پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز ۷

گوگل کروم به این دلایل پشتیبانی از ویندوز 7 را افزایش می دهد

گوگل برای خودش دلایلی دارد که باعث شده پشتیبانی از ویندوز ۷ را برای مرورگر گوگل کروم – Google Chrome برای چندمین بار تمدید کند.

علی‌رغم اینکه مایکروسافت به تازگی ویندوز ۱۱ را عرضه کرده، گوگل پشتیبانی از ویندوز ۷ برای کروم را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است. در حالی که اکثر کاربران اکنون از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز به نسخه ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‌اند، هنوز هم برخی از سازمان‌ها که مجبور به ارتقا تعداد زیادی کامپیوتر هستند از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند.

آیا پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز ۷ تا سال ۲۰۲۳ تمدید می‌شود؟

در حالی که قرار بود گوگل تا ۱۵ جولای ۲۰۲۱ از ویندوز ۷ برای مرورگر کروم پشتیبانی کند، اما غول جستجوی جهان تاریخ پشتیبانی از این سیستم را کمی به عقب‌تر برده و اعلام کرده که تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ پشتیبانی را تمدید می‌کند. البته بعید هم نیست که این پشتیبانی تا پایان سال مجدداً تمدید شود.

بر اساس یک پست وبلاگی که ژانویه سال گذشته منتشر شد، کروم بعد از این تاریخ فقط به‌روزرسانی‌های امنیتی و پایداری را دریافت خواهد کرد؛ زیرا اجرای یک سیستم عامل خارج از پشتیبانی رسمی می‌تواند باعث آسیب‌پذیری سازمان‌ها در برابر تهدیدات امنیتی بالقوه شود. امکانات امنیتی داخلی کروم مثل Safe Browsing و Site Isolation، محافظت از رمزعبور پیشرفته و محافظت در برابر فیشینگ همگی به اندازه کافی دلایل مهمی هستند که به کاربران تجاری اجازه می‌دهند همچنان تجارت خودشان را روی ویندوز ۷ به صورت آنلاین دنبال کنند و در زمان دیگری به مهاجرت فکر کنند.

پایان عمر ویندوز ۷

مایکروسافت در ژانویه سال گذشته پایان عمر ویندوز ۷ را اعلام کرد، ولی کاربران تجاری و کسب و کارها بر اساس برنامه Windows 7 Extended Security Updates مایکروسافت، همچنان می‌توانند لایه‌های امنیتی اضافه‌تری را روی دستگاه خود دریافت کنند.

غول نرم افزار جهان ماه گذشته در یک پست وبلاگی اعلام کرد که نمی‌تواند پشتیبانی از ویندوز ۷ را حتی برای این دسته از کاربران بیشتر از ‌ژانویه ۲۰۲۳ ادامه دهد. این مورد در خصوص مرورگر Microsoft Edge هم صدق می‌کند که مایکروسافت اعلام کرده تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ می‌تواند از ویندوز ۷ برای آن پشتیبانی کند. در عین حال پشتیبانی از مرورگر Internet Explorer 11 نیز تا پایان تابستان آینده برای تمام نسخه‌های ویندوز به پایان خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*