خودرو محبوب بازار

نگاهی به ۳ خودرو محبوب بازار در محدوده قیمت 350 میلیون تومان

ما در این مطلب ۳ خودرو محبوب بازار در محدوده قیمت ۳۵۰ میلیون تومان را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا متوجه شویم کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد.

در اواخر بهار امسال نخستین نمونه‌های اتومبیل شاهین با قیمتی در حدود ۳۹۰ تا ۳۹۵ میلیون تومان در سایت‌های فروش، آگهی شدند. در آن زمان قیمت این سدان حتی به مرز ۷۰۰ میلیون تومان نیز رسید، اما پس از گذشت مدتی و با عرضه تعداد بیشتری از خودرو شاهین به بازار قیمت این خودرو متعادل شد؛ به طوری که هم‌اکنون فاصله قیمت کارخانه‌ای و بازار این خودرو به ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان رسیده است. با پرداخت مبلغی در حدود ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان نیز می‌توان اقدام به خرید نسخه کارکرده شاهین با کارکرد زیر ۵ هزار کیلومتر کرد. با این اوصاف سدان جدید سایپا موفق شده از اتومبیل‌های هم‌قیمت فاصله زیادی بگیرد. ما در این مطلب ۳ خودرو محبوب بازار ایران که از نظر قیمتی رقیب مستقیم شاهین محسوب می‌شوند را بررسی خواهیم کرد.

سه خودرو محبوب بازار با قیمت حدود ۳۵۰ میلیون تومان

۱. دنا پلاس دنده ای ساده

۳ خودرو محبوب بازار

دنا پلاس دنده ای در مدل ۹۹ و با کارکرد زیر ۱۰ هزار کیلومتر اختلاف قیمت چندانی با نسخه صفر کیلومتر شاهین ندارد، اما این محصول شرکت ایران خودرو ایرادهای بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود برخی از افراد حتی از خرید نسخه صفر کیلومتر آن نیز منصرف شوند. کابین دنا پلاس چندان جادار نیست و طراحی منسوخ شده‌ای نیز دارد. همچنین بخش‌های ECU، دیسک و صفحه این خودرو نیز مشکلاتی دارد که خریداران برای برطرف کردن آن‌ها باید مبالغی را کنار بگذارند. علاوه بر این شرکت ایران خودرو به منظور کاهش قیمت دنا پلاس دنده ای ساده آپشن‌هایی نظیر سانروف را برای آن در نظر نگرفته است. اما از آن طرف سایپا شاهین هیچ‌یک از این مشکلات را در خود نمی‌بیند و همچنین سواری بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

۲. رنو تندر ۹۰

۳ خودرو محبوب بازار

نسخه‌های صفر کیلومتر تندر ۹۰ هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. اما می‌توان با پرداخت مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان به سراغ خرید مدل ۹۷ این خودرو با کارکرد پایین رفت. این خودرو بادوام است و نگهداری از آن نیز احتیاج به صرف هزینه‌های زیادی ندارد. اما از آن طرف این اتومبیل در زمینه امکانات رفاهی حرف زیادی برای گفتن ندارد. این در صورتی است که شاهین با آپشن‌های متنوعی روانه بازار می‌شود که سانروف، استارت دکمه‌ای، دی‌لایت، تهویه اتومات، سنسور عقب و نمایشگر ۷ اینچی از جمله آن‌ها هستند. علاوه بر این شاهین ظاهر زیباتر و شتاب بهتری نیز در مقایسه با تندر ۹۰ دارد.

۳. جک J5

۳ خودرو محبوب بازار

جک جی 5 یکی از سدان‌های محبوب چینی و جزو بهترین خودروهای مونتاژی بازار ایران محسوب می‌شد و به همین دلیل توانست به فروش خوبی دست پیدا کند؛ اما مدل‌های کارکرده آخرین مدل‌های این خودرو چینی با قیمت حدود 350 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود و به نظر نمی‌رسد پرداخت چنین مبلغی برای نسخه کارکرده جک J۵ منطقی باشد. افت قیمت این اتومبیل از شاهین بیشتر است. این اتومبیل مصرف سوخت بالایی دارد و آپشن‌های زیادی نیز برای آن در نظر گرفته نشده است. علاوه بر این قطعات یدکی این خودرو نیز در بازار بسیار کم هستند و شاید موفق به پیدا کردن قطعه مورد نیاز خود نشوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*