گلکسی Z Fold 4 / گلکسی زد فولد 3

گلکسی Z Fold 4 ، طرفداران سری نوت سامسونگ را ناامید خواهد کرد

هیچکدام از دو گوشی گلکسی اس 21 اولترا و گلکسی زد فولد 3 نتوانستند جای خالی سری نوت سامسونگ را پر کنند و ظاهرا گلکسی Z Fold 4 نیز در این ماموریت ناکام خواهد بود.

در مقایسه با گلکسی زد فولد 2، گوشی منعطف گلکسی زد فولد 3 از جهات مختلفی پیشرفت داشته است. هرچند که برخی از کاربران مواردی همچون استفاده از دوربین زیر نمایشگر را با توجه به کیفیت ناامید کننده آن یک گام به عقب می‌دانند.

همچنین علاوه بر استحکام و مقاومت بیشتر نسبت به نسل قبل ، گلکسی زد فولد 3 اولین گوشی تاشو دنیا است که از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند (مایکروسافت سرفیس دوئو به عنوان یک گوشی تاشو به حساب نمی‌آید). هرچند که متاسفانه با همه این موارد، این گوشی برای تبدیل شدن به جانشینی شایسته برای سری گلکسی نوت کاستی‌هایی دارد که ظاهرا در گلکسی Z Fold 4 نیز رفع نخواهند شد.

گلکسی Z Fold 4 نمی‌تواند جای خالی گلکسی نوت را پر کند

گلکسی Z Fold 4 / گلکسی زد فولد 3

بی دلیل نبود که اکثر طرفداران سری گلکسی نوت سامسونگ، علی‌رغم پشتیبانی گلکسی زد فولد 3 از قلم اس پن از خرید این دستگاه خودداری کردند. اول از همه اینکه این قلم را نمی‌توانستید روی نمایشگر بیرونی استفاده کنیم.

مورد دوم اینکه همانند گلکسی اس 21 اوترا، قلم اس پن بیشتر به جای اینکه جزئی جدانشدنی از طراحی دستگاه باشد، به یک اکسسوری دل‌بخواهی بدل شده بود که برای تهیه آن باید مبلغی اضافه را پرداخت می‌کردید.

بر اساس شایعات منتشر شده، قرار است گلکسی اس 22 اولترا نیز همانند گوشی‌های سری گلکسی نوت با جایی اختصاصی برای قلم اس پن عرضه شود. در واقع طراحی کلی این گوشی برخلاف نامش بیشتر به سری Galaxy Note شباهت دارد و می‌توان آن را جانشین حقیقی این سری پرطرفدار دانست.

به همین خاطر امیدواریم بودیم که گلکسی Z Fold 4 نیز از همین رویکرد پیروی کند؛ اما متاسفانه گزارش‌های غیر رسمی چیز دیگری می‌گویند. سامسونگ نمونه‌های اولیه متعددی را برای گلکسی زد فولد 4 در نظر گرفته است، ولی در هیچکدام از آنها خبری از جایگاه اختصاصی داخلی برای قلم S Pen نیست.

گلکسی Z Fold 4 / گلکسی زد فولد 3

البته طراحی نهایی این گوشی تا فروردین ماه سال آينده نهایی نخواهد شد و ممکن است تغییر کند؛ اما اینکه انتقادات فراوان کاربران هیچ تاثیری در رویکرد سامسونگ نداشته، ناامید کننده است.

مسئله فقط قیمت اس پن نیست؛ زیرا بسیاری از کاربران قلم و کیس محافظ را در کنار دستگاه جدید خود خریداری می‌کنند؛ بلکه بیشتر بحث راحتی مطرح است. در گلکسی زد فولد 3 شما همیشه نگران گم کردن قلم خود هستید و هیچ کیس بی نقصی هم وجود ندارد که هم بتواند قلم اس پن را در خود جا دهد و هم از لولا دستگاه در حالت باز محافظت کند.

طراحی جدید گلکسی S22 Ultra را می‌توان به عنوان یک نشانه مثبت قلمداد کرد؛ زیرا ظاهرا سامسونگ متوجه ایراد اصلی جایگزین‌های گلکسی نوت شده است. به همین خاطر امیدواریم که تا دیر نشده، شرکت کره‌ای طراحی گلکسی زد فولد 4 را تغییر دهد.

در تمامی موارد گفته شده فوق، طرفداران سری گلکسی نوت در نظر گرفته شده بودند؛ هرچند که اگر نظر خریداران آينده گلکسی Z Fold 4 را بپرسیم، احتمالا برای آنها افزایش کیفیت دوربین و ظرفیت باتری از همیت بیشتری نسبت به قلم S Pen برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*