مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش امسال را به هیچ وجه از دست ندهید

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش در سال 2021 معرفی شدند. بهترین تصویر از نگاه داوران، متعلق به یک میمون بود که از شدت درد در نقطه حساس بدن، فریادش به هوا برخاسته است!

امسال در تصاویر منتخب مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش، حیوانات مختلفی با ژست‌های خنده‌دار دیده نمی‌شوند؛ از سمور آبی و عقاب تا خرس و میمون. این شما و این تصاویر برگزیده مسابقه!

برگزیدگان مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش

بیا برقصیم

اندی رابینسون تصویر این دو توله خرس را در حال بازی و دعوا با یکدیگر شکار کرد. نحوه مواجهه آن‌ها طوری است که به نظر می‌رسد دارند می‌رقصند.

ببین چقدر می‌پرم

ظاهرا این ماهی گِل‌خورک در حال به رخ کشیدن قدرت پرش خود است و دو تماشاگر هم دارد. لین چوهان این عکس جالب را در تایوان گرفت.

عقاب باشکوه سرسفید

شاید این عقاب سرسفید در حال افتادن از درخت باشد؛ اما به عقیده‌ی دیوید اپلی، این چیزی از شکوه آن کم نمی‌کند. او می‌گوید عقاب‌های سرسفید برای چندین سال یا حتی دهه‌ها از یک لانه استفاده می‌کنند. هر از گاهی هم با شاخ و برگ جدید، آن را نوسازی می‌کنند.

معمولا این عقاب‌ها توانایی زیادی در شکستن و قاپیدن شاخه‌های درخت هنگام پرواز دارند؛ ولی این‌یکی ظاهرا چنان از کار مداوم خسته بود که سکندری خورد. البته به گفته‌ی این عکاس، عقاب خیلی سریع خود را جمع‌و‌جور کرد و تصمیم گرفت کمی استراحت کند تا سرحال شود.

استایلیست سبزپوش

این آفتاب پرست با ژستی کاریزماتیک روی درخت نشسته و همین برای قرار گرفتن تصویرش در این فهرست کافی بود؛ تصویری که در هند ثبت شده است.

آغوش درخت

ظاهرا این میمون پوزه دراز در حال بوسیدن تنه درخت است؛ یا شاید هم فقط پوزه خود را می‌خاراند. به هر حال به قول جیکوب هودان: «درختان نقش مهمی در زندگی میمون‌ها ایفا می‌کنند و ما که باشیم که نحوه تعامل آن‌ها را قضاوت کنیم».

حرف‌های درِ گوشی

ظاهرا این سه راکون، رازهایی برای گفتن به همدیگر دارند.

تیر خطا

به روایت لیا اسکادان، این دو کانگورو در حال نزاع با یکدیگر هستند؛ ولی ضربه‌ای که یکی از آن‌ها با پا به شکم دیگری می‌زند، خطا می‌رود.

این پنجره لعنتی چطور باز می‌شود؟

نیکلاس دی والکس در توضیح این صحنه می‌گوید: راکون مدت زیادی برای باز کردن پنجره و ورود به خانه تلاش کرد؛ حال یا از سر کنجکاوی، یا برای دزدیدن غذا!

دالی موشه

این خرس جوان در حال پایین آمدن از درخت بود که تصویرش شکار شد. از دریچه دوربین پَل مارچارت، گویی که خرس در حال بازی دالی موشه است.

می‌گیرمت!

یک سنجاب را می‌بینیم که به آغوش سنجابی دیگر می‌پرد. رولند کرانیتز درباره ثبت این تصویر می‌گوید: من روزهای زیادی را در زیستگاه این حیوانات گذراندم؛ اما آن‌ها هنوز من را شگفت‌زده می‌کنند.

لذت حمام گِل

یکی از برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش امسال، Vicki Jauron بود که حمام کردن این فیل را در چهار پرده به تصویر کشید.

در یک بعدازظهر داغ، ساحل دریاچه کاریبا واقع در زیمباوه، میزبان این فیل بود. تصویر اول، این حیوان را با خوشحالی در حال غلتیدن روی گل نشان می‌دهد و در تصویر دوم، با سر به درون آن شیرجه می‌زند.

فیل‌ها با حمام گل، لایه‌ای محافظ روی پوست خود ایجاد می‌کنند تا از گرمای شدید در امان بمانند. در تصویر سوم، فیل را می‌بینیم که خود را می‌تکاند و تکه‌های اضافه گل را از بدنش پاک می‌کند. سر آخر هم با کمک تنه یک درخت، نقاط غیر قابل دسترس بدن خود را می‌خاراند.

وقت درس و مشق است

چی کی تئو با گرفتن این عکس، در بخش موجودات آبزی برنده شد. ظاهرا یک سمور آبی که در حال آموزش شنا به توله خود است، او را گرفته تا از زیر کار در نرود و دوباره به کلاس درس برگردد.

سگ دشتی نینجا

عکس گرفته شده توسط آرتور تروینو هم در بخش موجوات خشکی‌زی به عنوان برنده انتخاب شد. در هایجین کلرادو، وقتی که این عقاب سرسفید در گرفتن طعمه ناکام ماند، سگ دشتی به سمت شکارچی خود پرید و کمی آن را به عقب راند تا امکان فرار به درون یک سوراخ را پیدا کند.

تابستان به سر آمده!

جان اسپیرز با به تصویر کشیدن این کبوتر بدشانس، در بخش موجودات هوایی برنده شد. او می‌گوید: من در حال گرفتن عکس از کبوترهای در حال پرواز بودم که یک برگ پاییزی روی صورت این پرنده فرود آمد.

آغوش دوست پس از قرنطینه

در بخش ویدیویی، لحظه شیرجه زدن یک پرنده به آغوش پرنده‌ای دیگر برگزیده شد؛ البته برخلاف عنوان ویدیو، این صحنه چندان هم دوستانه به نظر نمی‌رسد!

آخ!

اما برنده نهایی به انتخاب داوران، این عکس بود: میمونی که از لای پاهایش روی یک ریسمان فرود آمده است. البته شاید به جای خنده‌دار، بیشتر ناراحت‌کننده باشد؛ چرا که طعم درد را از روی چهره حیوان نگون‌بخت می‌توان چشید!