بازی های پازلی واقعیت مجازی

بهترین بازی های پازلی واقعیت مجازی برای طرفداران عناوین معمایی

اگر به آثار فکری و عناوین وی آر – Virtual Reality علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های پازلی واقعیت مجازی آشنا شوید.

در این مقاله به معرفی بهترین بازی های پازلی واقعیت مجازی پرداخته‌ایم، آثاری که شما را در مرکز معماها قرار می‌دهند و نسبت به عناوین فکری سنتی، متفاوت هستند.

محبوبیت آثار واقعیت مجازی در حاضر افزایش است و انتظار می‌رود که این تکنولوژی انقلابی در آینده‌ی بازی‌های ویدیویی، نقش مهمی داشته باشد. در سال‌های اخیر، عناوین مختلفی برای این هدست‌ها طراحی شده است، از بازی‌های جهان باز تا ترسناک و هر کدام به نحوی، پتانسیل‌های این فناوری را شکوفا کرده‌اند. در این میان، ژانر معمایی و پازلی را نباید نادیده گرفت.

بهترین بازی های پازلی واقعیت مجازی

آثار پازلی در حالت واقعیت مجازی، تجربه‌ای را ارائه می‌دهند که در حالت استاندارد امکان‌پذیر نیست. اینکه یک تکه از پازل را در دست بگیرید یا با تکان دادن سر، به معماهای اطراف خود نگاه بیندازید، اتفاق هیجان‌انگیزی جلوه می‌کند. اگر یک هدست واقعیت مجازی خوب همانند آکیولس ریفت یا اچ‌تی‌سی وایو دارید، این فهرست از بهترین بازی های پازلی واقعیت مجازی را از دست ندهید.

بازی Keep Talking And No One Explodes

بازی های پازلی واقعیت مجازی

شغل‌های خطرناک زیادی در دنیا وجود دارد اما یکی از ترسناک‌ترین شغل‌ها، بدون شک خنثی کردن بمب است که معمولا افسران یا ماموران حرفه‌ای با سال‌ها کسب تجربه، این کار را انجام می‌دهند. با این تفاصیل، واقعا چه چیزی بیشتر از این می‌تواند به شما فشار روانی وارد کند که درگیر خنثی کردن یک بمب شوید؟ احتمالا هیچ چیز. بازی «حرف بزن تا کسی منفجر نشود» در رابطه با همین مسئله است و ضربان قلب شما را تندتر می‌کند. البته کار زمانی سخت‌تر می‌شود که بدانید در واقع هیچ راهنمایی مشخصی در کار نیست و باید با کمک‌ دوستانتان، این عمل دیوانه‌وار را با موفقیت پشت‌ سر بگذارید.

یک بمب قرار است در کمتر از چند دقیقه منفجر شود و شما با راهنمایی‌های یک یا چند دوست، باید آن را از کار بیندازید (کسی که هدست واقعیت مجازی را بر سر گذاشته است، راهنمای خنثی کردن آن را نمی‌بیند).

شما باید جزئیات بمب را به دوست خود بگویید تا آن را پیدا کند و شرایط خنثی کردنش را اعلام نماید. این بازی شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما بسیار چالش برانگیز است و می‌توانید آن را بر روی پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی و حتی گوشی‌های هوشمند تجربه کنید.

بازی Ghost Giant

بازی های پازلی واقعیت مجازی

یک بازی به‌یادماندی کوچک که قطعا کودک درون شما را زنده می‌کند و برای افراد کم سن و سال هم می‌تواند مناسب باشد. بازیکنان در نقش روحِ یک غول بزرگ مهربان بازی می‌کنند که به یک پسربچه و شهرش کمک می‌کند. اوج لذت اثر شاید وقت‌هایی باشد که کودک داستان شما را صدا می‌کند تا مشکلات او را حل کنید.

داستان بازی بسیار احساسی است و به مضامینی همچنین شجاعت و دوستی می‌پردازد. شما در دنیای رنگارنگی قدم می‌گذارید و باید تعدادی پازل‌ را هم برای پیشروی در مراحل، حل کنید. بازی Ghost Giant چندان سخت نیست و حتی اگر از کیفیت معماها رضایت نداشته باشید، از صداپیشگی، فضاسازی و موسیقی‌های آن لذت زیادی خواهید برد.

