صرافی های ارز دیجیتال

آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال

هدف کاربران و سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال معمولا مبادله رمز ارز دیجیتال با سایر رمز ارزها و یا با ارزهای فیاتی است. برای این منظور پلتفرم‌های مجازی خاصی توسعه یافته است که می‌توان به عنوان یک کسب و کار نوین از آنها یاد کرد. این برنامه‌ها که معمولا به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز فعالیت خود را به عنوان واسطه انجام می‌دهند، صرافی کریپتوکارنسی یا صرافی های رمزنگاری نامیده می‌شوند.

صرافی های ارز دیجیتال در ازای فعالیت خود که عبارت است از کمک به مبادلات رمز ارزی، کارمزدهایی را دریافت می‌کنند که این کارمزدها از یک صرافی به صرافی دیگر متفاوت است. می‌توان گفت که کارمزد صرافی همان مابه التفاوت میان قیمت‌های خرید و فروش است که صرافی آن را به عنوان کمیسیون فعالیت خود، دریافت می‌کند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال

ساختار اولیه صرافی ارز دیجیتال

صرافی رمز ارز به صورت سایتی است که توسط برنامه نویسان کدنویسی شده است. هر صرافی کریپتوکارنسی به منظور راحتی دسترسی کاربران به وب سایت و انجام دستور مورد نظر، رابط کاربری مخصوصی را دارا می‌باشد. بدون شک طراحی گرافیکی و تایپوگرافیکی رابط کاربری باعث می‌شود که کاربر یا مراجعه کننده به وبسایت، دسترسی آسان و بدون دردسری به سایت صرافی داشته باشد.

برای ایجاد اعتماد بین کاربران و صرافی و همچنین انتقال آسان و ایمن دارایی‌ها، از یک کیف پول دیجیتال منحصر به فرد استفاده می‌شود. این کیف پول حاوی کلیدهای خصوصی رمز ارزها برای انتقال و دریافت دارایی‌هاست. علاوه بر موارد گفته شده، هر صرافی ارز دیجیتال دارای یک محور اصلی به نام موتور معاملاتی است که برای انجام تراکنش‌ها و نیز تطبیق تراکنش‌های خرید و فروش با دفاتر محاسباتی، به کار گرفته می‌شود.

صرافی کریپتوکارنسی چگونه کار می‌کند؟

معاملات تجاری در بازارهای مالی شامل دو طرف عرضه و تقاضا می‌شود. در بازار کریپتوکارنسی‌ها نیز برای این که جریان نقدینگی ادامه دار باشد، نیاز به فروشندگانی برای فروش و خریدارانی برای خرید است. در فضای صرافی ارز دیجیتال نیز، به محض ایجاد یک درخواست یا سفارش فروش، در سمت دیگر معامله ارز دیجیتال، خریدار یا خریدارانی درخواست خرید را وارد کرده و به این صورت معامله انجام می‌شود.

صرافی های ارز دیجیتال

انواع صرافی ارز دیجیتال

انواع صرافی ارز دیجیتال

صرافی های کریپتوکارنسی در ابتدا فعالیت خود را به صورت متمرکز آغاز کردند. در این نوع از صرافی‌ها، کلیدهای خصوصی مرتبط با ارزهای دیجیتال در فضای کیف پول اختصاصی، نزد صرافی نگه داشته می‌شوند. به عبارتی دیگر مالک اصلی دارایی‌ها در این نوع از صرافی ها، نه افراد سرمایه گذار بلکه خود صرافی ها هستند. صرافی ها تنها انتقال دهنده ارزش به خریداران کریپتوکارنسی هستند. صرافی هایی نظیر بیترکس و binance به این شیوه عمل می‌کنند.

در طرف دیگر، صرافی های نوظهور غیر متمرکز قرار دارند که انجام معاملات همتا به همتا بدون نیاز به واسطه‌های اضافی را ممکن می‌سازند. کافی است خریدار و فروشنده دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول‌های اختصاصی خود ذخیره نمایند تا در زمان انتقال یا مبادله دارایی‌ها از طریق صرافی ها اقدام نمایند. صرافی های binance و هیوبی، از جمله مهم ترین انواع صرافی های غیر متمرکز به حساب می‌آیند. از این رو، برای انجام معاملات و مبادله رمزارزها لازم است انواع آموزش ارز دیجیتال و آشنایی با انواع صرافی ها، توسط معامله گران گذرانده شود.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*