جنسیس GV70

نسخه برقی شاسی بلند لوکس جنسیس GV70 معرفی شد + عکس و مشخصات

نسخه برقی جنسیس GV70 اخیراً معرفی شده است که یک شاسی بلند جذاب و لوکس با قابلیت‌های جدید است. در ادامه با تصاویر و مشخصات آن همراه گجت نیوز باشید.

پس از معرفی نسخه برقی جنسیس G80 طی نمایشگاه خودرو شانگهای 2021 در ماه آپریل، حال در نمایشگاه گوانگ‌ژو 2021 از شاسی بلند لوکس برقی جنسیس GV70 رونمایی شده است.

بر خلاف GV60 که دارای معماری سفارشی بود، نسخه برقی جنسیس GV70 همان پلتفرم اصلی را حفظ کرده و در عین حال موتور برقی و باتری پک در آن به کار رفته است.

جنسیس GV70

طراحی نسخه برقی جنسیس GV70 اساساً شبیه طراحی نسخه اصلی و غیر برقی است اما یک جلوپنجره بسته با طرح لوزی شکل که پورت شارژ در آن پنهان شده، روی آن پیاده‌سازی شده است. واضح است که اگزوز نیز حذف شده که ظاهر بهتری به سپر عقب خودرو داده است. جنسیس همچنین تغییری جزئی را روی سپر جلو با حذف کردن دو گوشه چپ و راست سپر که دارای طرح لوزی شکل بودند، اعمال کرده است.

جنسیس GV70 برقی مشابه نسخه برقی G80 در حالت استاندارد از سیستم تمام چرخ متحرک بهره می‌برد و زمانی که نیازی به قدرت اضافی برای افزایش بهره‌وری خودرو نباشد، به‌صورت خودکار روی حالت دو چرخ متحرک قرار خواهد گرفت.

جنسیس GV70

نکته جالبی که درباره موتور دوگانه جنسیس GV70 برقی وجود دارد، این است که این شاسی بلند لوکس از Boost Mode بهره می‌برد که باعث می‌شود قدرت خروجی آن به‌صورت موقت به 483 اسب بخار (360 کیلووات) و گشتاور آن به 516 پوند-فوت (700 نیوتون-متر) برسد. نسخه اصلی فاقد چنین قابلیتی جهت اوج‌گیری قدرت خودرو است و قدرت آن تنها 365 اسب بخار (272 کیلووات) با گشتاور یکسان با نسخه برقی است.

جنسیس GV70 برقی در صورت فعال بودن حالت‌های Boost و Sport طی تنها 4 و نیم ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تفاوت دیگر بین نسخه برقی و نسخه اصلی، پیاده‌سازی حالت e-Terrain برای رانندگی در جاده‌های ناهموار است که البته در GV60 نیز موجود نبود و GV70 برقی اولین مدلی است که از آن برخوردار است.

جنسیس GV70

اندازه باتری پک جنسیس GV70 برقی مشخص نشده است اما جنسیس در این خودرو فست شارژ 350 کیلوواتی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود به لطف سیستم 800 ولتی در کمتر از فقط 20 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ شود. این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری، بیش از 311 مایل (500 کیلومتر) را طی خواهد کرد ولی باید توجه داشت که این رقم مبتنی بر چرخه تست خودروهای سبک وزن چین (China Light-Duty Vehicle Test Cycle یا به اختصار CLTC) است.

به گفته هیوندای، جنسیس GV70 برقی در آمریکای شمالی به عرضه می‌رسد و مشخصات آن نیز در تاریخ دیرتری به اشتراگ گذاشته خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که این خودرو اولین خودروی برقی از «گروه هیوندای» (Hyundai Group) خواهد بود که در آمریکای شمالی، به‌طور مشخص در کارخانه آلاباما تولید می‌شود.

در ادامه تصاویر بیشتری را از جنسیس GV70 برقی مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*