رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

جزئیاتی تازه از رابط کاربری MIUI 13 شیائومی با انبوهی از ویژگی ها جدید منتشر شد

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی که احتمالاً به‌زودی به همراه پرچمدار جدید شیائومی معرفی می‌شود، قابلیت‌های متعددی را ارائه خواهد داد.

با توجه به شواهد و شنیده‌ها، رابط کاربری MIUI 13 شیائومی 16 دسامبر مصادف با 25 آذر رسماً معرفی می‌شود. این غول گوشی‌های هوشمند در این تاریخ از این رابط کاربری جدید به همراه گوشی‌ پرچمدار جدید خود با نام شیائومی 12 رونمایی خواهد کرد.

به‌تازگی جزئیاتی از برخی از قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 13 آشکار شده است. از این قابلیت‌ها می‌توان به یک تول‌باکس هوشمند اشاره کرد که ویدئو، بازی، یادداشت‌ها و سایر امکانات را با یکدیگر ادغام می‌کند. این قابلیت‌ها طوری بهینه‌سازی شده‌اند که به سرعت باز شوند و به اجرا در بیایند و برای دسترسی به آن‌ها نیاز به ورود به چند رابط مختلف نداشته باشید.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

علاوه بر این، تغییراتی در برنامه دوربین اعمال شده است. از این پس وقتی برنامه دوربین را باز می‌کنید، لنزی که آخرین بار استفاده کرده بودید در دسترس شما قرار می‌گیرد و برنامه دیگر به لنز پیش‌فرض بر نمی‌گردد.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی یک شخصیت جدید را برای دستیار هوشمند شیائومی XiaoAi به دنبال دارد و قابلیت ردیابی محصولات که در خریدهای آنلاین به کار می‌آید و نشانگر جدید دمای باتری جزو سایر قابلیت‌های جدید هستند. علاوه بر این، کاربرانی که بین نسخه بتا و نسخه نهایی و پایدار MIUI سوئیچ می‌کنند، قابلیت بکاپ گرفتن و بازیابی داده‌های خود را خواهند داشت.

طبق گزارشات قبلی، رابط کاربری MIUI 13 شیائومی جدا از بروزرسانی طراحی و عملکرد رابط کاربری، قابلیت اتصال گوشی به کامپیوتر را بهبود خواهد بخشید. پیش‌تر برنامه +MIUI منتشر شده بود که امکان نمایش صفحه نمایش گوشی در کامپیوتر را فراهم می‌کرد و یک اتصال یکپارچه را بین دو دستگاه برقرار می‌ساخت. حال در رابط کاربری MIUI 13 این قابلیت حتی پیشرفته‌تر از قبل خواهد شد.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

شیائومی در حالی رابط کاربری MIUI 13 را در دست توسعه دارد که MIUI 12 با باگ‌ها و مشکلات فنی متعددی عرضه شد و این شرکت را مجبور به ارائه یک نسخه بهبودیافته تحت عنوان MIUI 12.5 کرد. این شرکت اکنون با در نظر گرفتن مشکلاتی که پیش‌تر برای این رابط کاربری به وجود آمده بود، نسخه جدید آن را برای اندروید 11 و اندروید 12 توسعه می‌دهد.

MIUI علی‌رغم تمامی ایرادات خود، همچنان یکی از بهترین رابط‌های اندرویدی چینی به حساب می‌آید. «لی جون» (Lei Jun)، مدیر عامل شیائومی اظهار داشته است که این شرکت تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا MIUI را بیش از پیش بهبود ببخشد.

همچنین «لو ویبینگ» (Lu Weibing) به‌عنوان مدیر کل برند ردمی، عملکرد عالی باتری گوشی ردمی نوت 11 پرو را وابسته به MIUI بر شمرده است. وی می‌گوید که عملکرد باتری این گوشی باعث شده است که کاربران بیشتری منتظر نسخه جدید این رابط کاربری باشند. مجموعاً گفته‌های مقامات اجرایی شیائومی حاکی از این است که رابط کاربری MIUI 13 شیائومی تغییرات زیادی را به دنبال خواهد داشت که با توجه به اینکه نسخه قبلی آن نتوانست آنطور که باید ظاهر شود، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. افشاگر معروف در شبکه اجتماعی ویبو با نام کاربری DCS@ هم چنین ادعایی داشته است.