شیبا اینو

هشدار برای خریداران شیبا اینو و دوج کوین ؛ خطر در کمین است!

تحلیلگر بلومبرگ هشدار داد دو ارز دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین با وجود سودآوری در کوتاه مدت برای عده‌ای، به ضرر خریداران جدید تمام خواهند شد.

بیت کوین یک سیستم انتقال پول انقلابی بود و نحوه نقل و انتقالات مالی در سطح بین‌الملل را زیر و رو کرد. اما بیشتر از خود شبکه، بزرگترین دستاورد جهان بعد از ظهور آن آشنایی با فناوری بی‌نظیر و بسیار کاربردی بلاک چین بود؛ در حال حاضر محبوب‌ترین و برترین ارزهای دیجیتال (از نظر مارکت کپ یا همان ارزش بازار)، به جز بیت کوین، پلتفرم‌ها یا اکوسیستم‌های بلاک چینی کاربردی هستند. البته دو استثنای دیگر در این میان وجود داد: دوج کوین و شیبا اینو دو میم کوین هستند و هیچ کاربرد خاصی ندارند. با این حال توانسته‌اند چند ده میلیارد دلار سرمایه در گردش برای خود دست و پا کنند. اگرچه برخی با خرید آن‌ها به سودهای نجومی رسیدند، اما تحلیلگر بلومبرگ به خریداران جدید شیبا اینو و دوج کوین هشدار داده است.

به عنوان مثال سولانا را در نظر بگیرید. این اکوسیستم ساخت قرارداد هوشمند و اپلیکیشن غیر متمرکز خطرناک‌ترین رقیب اتریوم (دومین ارز دیجیتال برتر بازار بعد از بیت کوین) به شمار می‌رود. ارز دیجیتال آن با نماد SOL بعد از اتمام عرضه اولیه سکه (ICO) خود توانست از ابتدای سال 2021 بالای 17 هزار درصد رشد کند! بی‌نظیر است! این اتفاق مدیون بستر دارای پتانسیل بالا و قابلیت‌های فوق‌العاده سولانا است. اما شیبا اینو، یک توکن اتریومی بدون کاربرد خاص که مشابه آن را هر فردی می‌تواند طی چند ساعت ایجاد کند، از ابتدای سال 2021 نزدیک به 100 میلیون درصد رشد کرد! با این حال نباید هشدار یک تحلیلگر سرشناس خطاب به هولدرهای تازه وارد شیبا اینو و دوج کوین را نادیده گرفت.

ارز دیجیتال شیبا اینو

به لطف این رشد فضایی عده زیادی به سودهای نجومی رسیدند! به عنوان مثال دومین نهنگ توکن Shiba Inu توانست 3,400 دلار را طی یک سال تبدیل به سرمایه‌ای 1.5 میلیارد دلاری (440 هزار برابر) کند! نمی‌توان سود باورنکردنی شیبا اینو و قبل از آن دوج کوین برای عده‌ای را کتمان کرد،‌ اما افرادی که به تازگی و بعد از رشد نجومی آن‌ها اقدام به خرید می‌کنند، در معرض خطر قرار دارند. به عقیده تحلیلگر اطلاعاتی معروف و سرشناس بلومبرگ آقای مایک مک‌گلون (Mike McGlone) هشدار به خریداران جدید شیبا اینو و دوج کوین جدی است و هر لحظه ممکن است ارزش سرمایه آن‌ها شدیدا ریزش کند.

هشدار مایک مک‌گلون به خریداران جدید شیبا و دوج

او عقیده دارد اگرچه رشد ترمز بریده و نجومی ارزهای دیجیتالی نظیر شیبا اینو و دوج کوین به ظاهر لذت‌بخش و البته برای عده‌ای سرشار از سود باشد، اما در عمل، به صنعت رمز ارز و سپس خریداران جدید آن ضربه‌ می‌زند؛ در حالی که عده‌ای از مهندسان و برنامه‌نویسان سخت مشغول ارائه سیستم‌های کاربردی مبتنی بر بلاک چین هستند، رشد بدون دلیل یک سری ارز دیجیتال بدون کاربرد را مشاهده می‌کنند. این اتفاق آن‌ها را از ادامه کار ناامید و به سمت ساخت توکن‌های ساده‌ای نظیر شیبا اینو و حتی یک کوین مثل دوج کوین ترغیب می‌کند.

به طور کلی باید بدانید میم کوین‌‌‌ها (اولین میم کوین دوج کوین است و شیبا اینو خود را قاتل (بهتر از) آن معرفی می‌کند) با الهام از جک‌های تصویری اینترنتی و رویدادهای فعلی ایجاد می‌شوند و به خاطر نداشتن کاربرد و در نتیجه پشتوانه ذاتی، به شدت متکی به جوامع آنلاین و اینفلوئنسرها هستند. آن‌ها هیچ ارزش ذاتی و عموما حتی کاربرد خاصی ندارند و فقط با تبلیغ عده‌ای مخصوصا اینفلوئنسرها رشد می‌کنند. کافی است توئیت‌های مستمر ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا درباره دوج کوین در زمستان قبل را به یاد آورید که چطور سبب پامپ شدن قیمت این ارز دیجیتال می‌شد! افراد بسیار زیادی که به امید 1 دلار شدن دوج کوین آن را در قیمت 60 یا 75 سنت خریداری کردند، اکنون شدیدا در ضرر هستند. دوج کوین از ما‌ه‌ها قبل از 30 سنت فراتر نرفته است.

