یوفو - ufo

وزارت دفاع آمریکا گروه ویژه یوفو تشکیل می‌دهد؛ تهدید بشقاب پرنده ها جدی است؟

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از تشکیل یک گروه ویژه یوفو برای پیگیری و بررسی گزارشات و تهدیدها در مورد بشقاب پرنده‌ها خبر داد.

«گروه ویژه پدیده‌های هوایی ناشناس» (Unidentified Aerial Phenomena Task Force)، به اختصار UAPTF، پروژه‌ای است که در دفتر اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا برای استاندارد کردن جمع‌آوری و گزارش‌دهی مشاهده‌های شیء ناشناس پرنده که  یوفو نیز نامیده می‌شود، تشکیل شد. اکنون وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از تشکیل یک گروه ویژه یوفو با نام «گروه همگام سازی مدیریت و شناسایی اشیاء در هوا» (Airborne Object Identification and Management Synchronization Group)، به اختصار AOIMSG، خبر داده است که به عنوان جانشین UAPTF محسوب می‌شود.

گروه ویژه یوفو جدید

وزارت دفاع در روز سه شنبه، 23 نوامبر، گروه ویژه یوفو جدید، AOIMSG، خود را معرفی کرد و اظهار داشت که با همکاری «اداره‌کننده اطلاعات ملی» (Director of National Intelligence)، از مقامات دولت ایالات متحده آمریکا است که تحت اقتدار، هدایت و کنترل رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا کار می‌کند، ایجاد شده است. AOIMSG وظیفه همگام سازی تلاش‌های دولت ایالات متحده برای شناسایی شیء ناشناس پرنده را بر عهده خواهد داشت که قبلاً و بیشتر به عنوان بشقاب پرنده شناخته می‌شدند.

این گروه ویژه جدید نیز برای تحلیل و در صورت لزوم، کاهش هر گونه تهدید ناشی از بشقاب پرنده‌ها، حداقل در مورد امنیت ملی و پروازها، به ویژه در مواردی که اشیا در «مرز هوایی ویژه» (Special Use Airspace) مشاهده شوند، فعالیت خواهد کرد.

«کتلین هیکس»، قائم‌مقام وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، به معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت که با ریاست یک شورای اجرایی بر AOIMSG نظارت داشته باشد. به گفته وزارت دفاع، اعضای این شورا از جامعه اطلاعاتی و وزارت دفاع خواهد بود. تشکیل این شورا به هدف دولت فدرال برای ایجاد «نمایندگی بین سازمانی» در مورد پدیده بشقاب پرنده اشاره دارد.

گزارش بشقاب پرنده در ماه ژوئن

پس از ماه‌ها انتظار، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده گزارش یوفو 9 صفحه‌ای خود را در دسترس عموم قرار داد؛ هرچند مهم است که توجه داشته باشید، نسخه محرمانه این گزارش به طور خصوصی به اعضای کنگره ارائه شد که جزئیات آن ناشناخته باقی مانده است.

اگرچه این گزارش افشای بزرگی نبود که برخی به آن امیدوار بودند، اما سؤالات جالبی را مطرح کرد که بیشتر این سوال‌ها به خاطر موضوع «سایر» این گزارش برای مشاهدات اشیایی که قابل شناسایی یا توضیح نبود، مطرح گردید.

در این ماجرا 144 گزارش ارائه شده توسط منابع دولتی نامشخص را فاش شد که 143 مورد از آنها ناشناس تلقی شدند. اداره‌کننده اطلاعات ملی خاطرنشان کرد که از این 144 گزارش، 80 مورد از این رویدادها با حسگرهای متعدد مشاهده شده است، که  اغلب بشقاب پرنده تمرینات برنامه ریزی شده و سایر فعالیت‌های نظامی را با وقفه دچار می‌کرد.

علاوه بر این، درد این گزارش همچنین اشاره شد که 21 مورد از این حوادث شامل مشاهده الگوهای حرکتی غیرمعمول بشقاب گرنده یا مشخصه‌های پرواز مانند حرکت یا ثابت ماندن در مقابل باد، تغییرات ناگهانی در حرکت یا حرکت با سرعت سریع علیرغم عدم وجود هیچ منبع نیروی محرکه بود. دفتر اطلاعات ملی در ادامه توضیح داد که دانش علمی جدید ممکن است برای تجزیه و تحلیل و درک برخی از این اشیاء ضروری باشد.

ویدیوهای پخش شده باعث جلب توجه عموم شد

اگرچه دولت ایالات متحده زمانی همه گزارش‌های مربوط به بشقاب پرنده‌ها را تکذیب می‌کرد، اما در طول چند سال گذشته، تا حدی به دلیل انتشار ویدیوهای نیروی دریایی ایالات متحده که بشقاب پرنده‌ها را در حرکت ضبط کردند، اوضاع را تغییر داده است. این ویدئوها در سال‌های 2017 و 2018 منتشر شدند، اگرچه وزارت دفاع تا آوریل 2020 صحت آنها را به طور رسمی تأیید نکرد.

