سقوط قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت؛ روی آلت کوین‌ها سرمایه گذاری کنید

به عقیده یک تحلیلگر برتر حوزه ارز دیجیتال قیمت بیت کوین با وجود رشد نسبی باز هم سقوط می‌کند. اتریوم و چند آلت کوین دیگر از آن جلو خواهند زد.

یک استراتژیست و تریدر محبوب حوزه رمز ارزها اصلاح قیمت طولانی مدت بیت کوین را پیش‌بینی کرده است. در آن سو، با وجود سقوط قیمت ادامه‌دار بیت کوین، اتریوم به عنوان برترین آلت کوین بازار و همچنین سایر پروژه‌های رقیب آن رشد قابل توجهی را تجربه خواهند کرد.

این تریدر و تحلیلگر با نام مستعار Credible در توئیتر، به 267 هزار دنبال‌کننده خود گفت اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده اکنون در وسط موج اصلاحی چهارم خود قرار دارد و احتمالا قیمت بیت کوین دو سقوط شدید دیگر را نیز قبل آغاز آخرین رالی بزرگ روند صعودی خود تجربه می‌کند. به عبارتی چرخه گاوی فعلی (صعودی) BTC هنوز به پایان نرسیده است، اما تا پایان آن احتمالا چند اصلاح شدید دیگر را شاهد باشیم.

نوزدهماه بعد ما اینجا هستیم. واقعاً مهم نیست که این موج چهارم چه نوع ساختاری (از نظر تحلیل تکنیکال) را تشکیل می‌دهد، چرا که هدف در نهایت یکسان است: انباشت مجدد قبل از شروع موج پنجم و نهایی این بازار گاوی (چرخه صعودی).

تریدر با نام مستعار Credible، با تکیه بر تئوری موج الیوت (Elliott Wave) پیش‌بینی پیش رو بودن سقوط شدید قیمت بیت کوین را مطرح کرد. این یک رویکرد تحلیل تکنیکال است و پرایس اکشن را به وسیله پیروی از روانشناسی جمعیت (حالات و ذهنی و عاطفی منحصربه‌فرد افراد وقتی عضوی از جامعه یک ارز دیجیتال هستند) که تمایل دارد به صورت امواج (صعودی و نزولی) ظاهر شود را پیش‌بینی می‌کند. به زبان ساده‌تر، امواج الیوت در حرکات قیمت سهام و رفتار مصرف‌کنندگان تشخیص داده می‌شوند. بر اساس آن بازارهای مالی در قالب الگوهای تکرارشونده معامله می‌شوند.

به عقیده Credible، موج چهارم بیت کوین که آخرین حرکت اصلاحی قبل از شروع مرحله رشد نهایی است، می‌تواند شکل یک مثلث متقارن بزرگ را به خود بگیرد. این الگو نشان‌دهنده ساختاری در حال فشرده‌سازی از قیمت و منتظر یک تصمیم‌گیری مهم است تا جهت حرکت بعدی قیمت را نشان بدهد.

چارت تحلیل سقوط قیمت بیت کوین

بر اساس چارت این تحلیلگر، فاز اصلاحی بیت کوین ممکن است تا سال 2022 ادامه یابد و احتمالا قیمت را به حدود 35,000 دلار بازگرداند. Credible همچنین الگوی دیگری را پیشنهاد کرد که بر اساس آن، اولین ارز دیجیتال رمزنگاری شده دنیا ممکن است تا سال آینده، قبل از شروع موج نهایی خود، به حدود 40,000 دلار عقب‌نشینی کند.

موج اصلاحی بیت کوین

اما ضمن سقوط قیمت بیت کوین و در حالی که BTC مرحله انباشت مجدد را طی می‌کند، آلت کوین‌ها به رهبری اتریوم، بزرگترین پلتفرم ساخت قرارداد هوشمند و اپلیکیشن غیر متمرکز، خود را برای رشد آماده می‌کنند. به عقیده تحلیلگر نام برده، تا زمانی که جفت ETH/BTC این سطح را حفظ کند، ما خود را برای مشاهده بازار گاوی آلت کوین‌ها آماده می‌کنیم.

تحلیل چارت بیت کوین / اتریوم

تحلیلگر با نام مستعار Credible با نگاهی به نمودار اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) پیش‌بینی کرد برترین آلت کوین مارکت، مجددا قیمت 4,770 دلار را لمس می‌کند. در غیر این صورت، رد قیمت‌های فعلی می‌تواند منجر به افزایش فشار فروش و کاهش قیمت اتریوم به زیر 4,000 دلار شود.

البته به عقیده وی، اوضاع در چارت اتریوم در مقایسه با بیت کوین آرام‌تر و احتمال سقوط قیمت پایین‌تر است. با این حال با نزدیک شدن به قیمت 4,400 دلار برای ETH، باید محتاطانه‌تر عمل کرد. احتمال لمس 4,770 دلار، رد کردن آن و ثبت سقف‌های تاریخی جدید وجود دارد، اما در صورت بازگشت از مرز 4,400 دلار، وارد کانال 3,000 دلار خواهیم شد.

تحلیل قیمت اتریوم

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نمیدونم چرا سایتی مثه گجت نیوز باید از رسالت اصلی خودش اینقدر دور بشه و راجع به رمزارزها مطلب بزنه…… این کار قطعا عواقبی خواهد داشت بهتره راجع بهش بیشتر فکر کنید