ویندوز 10

از این پس، ویندوز 10 سالی یک بار آپدیت می‌شود

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است تا از این به بعد، هر سال یک بار یک آپدیت جدید را برای ویندوز 10 منتشر کند.

مایکروسافت به‌تازگی از انتشار آپدیت ماه نوامبر ویندوز 10 (21H2) خبر داده و در عین حال، اظهار داشته است که این سیستم عامل از این به بعد تنها سالی یک بار آپدیت عمده دریافت خواهد کرد.

این بدین معنی است که آپدیت عمده بعدی ویندوز 10 نه از مه تا ژوئن طبق روال گذشته، بلکه در نیمه دوم 2022 به انتشار می‌رسد که مشابه الگوی انتشار آپدیت برای ویندوز 11 است که به‌صورت سالانه در قالب یک آپدیت جامع، قابلیت‌های جدید به آن افزوده خواهد شد. علاوه بر این، مایکروسافت متذکر شده است که تا 14 اکتبر 2025 (22 مهر 1404) حداقل از یک نسخه از ویندوز 10 پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

خبر خوشحال‌کننده‌ای است که مایکروسافت اگرچه در حال حاضر روی سیستم عامل جدید خود ویندوز 11 تمرکز دارد، به انتشار آپدیت به‌صورت منظم و سالانه برای سیستم عامل قبلی خود خواهد پرداخت. چنین الگویی زمان بیشتری را برای آزمایش قابلیت‌های جدید در قالب برنامه Insider Program فراهم می‌کند و به این شرکت اجازه می‌دهد تا جایی که ممکن است باگ‌ها و نواقص را پیش از عرضه رسمی آپدیت برطرف کند.

این درحالی است که مایکروسافت انتشار ویندوز 11 را نیز سرعت می‌بخشد. این شرکت اعلام کرده است که با توجه به روند مناسبی که انتشار این سیستم عامل طی کرده و همچنین بازخوردهای مثبت کاربران تا به اینجا، بر سرعت انتشار می‌افزاید و ویندوز 11 را در دسترس دستگاه‌های سازگار بیشتری قرار می‌دهد.

البته اگر دستگاه شما هنوز رسماً از ویندوز 11 پشتیبانی نمی‌کند، روشی جایگزین جهت نصب آن وجود دارد که مایکروسافت خود آن را تایید کرده است اما این شرکت و بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند از به کار گرفتن چنین روشی خودداری کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*