گک ترامپچی ویژن امکو

گک ترامپچی ویژن امکو معرفی شد؛ آیا این فضاپیما آینده صنعت خودرو است؟

گک ترامپچی ویژن امکو در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ معرفی شد. این خودرو مفهومی از ظاهری مشابه با خودروهای فیلم‌های علمی تخیلی بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو چینی آشنا خواهیم شد.

شرکت گک چین مدتی قبل برند پرچمدار خود را با نام ترامپچی تاسیس کرد تا بتواند طی جوینت ونچر با گروه استلانتیس به بازار کشورهای اروپایی راه پیدا کند. اما هدف ترامپچی فقط حضور در بازار اروپا نیست، بلکه این برند قصد دارد به یک برند جهانی تبدیل شود. این خودروساز در همین راستا به تازگی در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ از جدیدترین خودرو مفهومی خود پرده برداشت که پیش‌نمایشی از آینده محصولات هیبریدی و الکتریکی این برند خواهد بود.

معرفی گک ترامپچی ویژن امکو

گک ترامپچی ویژن امکو

کانسپت گک ترامپچی ویژن امکو طی سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد، اما مدل نهایی آن نسبت به نسخه کانسپت متفاوت بوده و برای تولید آن از نظرات مشتریان نیز استفاده خواهد شد. گک ترامپچی ویژن امکو به دلیل طراحی خاص خود نسبت به سایر محصولات این برند کاملا متفاوت به نظر می‌رسد؛ چرا که در طراحی این خودرو از زبان طراحی جدید و منحصربه‌فردی استفاده شده است.

گک ترامپچی ویژن امکو

این خودرو دارای استایلی همانند خودروهای فیلم‌های علمی تخیلی بوده و طراحان برای آن زوایای تیز متعددی را در نظر گرفتند. در نمای جلوی این خودرو نیز یک جلوپنجره بسیار بزرگ به چشم می‌خورد که توانسته نمای خاصی را به وجود آورد.

گک ترامپچی ویژن امکو

با وجود این که این کانسپت به طور کلی به عناصر طراحی مشابه با شاسی بلندها مجهز شده، اما می‌توان در طراحی آن ویژگی‌های اسپرت چشمگیری را مشاهده کرد. ترکیب کاپوت کشیده و ارتفاع کم خودرو به همراه بخش عقب فست بک توانسته فرم عجیبی و متمایزی را به وجود آورد. چراغ‌های عقب این خودرو نیز طرح شمشیرهای نوری را برای بیننده تداعی می‌کند.

گک ترامپچی ویژن امکو

طراحان کابین را نیز با الهام از شوکی که از شکسته شدن دیوار صوتی ایجاد می‌شود طراحی کردند. بدون شک طراحی این خودرو مفهومی کاملا با نسخه تولیدی آن متفاوت خواهد بود، اما گک ترامپچی طی فراخوانی از مشتریان خواسته تا ایده‌های خود را در خصوص طراحی ظاهری نسخه نهایی این خودرو در قالب برنامه «مصرف‌کننده + خلاقیت + اشتراک‌گذاری» ارسال کنند تا طراحی این خودرو بر اساس نظرات آنها انجام شود.

گک ترامپچی ویژن امکو

در حال حاضر در خصوص مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما این خودروساز تاکید کرد نسخه تولیدی این خودرو به کاکپیت هوشمندی مشابه نسخه استفاده شده در سایر محصولات این خودروساز مانند GS4 مجهز خواهد شد. ضمن این که سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو نیز از چیپ کوالکام 8155P بهره می‌برد. همچنین ترامپچی برای این خودرو 3 لیدار، 6 رادار، 12 رادار اولتراسونیک و 12 دوربین نیز در نظر گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*