اجرای الزامات جدید توسط پلتفرم‌های درج آگهی خودرو را در مهلت‌هایی که تعیین شده پیگیری کند. همچنین این مرکز باید عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داده و آنها را گزارش دهد.

ضمن این که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت نیز نحوه عملکرد پلتفرم‌ها درباره موارد اعلام شده در این دستورالعمل را هنگام رتبه‌بندی کسب‌وکارها الکترونیکی در نظر خواهد گرفت. همچنین مقرر شد اگر پلتفرم‌ها در رعایت الزامات تعیین شده مرتکب تخلف شوند، دادستان کل کشور با متخلفان برخورد قانونی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*