باتری پیکسل 6

نتایج سرعت شارژ و تست باتری پیکسل 6 گوگل منتشر شد

سری Pixel 6 می‌تواند از جهاتی آغازگر عصری نوین برای گوشی‌های گوگل باشد. هرچند که سرعت شارژ و عمر باتری پیکسل 6 از رقبا عقب‌تر است.

گوشی گوگل پیکسل 6 به یک باتری ۴۶۱۴ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که نسبت به نمونه ۵۰۰۳ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده در پیکسل 6 پرو اندکی کوچکتر است. البته با توجه به نمایشگر کوچکتر و رفرش ریت پایین‌تر، عمر باتری این گوشی تفاوت چندانی با مدل پرو ندارد.

عمر باتری پیکسل 6

باتری پیکسل 6

در تست باتری انجام شده، پیکسل 6 توانست با یک بار شارژ بیش از ۲۰ ساعت ویدیو آفلاین پخش کند (با رفرش ریت ۶۰ هرتز)‌ که ۵ ساعت بیشتر از مدل پرو است.

هر دو گوشی سری Pixel 6 گوگل با رکورد تقریبی ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه عملکرد مشابهی در تست وبگردی از خود نشان دادند. البته نباید فراموش کرد که رفرش ریت پیکسل 6 پرو در هنگام انجام این تست روی ۱۲۰ هرتز قرار داشت؛ اما در مدل استاندارد این میزان روی ۹۰ هرتز تنظیم شده بود (حداکثر میزان ممکن).

هرچند که در تست تماس صوتی کفه ترازو به سمت پیکسل پرو سنگینی می‌کند؛ زیرا مدل استاندارد با رکورد ۲۱ ساعت و ۱۴ دقیقه، تقریبا ۵ ساعت زودتر از برادر بزرگترش خاموش می‌شود.

باتری پیکسل 6

با در نظر گرفتن تمام موارد فوق و مصرف باتری در حالت استندبای، گوگل پیکسل 6 توانست امتیاز کلی ۸۶ ساعت را از آن خود کند. امتیاز به دست آمده به طور کلی بد نیست؛‌ اما در مقایسه با رقبای این گوشی پایین است.

البته اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری از پیکسل 6 خود استفاده کنید، می‌توانید نرخ تازه‌سازی نمایشگر را روی ۶۰ هرتز بگذارید. با این کار می‌توانید تا ۲ ساعت بیشتر وبگردی کنید. در مواردی که روز شلوغی در پیش دارید و هر لحظه برایتان مهم است، این تغییر به کار می‌آید.

سرعت شارژ Pixel 6

در جعبه پیکسل 6 خبری از شارژر نیست و کاربران باید آن را جداگانه خریداری کنند. گوگل در مراسم رونمایی از گوشی جدید خود اعلام کرد که با استفاده از شارژر ۳۰ وات جدید این شرکت (قیمت ۲۵ دلار) می‌توان در مدت ۳۰ دقیقه نیمی از ظرفیت باتری پیکسل 6 را پر کرد.

البته دقت کنید که آنها به شکل هوشمندانه‌ای از گفتن سرعت شارژ گوشی اجتناب کردند. در تست شارژ، گوشی پرچمدار گوگل با دو آداپتور مختلف شارژ شد.

باتری پیکسل 6

در تست اول از یک آداپتور ۶۵ وات شخص ثالث استفاده شد که توانست در مدت نیم ساعت ۴۸ درصد از ظرفیت باتری را پر کند. در این مدت گوشی با حداکثر توان حدود ۲۲ وات شارژ می‌شد به همین خاطر شارژ کامل ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول کشید.

در تست دوم از آداپتور ۱۸ وات گوگل که در جعبه مدل‌های قبلی پیکسل وجود داشت، استفاده شد. نتیجه به دست آمده در نیم ساعت اول اندکی از شارژر ۶۵ وات کمتر بود (۴۱ درصد)؛ اما زمان شارژ کامل گوشی تفاوت آنچنان مهمی نداشت (۱ ساعت و ۵۳ دقیقه).

باتری پیکسل 6

باتری گوگل پیکسل 6 را می‌توان همچنین به صورت بی‌سیم و با استفاده از پد‌های شارژ استاندارد با سرعت ۱۲ وات شارژ کرد؛ اما اگر از استند اختصاصی پیکسل استفاده کنید، این میزان به ۲۱ وات افزایش پیدا مي‌کند.