سامسونگ در آینده گوشی های خود را به سنسور اندازه گیری میزان چربی بدن مجهز خواهد کرد

در مطلب قبلی به شما گفتیم که گوشی های امروزی گجت هایی بسیار فراتر از یک تلفن همراه هستند و شما را با ۳ تکنولوژی جدیدی که در آینده نزدیک به گوشی های هوشمند می آید آشنا کردیم.حالا بر اساس پتنت ( اختراع ) جدیدی که کمپانی سامسونگ به ثبت رسانده باید اندازه گیری میزان چربی بدن را هم به قابلیت های اسمارت فون های  آینده ( دست کم گوشی های سامسونگ ) اضافه کنیم.

سلامت جسمی و تناسب اندام به یکی از دغدغه‌های انسان امروزی تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند هم به این موضوع اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و برنامه‌هایی در این رسته را به طور پیش‌فرض در محصولات خود نصب می‌کنند.

گوشی‌های هوشمند امروزی می‌توانند برخی از ویژگی‌های بیومتریک انسان را تشخیص دهند، اما تاکنون هیچ دستگاه هوشمندی تولید نشده که بتواند میزان چربی بدن را اندازه‌گیری کند. هر چند این احتمال وجود دارد که گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ بتوانند میزان چربی بدن را هم بسنجند.

این شرکت پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد چهار حسگر برای اندازه‌گیری چربی بدن نزدیک یا درون گوشی نصب شده است. نزدیک گوشی به این معنی است که این حسگرها را می‌توان در محافظ صفحه‌نمایش تعبیه کرد.

body-fat-measurement-patent

تصویر رسم شده در این پتنت کاربری را نشان می‌دهد که این حسگرها را با دو دست نگاه داشته تا اطلاعات لازم را به دست بیاورند. سپس، تمام این چهار حسگرها هماهنگ با هم کار می‌کنند تا در پی تماس با بدن انسان میزان مقاوت آن را اندازه‌گیری کنند. در واقع برای این کار از روش رایج BIA (Bioelectrical impedance analysis) استفاده شده که طی آن با سنجش میزان مقاوت بدن انسان در برابر جریان برق و انجام محاسباتی ساده، میزان چربی بدن اندازه‌گیری می‌شود. به این ترتیب حرکت جالبی است که بتوان با یک گوشی این روش را پیاده و چربی بدن را اندازه‌گیری کرد.

افرادی که می‌خواهند همواره در بهترین وضعیت جسمی باشند شاید به این ویژگی علاقه نشان دهند، البته اگر به گوشی هوشمند راه یابد. اما در مورد دیگر افراد صرفا یک پدیده‌ی نو محسوب می‌شود که برای آنها کارایی خاصی ندارد.

طبیعی است که کاربران ترجیح می‌دهند حسگرها در خود گوشی نصب شده باشد، زیرا دوست ندارند هزینه‌ای اضافی برای یک قاب بدهند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این حسگرها فقط در حد یک ایده در پتنت مطرح شده‌اند و مانند دیگر پتنت‌ها نمی‌توان به طور قطع مطمئن بود که به بازار راه یابد.

منبع : sammobile

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*