نیسان آریا

گالری تصاویر نمای داخلی نیسان آریا ؛ وقتی بازی عوض می‌شود

نیسان با نمای داخلی نیسان آریا 2023 قدمی رو به جلو نسبت به رقبا برداشته است. در اینجا تصاویری از نمای داخلی Nissan Ariya 2023 را می‌توانید مشاهده کنید.

شاسی بلند برقی نیسان آریا 2023 که اولین بار طی نمایشگاه خودروی لس آنجلس 2021 در معرض عموم قرار گرفت، دارای قیمت پایه 47 هزار دلاری خواهد بود که بیشتر از شاسی بلندهای مشابه در همین اندازه نظیر فولکس‌ واگن ID.4، تویوتا bZ4X و سوبارو Solterra است.

دلایلی پشت این قیمت بالاتر نسبت به خودروهای مشابه وجود دارد. اول از همه، نیسان آریا 2023 با یک بار شارژ کامل مسافت 300 مایلی را طی می‌کند و اگرچه این رقم بسته به تیپ خودرو و عملکرد آن می‌تواند تا 285 یا 264 کاهش پیدا کند، در کل برد این خودرو نسبت به سایرین بیشتر است. در درجه دوم فضای داخلی آن قرار می‌گیرد که کار را تمام می‌کند!

از لحاظ مواد به کار رفته، فضای داخلی نیسان آریا فراتر از سایر خودروها است و حتی نسبت به فورد موستانگ Mach-E با قیمت مشابه که خود دارای یک کابین بالاتر از حد استاندارد است، برتری دارد. نیسان با این خودرو حتی یک قدم رو به جلو نسبت به نیسان روگ، شاسی بلند دیگر خود با اندازه مشابه برداشته است.

سیستم کنترل آب و هوای نیسان آریا

در نیسان آریا مانند سایر خودروهای نیسان موادی نرم و چرم‌مانند در داشبورد و رویه درب‌ها و همچنین موادی با طرح چوب در قسمت‌هایی نظیر کنسول به کار رفته که این خودرو را در سطح بالاتری نسبت به خودروهای نیسان و رقبا قرار می‌دهد. گزینه‌های کنترل آب و هوا نیز که به‌صورت لمسی و نورانی روی داشبورد قرار گرفته‌اند، بسیار جالب توجه هستند. اگرچه کنترل‌های لمسی در خودروهایی مثل فولکس‌ واگن ID.4 همواره چندان راضی‌کننده نبوده‌اند، کنترل‌های آب و هوا در نیسان آریا به اندازه کافی از یکدیگر فاصله دارند و بر خلاف فولکس واگن ID.4 کاملاً نورانی هستند که تشخیص آن‌ها را آسان می‌سازد.

علاوه بر این، در دریچه‌های هوای نیسان آریا باریکه‌های برنزی را مشاهده می‌کنیم و این رنگ برنزی در قسمت‌های دیگر خودرو نظیر کنسول مرکزی نیز پیدا می‌شود. نکته جالب توجه دیگر در فضای داخلی، طرح «کومیکو» در اسپیکرها، دریچه‌ها، تزئینات درب و کف‌پوش‌ها است و حتی در جلوپنجره خودرو هم پیاده‌سازی شده است. به گفته «نیتن اسندن» (Nathan Sneddon)، برنامه‌ریز محصولات نیسان، این ثبات در کیفیت تزئینات داخلی خودروهایشان به خاطر علاقه مشتریان به این انسجام و توجه بسیار بالا به جزئیات است.

نیسان آریا

اسندن همچنین اشاره داشته است که خریداران خودروهای برقی همیشه به ظاهر آن‌ها اعتراض داشته‌اند. نیسان لیف نیز جزو این دسته از خودروها است اما با این حال، نیسان آریا از یک پلتفرم کاملاً جدید مختص به خودروهای برقی بهره می‌برد که دست طراحان در طراحی خودروی برقی ایده‌آل خود را باز گذاشته است. این معماری به‌جز ظاهر، در طویل‌تر شدن فاصله بین دو محور و بیشتر شدن فضا برای صندلی‌های عقب این خودرو تاثیرگذار بوده است.

طراحان نیسان آریا مانند بی ام و i3 جا پای سرنشینان جلو را کاملاً آزاد گذاشته‌اند که البته شاید مناسب همه نباشد ولی در اینجا شاهد نوآوری دیگری از این خودرو هستیم؛ کنسول مرکزی کشویی که با لمس یک دکمه در سمت چپ شیفتر برقی می‌توان آن را عقب یا جلو برد تا مطابق اندازه آرنج سرنشین شود.

نیسان آریا

ستاپ به کار رفته در نیسان آریا منحصر به فرد نیسان است ولی از زمان معرفی سیستم اطلاعات و سرگرمی مرسدس با نام MBUX با دو صفحه نمایش عریض که در بالای داشبورد قرار می‌گیرد، فراگیرتر شده است. اسندن مدعی شده است که طراحان و همچنین مشتریان ترجیح می‌دهند اطلاعات ضروری به‌صورت مجزا از سیستم اطلاعات و سرگرمی، جلوی راننده نمایش داده شود. جلوه‌های رنگی، آیکون‌های خوانا، بخش‌های مختلف منو در قسمت چپ و ساختار کلی سیستم نیسان آریا مشابه رابط‌های کاربری سایر خودروهای این شرکت است. اسندن سیستم اطلاعات و سرگرمی نیسان آریا را به تلویزیون و کنسول کشویی آن را به میز قهوه‌خوری تشبیه کرده است.

کابین نیسان آریا 2023 شبیه کانسپتی است که به مرحله تولید رسیده است از آنجا که در بسیاری از کانسپت‌ها شاهد فضای داخلی خیلی آزاد هستیم. به‌صورت کلی باید گفت که در طراحی فضای داخلی این خودرو، عملکرد و کارآمدی فدای ظاهر نشده است.

تصاویر نمای داخلی نیسان آریا