رشد اپل

اپل رقبای چینی را هم در کشور خودشان کنار زد!

رشد اپل در کشور چین به حدی رسیده که حتی توانسته برند‌های چینی پرطرفدار را هم کنار بزند. اپل این فروش موفقیت را مدیون فروش بالای سری آيفون 13 بوده است.

محصولات ساخت اپل و مخصوصا گوشی‌های آیفون این شرکت در سرتاسر دنیا فوق‌العاده محبوب هستند و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از افراد این موفقیت را به خاطر کیفیت بالای سخت افزاری و نرم افزاری آيفون‌های اپل می‌دانند و برخی دیگر نیز بر این باورند که قیمت بالای این گجت‌ها و پرستیژ خاص آن‌ها در روز جمعه سیاه در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

رشد فوق‌العاده سهم بازار اپل در چین

رشد اپل

البته اپل به این راحتی نتوانسته این جایگاه را در چین به دست آورد؛ زیرا تا مدت‌ها به خاطر رشد برخی شرکت‌های چینی همچون شیائومی، اوپو، ویوو و هواوی که گوشی‌های پرچمدار با کیفیت بالا را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دادند، اپل سهم نسبتا کمی را از بازار چین در اختیار داشت.

هرچند که به نظر می‌رسد تغییرات ایجاد شده در گوشی‌های اپل از آيفون ایکس به این طرف کار خود را کرده‌اند و باعث شده‌اند که جایگاه آيفون در چین بهبود پیدا کند. این رشد تا حدی ادامه پیدا کرد که در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر) این شرکت توانست در جمع ۴ برند برتر گوشی چین قرار بگیرد.

رشد اپل

جدیدترین گزارش منتشر شده از موسسه Counterpoint نشان می‌دهد که اپل توانسته برای اولین بار از سال 2015 نام خود را به عنوان بزرگترین برند گوشی هوشمند در چین مطرح کند. پیشتر این جایگاه به ویوو تعلق داشت. این موفقیت بدون شک به خاطر فروش بالای سری آيفون 13 بوده است.

در مدت مورد نظر میزان فروش گوشی‌های اپل با افزایشی ۴۶ درصدی همراه شده‌اند که از تمامی برند‌های دیگر بیشتر است. جالب است که بازار گوشی‌های هوشمند چین در این مدت نسبت به ماه قبل تنها رشد ۲ درصدی را تجربه کرده بود. البته نباید تاثیر سقوط سهم بازار هواوی به خاطر تحریم آمریکا را نیز در این امر نادیده گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*