جدیدترین تصویر کاوشگر ناسا از مریخ

کارت پستال بی نظیر کاوشگر ناسا از مریخ را تماشا کنید

کاوشگر «کنجکاوی» ناسا در سیاره سرخ حضور دارد. در اینجا می‌توانید جدیدترین تصویر کاوشگر ناسا از مریخ را تماشا کنید که بسیار زیبا و فوق‌العاده است.

جدیدترین تصویر کاوشگر کنجکاوی از کوهی در مریخ آنچنان تیم ماموریتی ناسا را تحت تاثیر قرار داد که تصمیم گرفتند نسخه‌ای خاص از آن را با جهانیان به اشتراک بگذارند.

جدیدترین تصویر کاوشگر ناسا از مریخ

کاوشگر Curiosity ناسا به بخش‌های بالایی کوه شارپ در سیاره مریخ رسیده است و توانسته نمایی زیبا را از آنجا ثبت کند. تیم ماموریتی ناسا ابتدا دو تصویر سیاه و سفید که در زمان‌های مختلف روز گرفته شده بودند را ادغام کرده و سپس به نمونه نهایی رنگ اضافه کرده است تا کارت پستالی بی‌نظیر را از سیاره سرخ ارائه دهند.

کاوشگر کنجکاوی پس از هر بار توقف در ماموریت‌های خود، با استفاده از دوربین‌های مسیریابی یک تصویر سیاه و سفید ۳۶۰ درجه را از محیط پیرامون ثبت می‌کند. برای ارسال راحت‌تر به زمین، این تصاویر به صورت فشرده و در قالب یک فرمت با کیفیت پایین در می‌آیند.

اما زیبایی جدیدترین تصویر ثبت شده توسط مریخ نورد ناسا به حدی بود که تیم مربوطه تصمیم گرفت آن را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کند.

بسیاری از تصاویر پانوراما با کیفیت گرفته شده از مریخ، با Mastcam ثبت می‌شوند که نسبت به دوربین‌های مسیریابی کیفیت بسیار بالاتری دارد. در واقع به همین دلیل بود که تیم عملیاتی تصمیم گرفتند خودشان به تصویر رنگ اضافه کنند.

اگر انسانی در لحظه ثبت عکس در آنجا حضور داشت، نمي‌توانست رنگ‌های آبی، نارنجی و سبز را مشاهده کنید؛ زیرا این رنگ‌ها نشانگر منظره در زمان‌های مختلف روز هستند.

در ۲۵ آبان ماه، مهندسان ناسا به کاوشگر کنجکاوی دستور دادند که دو تصویر ترکیبی را یکی در ساعت ۸:۳۰ صبح و دیگری در ۴:۱۰ عصر به وقت مریخ از منظره ثبت کند. دلیل انتخاب این دو بازه زمانی، شرایط نوری متضاد بود که باعث میشد جزئیات زیادی دیده شوند.

در تصویر ترکیبی ایجاد شده، المان‌های صبح به رنگ آبی، بعد از ظهر به رنگ نارنجی و ترکیب هر دو به رنگ سبز دیده می‌شوند.

در مرکز جدیدترین تصویر کاوشگر ناسا از مریخ نمایی از کوه شارپ دیده می‌شود. این کوه حدودا ۵۰۰۰ متر ارتفاع دارد و کاوشگر ناسا از سال ۲۰۱۴ در حال بالا رفتن از آن بوده است. کمی مایل‌تر به راست و در دور‌ دست نیز تپه‌های مریخ دیده مي‌شوند. کنجکاوی در تیر ماه تصویر نزدیکتری از آنها ثبت کرده بود. در آن زمان برخی تغییرات جذاب در منظره توجه کاوشگر ناسا را به خود جلب کرده بودند.

در گوشه سمت راست کوه رافائل ناوارو را مشاهده می‌کنید که به افتخار یکی از دانشمندان تیم عملیاتی Curiosity که امسال فوت کرد، به این نام شناخته می‌شود. پشت این کوه بخش‌هایی کوه شارپ قرار دارد که هنوز کاوشگر ناسا آنها را بررسی نکرده است.

کوه شارپ در گودال گیل قرار دارد. گودالی به قطر ۱۵۴ کیلومتر که به خاطر یک حادثه باستانی شکل گرفته است. لبه گودال Gale حدود ۲.۳ کیلومتر ارتفاع دارد و از فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری در افق قابل مشاهده است.

نظر شما درباره جدیدترین تصویر ثبت شده توسط کاوشگر کنجکاوی از مریخ چیست؟