فصل دوم Taboo چه زمانی ساخته خواهد شد؟

چهار سال از پخش فصل اول سریال که با هنرنمایی «تام هاردی» همراه بود می‌گذرد، اما سوال این است که فصل دوم Taboo چه زمانی ساخته خواهد شد؟

پس از گذشت چهار سال طولانی که با صبر و کنجکاوی همراه بود، بالاخره طرفداران سریال «تابو» (Taboo) می‌توانند امیدوار باشند که به زودی فصل دوم این سریال بریتانیایی ساخته خواهد شد. در حالی که جزئیات در دسترس همچنان کم است، اما «استیون نایت»، در طول مصاحبه‌ای که با وب سایت «کولایدر» (Collider) در مورد فیلم «اسپنسر» (Spencer) داشت عنوان کرد که قطعاً فصل دوم Taboo ساخته خواهد شد، اما چه زمانی فیلم برداری آغاز می‌شود؟ فقط با صبر می‌توان به پاسخ این سوال رسید.

نایت در طول این مصاحبه عنوان کرد که فیلمنامه شش قسمت از هشت قسمت آماده شده و سعی دارند یک برنامه ریزی انجام دهند تا بتوانند بازیگران این فیلم از جمله «تام هاردی» را به ست فیلم برداری فصل دوم Taboo بکشانند. نایت در مورد برنامه شلوغ تام هاردی گفت:

از زمان پخش فصل اول سریال Taboo برنامه تام هاردی بسیار شلوغ شده است و به لطف کراس اوری که اخیراً در صحنه پس از تیتراژ فیلم «ونوم: کشتار آغاز گردد» (Venom: Let Be Carnage) بین دو مجموعه مرد عنکبوتی و ونوم ایجاد گردید، برنامه‌های تام هاردی حتی شلوغ‌تر از قبل می‌شود.

فصل اول سریال Taboo در هشت قسمت با همکاری دو شبکه تلویزیونی FX و BBC ساخته شد که دوره زمانی آن در سال 1814 بود. داستان این سریال در مورد شخصی به نام «جیمز دلینی»، با هنرنمایی تام هاردی، است که پس از دوازده سال حضور در آفریقا با چهارده الماس دزدی به انگلستان بر می‌گردد. این سریال همانند دیگر سریال‌هایی که نایت در تولید آن نقش داشته، همچون «پیکی بلایندرز» (Peaky Blinders)، قسمت تاریک لندن در قرن نوزدهم همراه با فساد سیاسی و تجاری، باندها، طبقه کارگر و افزایش ثروت ثروتمندان را شرح می‌دهد.

تام هاردی

در فصل اول، دلینی، پس از مرگ پدرش، بخشی از اقیانوس آرام به نام «نوکتا ساند» (Nookta Sound) را به ارث برد که می‌توانست برای هر دو طرف ایالات متحده آمریکا و امپراتوری بریتانیا در طول جنگ 1812 کلیدی بوده و  یک کانال کشتیرانی سودآور باشد. با این آگاهی، نوکتا ساند توجه دولت بریتانیا و شرکت بازرگانی هند شرقی را به خود جلب می‌کند. فصل اول تابو با تیراندازی بزرگی در اسکله به پایان رسید، درست زمانی که دلینی و خدمه‌اش سوار کشتی شدند، اما به جای حرکت به سمت نوکتا ساند،آمریکا را بر روی کشتی تحت فرماندهی به اهتزاز درآوردند و ادعا کردند که آمریکایی هستند که دلینی قصد داشت با مردی به نام «کولوننید» دیدار کند.

طرفداران چندین سال است که منتظر فصل دوم Taboo هستند تا دریابند چرا دلینی نظر خودش را تغییر داد و کولوننید واقعاً چه کسی است و متاسفانه همچنان باید صبر کنند. نایت پیش بینی کرد که با توجه به برنامه شلوغ تام هاردی انتظار نمی‌رود که تا اوایل سال 2023 فیلمبرداری فصل دوم آغاز شود.

دو ماه پیش تام هاردی در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرده بود که پروژه تابو برای او چقدر پرشور است و چقدر آرزوی بازگشت دارد؛ وی گفت:« فصل دوم Taboo خیلی خیلی برای من مهم است؛ و واقعاً به تفکر زیادی نیاز دارد، چونکه واقعاً از کار در فصل اول لذت بردم و می‌خوام این احساس رضایت در فصل دوم نیز تکرار شود».

با این گفته‌ها به طور حتماً شاهد فصل دوم Taboo خواهیم بود، اما تنها نگرانی طرفداران زمان ساخت آن است. بایستی ببنیم که آیا پیش بینی نایت درست از آب در خواهد آمد و تا اوایل سال 2023 فیلمبرداری آغاز نخواهد شد یا خیر.