کیا EV9

شاسی بلند تمام برقی کیا EV9 با طراحی خاص و بسیار زیبا معرفی شد

کانسپت کیا EV9 نوید ارتقای بزرگی نسبت به مدل‌های قبلی را می‌دهد. با تصاویر و مشخصات این شاسی بلند تمام برقی همراه گجت نیوز باشید.

کیا اخیراً در نمایشگاه خودرو لوس آنجلس ۲۰۲۱ از کانسپت کیا EV9 رونمایی کرده است که از طراحی زاویه‌دار با بدنه بزرگ بهره می‌برد.

کیا EV9 مبتنی بر پلتفرم ماژولار هیوندای (Electric-Global Modular Platform یا به اختصار E-GMP) ساخته شده است. این پلتفرم در مجموعه‌ای گسترده از خودروهای برقی این شرکت نظیر آیونیک 5، کیا EV6 و جنسیس GV60 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کیا EV9

کیا EV9 جهشی بزرگ در مقایسه با EV6 به شمار می‌رود و با طراحی خود که زاویه‌های تیز و فضای داخلی گسترده را در بر می‌گیرد، علاقه‌مندان به خودروهایی مثل کیا تلوراید و کادیلاک اسکلید را جذب خواهد کرد.

EV9 دارای طول 194 اینچی، عرض 81 اینچی و ارتفاع 70 اینچی است و فاصله بین دو محور آن به 122 اینچ می‌رسد. اندازه این خودرو بزرگ‌تر از سایر مدل‌های قبلی است و می‌توان احتمال قابل توجه‌ای را برای به تولید رسیدن آن در نظر گرفت.

کیا EV9 از معماری 800 ولتی برخوردار است که فست شارژ جریان مستقیم 350 کیلووات را برای آن فراهم می‌سازد و ضمناً کیا متذکر شده است که طی 30 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ خواهد شد.

کیا EV9

در فضای داخلی این خودرو شاهد یک تاچ‌اسکرین مرکزی 27 اینچی هستیم. فرمان خودرو نیز یک فرمان پاپ‌آپ است که هدف پشت طراحی آن مشخص نیست.

اگرچه در حال حاضر مشخص نیست که تولید کیا EV9 چه زمانی آغاز می‌شود، احتمالاً این اتفاق طی یک سال دو سال آینده صورت خواهد گرفت. کیا پیش‌تر اظهار داشته است که برای عرضه چند خودروی EV تا 2027 برنامه دارد.

در ادامه تصاویر بیشتری را از این خودرو در زوایای مختلف مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*