این ویدئوها شامل گفتگوی خلبانانی است که تعجب و سردرگمی را در مورد اشیاء، از جمله یکی که به سرعت در برابر باد حرکت می‌کرد، ابراز می کنند. این محتوا در ابتدا توسط To The Stars Academy منتشر شد، سازمانی که توسط گیتاریست سابق گروه «بلینک-182» «تام دلونژ» تأسیس گردید.

در سال 2020، وزارت دفاع رسماً مجوز انتشار این ویدیوها را به عنوان محتوای غیر محرمانه صادر کرد و در بیانیه‌ای در آن زمان خاطرنشان کرد که این ویدیوها هیچ قابلیت یا سیستم حساسی را نشان نمی‌دهند، علاوه بر این، ویدیوهای بشقاب پرنده‌ها اکنون مستقیماً از وب سایت وزارت دفاع قابل دریافت هستند.

بیگانگان چطور؟

در گزارشی که در ژوئن 2021 منتشر گردید، به طور قابل توجهی از هرگونه اشاره به موجودات بالقوه فرازمینی اجتناب شده است؛ موضوعی که دولت ایالات متحده آمریکا اکثراً آن را به تمسخر گرفته و در سال‌های اخیر درباره آن سکوت کرده است. با این حال، در 10 نوامبر، «آوریل هاینز»، اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا، در انجمن ایگناتیوس «آینده ما در فضا» در سال 2021 شرکت کرد که در آن به طور خلاصه در مورد بشقاب پرنده‌ها صحبت کرد و  بیانیه‌ای را که توجه عموم را به خود جلب کرد، ارائه داد.

هنگام بحث در مورد ارزیابی بشقاب پرنده و رویکرد جامعه اطلاعاتی ایالات متحده برای بررسی این موضوع، هاینز گفت:

این گزارشی بود که کنگره از ما خواست تا تهیه کنیم […] مسائل اصلی که کنگره و دیگران نگران آن بوده‌اند اساساً ایمنی پرواز و مسائل ضد جاسوسی بوده است، اما البته همیشه این سؤال وجود دارد که آیا کاری وجود دارد که ما انجام دهیم. آیا چیزی وجود دارد که ما نمی‌فهمیم که ممکن است فرازمینی باشد؟

این بیانیه ظاهراً پتانسیل این که برخی از این بشقاب پرنده‌ها که ممکن است توسط یک اطلاعات غیرانسانی اداره شود را تایید می‌کند، هرچند که به صورت رسمی این موضوع تایید نشده است.

منتقدان حدس می‌زنند که دولت ممکن است روایتی فرازمینی را برای سرپوش گذاشتن بر هواپیماهای نظامی مخفی به نمایش بگذارد. جدای از نظریه‎‌های بیگانه‌ها، هاینز بر نیاز به همکاری بین سازمانی در سراسر دولت و روش متمرکزتری برای گزارش و مطالعه پدیده‌ها به منظور درک بهتر آن تاکید کرد. او در بخشی از سخنانش گفت:

ما روش ثابتی برای گزارش این اطلاعات نداریم. ما باید بسیاری از داده‌هایی را که به دست می‌آوریم ادغام کنیم، باید در جمع‌آوری اطلاعات از حسگرهای مختلف که می‌توانند برای ما مفید باشند بهتر شویم […] و باید تحلیل خود را در این زمینه‌ها را عمیق‌تر کنیم.

هوش مصنوعی راه نجات است؟

برای پیشرفت دولت در مطالعه این پدیده، باید چندین موضوع اصلی به درستی مدیریت شودT شناسایی شیءهای ناشناس پرنده بالقوه، تعیین اینکه آیا واقعاً ناشناس هستند یا خیر و مرتب سازی از طریق توده‌های عظیم داده.

حداقل در ارزیابی فوق ذکر که در ژوئن 2021 انجام گردید، هوش مصنوعی ممکن است در این زمینه مفید باشد. در این گزارش، دفتر ریاست اطلاعات ملی اشاره کرد که UAPTF از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای شناسایی «شباهت‌ها و الگوها» در داده‌هایی که به طور بالقوه حاوی اطلاعات شیءناشناس پرنده هستند، استفاده می‌کند.

دفتر ریاست اطلاعات ملی توضیح داد که با در دسترس قرار گرفتن داده‌های بیشتر، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در تشخیص پدیده‌های که واقعاً غیرعادی هستند از اشیاء معمولی و رویدادهای آب و هوایی پیشرفته‌تر خواهند شد. شایان ذکر است، هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های بسیار بیشتری را با سرعتی سریع‌تر از انسان‌ها تجزیه کند و کار سخت جداسازی محتوای واقعاً جالب را انجام می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*