بازی The Talos Principle VR

بازی های پازلی واقعیت مجازی

یک پورت باکیفیت از نسخه‌ی اصلی بازی تحسین شده‌ی «قضیه تالوس» که قطعا شما را غافلگیر خواهد کرد. این بازی ماجراجویی در حالت واقعیت مجازی، به شکل عجیبی جذاب‌تر شده است و قدم گذاشتن به دنیای سورئال آن و عبور از پازل‌ها، حس تازه‌ای دارد که حتی اگر بازی اصلی را انجام داده باشید، باز هم تازه به نظر می‌رسد.

بازی The Talos Principle محتواهای درجه یکی دارد و شامل یک داستان عمیق و پرکشش می‌شود که به مضامینی همچون رابطه‌ی انسان و تکنولوژی می‌پردازد. انجام این عنوان را به همه‌ی بازی‌دوستان توصیه می‌کنیم، حتی اگر صاحب هدست واقعیت مجازی نیستید.

بازی I Expect You To Die 2

بازی های پازلی واقعیت مجازی

«انتظار دارم بمیری 2» یک بازی پازلی سرگرم‌کننده‌ است که اگر قسمت اول آن را تجربه کرده باشید، کاملا آگاه هستید چه اتفاقاتی در انتظار شماست. گیم‌پلی بازی پیرامون آزمون و خطا جریان دارد و برای اینکه از مرگ نجات پیدا کنید، باید با آیتم‌هایی که در دست دارید، تعامل داشته باشید و ببینید چه ارتباطی بین آن‌ها وجود دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد.

توضیحات فوق شاید کمی تعلیق آمیز باشد اما پس از تجربه‌ی بازی، به سرعت متوجه خواهید شد تا چه اندازه سرگرم‌‎کننده است. این بازی که با ادای دین به فیلم‌های جاسوسی کلاسیک ساخته شده، شما را در دنیای اغراق‌‌آمیزی از جاسوسان حرفه‌ای قرار می‌دهد و هرگز خسته کننده نمی‌شود.

بازی GNOG

بازی های پازلی واقعیت مجازی

«جی‌ان‌اوجی» از نظر جلوه‌های بصری آن‌قدر فوق‌العاده است که تا آن را از نزدیک نبینید، باور نمی‌کنید. این پازلی سه‌بعدی، به شما آزادی‌های مناسبی می‌دهد و معماهای هوشمندانه‌ای دارد اما نقطه‌ی عطف آن بدون شک، طراحی رنگارنگ و چشم‌نواز محیطش است که در حالت واقعیت مجازی، عمق بیشتری پیدا می‌کند و باعث می‌شود تا دنیای واقعی را برای ساعاتی فراموش کنید.

شما هرگز نمی‌دانید که با لمس بعضی چیزها، ممکن است چه اتفاقی رخ دهد و البته از موسیقی‌های کم‌نظیر بازی نیز نباید گذشت که به هر کدام از دنیاها، حس و حال تازه‌ای بخشیده‌اند. بازی GNOG یک گزینه‌ی عالی برای طرفداران موسیقی و عناوین پازلی تجربی است.

بازی Abode & Abode 2

بازی های پازلی واقعیت مجازی

سری بازی «عبود»، در ژانر شبیه‌ساز و اتاق فرار، جای می‌گیرد اما چیزی که از باقی متمایزش می‌کند، فضای سایبرپانکی نوآر آن است. قسمت دوم، بزرگتر و بهتر است اما قسمت اول برای آشنایی با محیط مجموعه شاید مناسب‌تر باشد و قیمت پایین‌تری هم دارد و آن را می‌توانید با هزینه‌ای اندک تهیه کنید. هر دو بازی البته از نظر ایده پردازی و پازل‌ها، هوشمندانه هستند و نه تنها شما را در دنیای خود غرق می‌کنند، بلکه خیلی زود با پازل‌ها درگیر می‌شوید و تا آن‌ها را تکمیل نکنید، آرام نخواهید گرفت.

برای طرفداران ژانر اتاق فرار، بازی Abode حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از تمامی ظرفیت فرمت واقعیت مجازی استفاده کرده است. پازل‌ها شاید آنقدرها هم سخت نباشند اما از حل کردنشان احساس خوبی دارید و لذت می‌برید.

