سایپا آریا

شاسی بلند سایپا آريا و شاهین اتوماتیک به زودی تولید انبوه می‌شوند؛ 9 خودرو جدید در راه است

مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه 9 محصول جدید این گروه خودروسازی در راه است گفت شاسی بلند سایپا آريا و شاهین اتوماتیک به زودی به تولید انبوه خواهند رسید.

سید جواد سليمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مصاحبه جدیدی عنوان کرد این شرکت قصد دارد به‌زودی سایپا اطلس را به عنوان جایگزین تیبا و ساینا به بازار عرضه کند. همچنین تولید سایپا آریا و نسخه اتوماتیک شاهین نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

شاسی بلند سایپا آريا و شاهین اتوماتیک در راهند

مدیرعامل سایپا با اعلام این که تولید انبوه شاسی بلند سایپا آریا و شاهین اتوماتیک به زودی آغاز می‌شود گفت قصد داریم خودرو سایپا اطلس را به عنوان جایگزین تیبا و ساینا به بازار عرضه کنیم. وی افزود سایپا در دهه 70 به دلیل محصولات متنوع در سبد تولید خود به عنوان یک خودروساز برتر شناخته می‌شد. از این رو برای این که به دوران اوج خود برگردیم باید محصولات جدید و به‌روزی را به تولید برسانیم.

مدیرعامل سایپا در ادامه بیان کرد عدم سرمایه‌گذاری در محصولات جدید و اقتصادی آسیب‌های زیادی را برای سایپا به همراه داشت و در گذشته بسیاری پراید را به عنوان نماد ناتوانی صنعت خودرو می‌دانستند و ما نیز تصمیم گرفتیم تولید آن را متوقف کنیم. وی افزود سایپا با تولید محصولات جدید و ارائه خدمات نوین در کنار افزایش کیفیت باید بتواند تفکر گذشته جامعه نسبت به این مجموعه را از بین ببرد.

عرضه 9 محصول جدید طی 3 سال آینده

سلیمانی با اشاره به این که سایپا شاهین از زمستان سال 99 به بازار عرضه شد، گفت در طراحی و تولید این خودرو به دو موضوع استحکام و ایمنی تاکید داشتیم؛ چرا که باید عملکرد ما به گونه‌ای باشد تا مشتریان بدانند در این مجموعه محصولات با کیفیتی به تولید می‌رسند. وی در ادامه از عرضه 9 محصول جدید طی سه سال آینده به بازار خبر داد و تاکید کرد این محصولات از تکنولوژی‌های به‌روزی بهره می‌برند و همانند خودرو شاهین تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات آن در داخل کشور انجام خواهند شد.

مدیرعامل سایپا در بخش دیگری از گفته‌های خود اعلام کرد کراس اوور آریا و هاچ بک اطلس به‌زودی روانه بازار می‌شوند. هرچند عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریمی به ویژه در اوایل تحریم‌ها بسیار سخت بود، اما سایپا با عرضه شاهین به بازار نشان داد این خودروساز در مسیر خوداتکایی قرار دارد.