گوگل پلی

پلیس فتا: گوگل پلی مورد تایید ما نیست

رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام این که گوگل پلی مورد تایید ما نیست گفت شهروندان همراه بانک‌ها و نرم افزار‌های بانکی را از منابع معتبر دانلود کنند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص نحوه شناسایی همراه بانک‌ها و سایر نرم‌افزارهای پرداخت الکترونیکی جعلی عنوان کرد مهم‌ترن راه پیشگیری از این نوع جرائم این است که شهروندان می‌بایست همراه بانک‌ها و نرم افزارهای بانکی را حتما از منابع معتبر دانلود کنند؛ به بیانی دیگر شهروندان باید به سایت رسمی بانک خود مراجعه کرده و از همان سایت نرم افزار بانکی را دانلود و نصب نمایند. از این رو شهروندان نباید به منابع نامعتبری چون شبکه‌های اجتماعی، گوگل پلی و سایر منابع مشابه اعتماد کنند.

گوگل پلی مورد تایید پلیس فتا نیست

رئیس پلیس فتا پایتخت در ادامه بیان کرد منابعی چون شبکه‌های اجتماعی  و گوگل پلی ممکن است نرم افزارهای بانکی با ظاهری مشابه اما جعلی را ارائه دهند. در واقع این نوع برنامه‌ها یک نوع بدافزار محسوب می‌شوند و می‌توانند با نقص حریم خصوصی شهروندان به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند. از این رو این نوع منابع مانند گوگل پلی که نرم افزارهای مختلف را عرضه می‌کنند، به هیچ عنوان مورد تایید پلیس فتا نخواهند بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد همکاری میان بانک‌ها و پلیس فتا در حوزه برخورد یا پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شده و بانک‌ها نیز به عنوان گزارش‌دهنده و هشدار دهنده با ما همکاری دارند. وی خاطرنشان کرد ما سعی داریم یک فضای امن‌تر را برای حوزه پرداخت‌های الکترونیکی و حوزه بانکداری الکترونیک ایجاد کنیم.