بازی Red Matter

بازی های پازلی واقعیت مجازی

«ماده قرمز» یک بازی ماجراجویی داستان‌محور است که فضاهای هراسناکی دارد. این بازی اگر چه یک اثر ترسناک خالص محسوب نمی‌شود اما باید آمادگی روبرو شدن با لحظات وهم انگیزی را داشته باشید. شما در نقش یک مامور بازی می‌کنید که باید یک ایستگاه متروکه در سیاره زحل را بررسی کند و درگیر اتفاقات عجیبی می‌شود.

گیم‌پلی بازی حول محور گشت و گذار و حل کردن پازل‌ها جریان دارد و با یک اثر ترسناک ملایم همانند بایوشاک روبرو هستید. بازی Red Matter علاوه بر رایانه‌های شخصی، برای پلی استیشن 4 منتشر شده است؛ در نتیجه می‌توانید آن را با پلی استیشن وی آر (PSVR) نیز تجربه کنید.

بازی Myst

بازی های پازلی واقعیت مجازی

اگر ژانر ماجراجویی یا پازلی را دنبال می‌کنید، قطعا نام «میست» را شنیده‌اید یا حتی با آن خاطره دارید؛ اثری که شاید نیازی به معرفی نداشته باشد و در دوران خودش، یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد بود و با گذشت سه دهه، هنوز هم این توانایی را دارد تا شما را تا انتها با خود همراه کند. نسخه‌ی واقعیت مجازی این بازی هم چندان متفاوت نیست و این بار حتی بیشتر در جهان آن غوطه‌ور می‌شوید.

انجام بازی Myst به صورت واقعیت مجازی، آن را به یک اثر کاملا متفاوت تبدیل می‌کند که نه تنها برای طرفداران قدیمی رضایت‌بخش است، بلکه تازه واردها هم لذت دوچندانی خواهند برد. حتی اگر با این بازی آشنایی ندارید، باید در اولین فرصت به سراغ آن بروید تا متوجه شوید چرا آن را شاهکار توصیف می‌کنند.

بازی Time Stall

بازی های پازلی واقعیت مجازی

«تایم استال» یک بازی پازلی واقعیت مجازی مبتنی بر فیزیک است که مشابه «انتظار دارم بمیری 2»، برای عبور از معماها باید به آزمون و خطا بپردازید؛ البته طراحی اثر به گونه‌ای است که همیشه سرگرمی را در اولویت قرار می‌دهد. شما نقش یکی از اعضای خدمه‌ی یک سفینه‌ی فضایی را برعهده دارید و هرگاه که مشکلی برای کاپیتان یا باقی اعضاء پیش آمد، باید وارد عمل شوید. همان‌طور که از نام بازی مشخص است، زمان گاهی به معنای واقعی کلمه متوقف می‌شود تا بتوانید اشیای خطرناک را از دیگران دور کنید.

جایی که پتانسیل‌های بازی Time Stall شکوفا می‌شود، وقتی است که زمان را متوقف می‌کنید و می‌توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید و ببینید پس از اینکه زمان به حالت عادی بازگشت، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اینکه یک جعبه‌ را بالای سر کاپیتان قرار دهید تا ناگهان بر سر او سقوط کند، هرگز تکراری نمی‌شود. اگر در جستجوی یک بازی بامزه و خنده‌دار هستید، تایم استال شما را راضی خواهد کرد.

بازی Nevrosa: Escape

بازی های پازلی واقعیت مجازی

«نِورُوسا» یک بازی پازلی با اِلمان‌های ترسناک است که در مقایسه با بازی ماده قرمز، می‌تواند استرس بیشتری به شما وارد کند. این تجربه‌ی ترسناک را اما نباید از دست دهید، خصوصا اگر به این نوع عناوین علاقه‌مند هستید. شما در یک اتاق زندانی هستید و باید با حل معماها، از آن فرار کنید اما این کار آسان نیست و از چالش‌های زیادی باید عبور کنید.

نقطه‌ی قوت بازی Nevrosa: Escape پازل‌هایش است که مشخصا در رابطه با طراحی آن‌ها به خوبی فکر شده است و البته از کنار جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ی اثر هم نباید به راحتی عبور کرد. اگر به عناوین ترسناک علاقه‌مند هستید، این بازی یکی از بهترین‌ چیزهایی است که برای هدست‌های واقعیت مجازی در دسترس قرار دارد. ناگفته نماند که این بازی از موس و کیبورد پشتیبانی نمی‌کند و در کنار هدست، باید از کنترلر استفاده کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های پازلی واقعیت مجازی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*