مایک مک‌گلون

مایک مک‌گلون

چنین چیزی درباره شیبا اینو نیز صدق می‌کند. به همین دلیل تحلیلگر بلومبرگ به خریداران جدید شیبا اینو و دوج کوین هشدار داده است. به عقیده آقای مایک مک‌گلون، این دسته ارزهای دیجیتال ابزاری برای سوداگری هستند. از طرفی سرمایه‌ گذاران در حال دور شدن از ارزهای دیجیتال اصطلاحا “Speculative” هستند. دارایی‌های توصیف شده با این صفت، ارز دیجیتال یا از هر نوع دیگر، سوداگرانه هستند و قیمت‌گذاری برای آن‌ها طبق ظن و گمان نه ارزش واقعی، ذاتی یا کاربردی انجام می‌شود. سوداگران می‌خواهند هر طور شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به سود برسند، اما سرمایه گذاران به دنبال یک بستر یا دارایی مناسب برای خرید هستند و زمان انتظار بالاتری دارند.

قطعا نمی‌‌توان سودهای نجومی عده‌ای با خرید دوج کوین و مخصوصا شیبا اینو را کتمان کرد، اما چنین اتفاقی دیگر برای خریداران جدید رخ نخواهد داد، به همین دلیل باید هشدار آقای مایک مک‌گلون به هولدرهای جدید شیبا اینو و دوج کوین را جدی گرفت. او در بخشی از صحبت‌های اخیر خود خطاب به خریداران جدید دو میم کوین نام برده گفت:

خیلی زود دیر می‌شود، پس هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است.

آیا ارتش یک میلیون نفری شیبا اینو نمی‌تواند به اهدافش برسد؟

میم کوین‌ها مخصوصا دوج کوین و شیبا اینو به خاطر اتکا به افراد به جای ارزش ذاتی خود، نیازمند انجمن‌های کاربری و اینفلوئنسرها هستند. در حال حاضر جامعه هولدرهای Shiba Inu دارای حدود یک میلیون نفر کاربر است و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. آن‌ها به طور مستمر در حال تبلیغ برای ارز دیجیتال محبوب خود و ارسال نامه و درخواست به پلتفرم‌های مختلف مخصوصا صرافی‌ها برای اضافه کردن شیبا اینو به فهرست رمز ارزهای پشتیبانی شده هستند. آن‌ها حتی از آمازون، بزرگترین فروشگاه آنلاین، خواسته‌اند تا Shiba Inu را به عنوان یک روش پرداخت قبول کند! این در حالی است که آمازون هنوز بیت کوین، غول بازار ارزهای دیجیتال، را نیز به عنوان یک روش پرداخت قبول نکرده است.

دقیقا وجود همین ارزهای دیجیتال مشابه دوج کوین و شیبا اینو روند رشد بازار ارزهای دیجیتال و قبول آن‌ها توسط موسسات و شرکت‌های بزرگ را آهسته کرده است. وقتی آمازون یا دیگر شرکت‌ها می‌بینند چطور یک توکن بدون هدف و بدون کاربرد با رشدی 100 میلیون برابری چند ده میلیارد دلار مارکت کپ دارد، نسبت به کل فضای ارز دیجیتال احساس بدی پیدا می‌کند. به عقیده آقای مایک مک‌گلون هر چه زودتر رمز ارزهای ابزار سوداگری از بین بروند، بهتر است. این اتفاق به روند پذیرش ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌ها و موسسات سرعت می‌دهد.

از طرفی دیگر، هر چقدر هم که یک ارز دیجیتال هولدرهای (خرد) بیشتری داشته باشد، باز هم آن‌ها تسلیم خواسته‌های نهنگ‌ها (افراد با بیشترین سرمایه) هستند. از بین بالای 1 میلیون نفر هولدر Shiba Inu، نزدیک به 70 درصد کل عرضه در اختیار کمتر از 10 نفر قرار دارد. از طرفی شبیه دوج کوین که بعد از رسیدن به 75 سنت حتی با توئیت‌های ایلان ماسک دیگر نتوانست رشد کند، شیبا اینو نیز ظرفیت بیشتری برای رشد ندارد. پس بعید نیست نهنگ‌های این ارز دیجیتال از بازار خارج شوند. همین الان شیبا اینو در مقایسه با سقف قبلی آن یعنی 0.000088 دلار حدود 40 درصد در ضرر است. اگرچه نهنگ‌های شیبا اینو هنوز به نوسان‌گیری ادامه می‌دهند، اما با در نظر گرفتن روند کنونی آن‌ها دیر یا زود احتمالا کنار خواهند کشید.

ناراحتی طرفداران شیبا اینو و دوج کوین از هشدار مایک مک‌گلون!

هولدرهای شیبا اینو و دوج کوین، مخصوصا آن‌هایی که به تازگی وارد بازار این دو ارز دیجیتال شده و در انتظار رشدهای نجومی خریداران قدیمی آن هستند، از این تحلیل‌ها ناراحت می‌شوند. این افراد تصور می‌کنند فردی مثل مایک مک‌گلون با اینطور صحبت‌ها از پولدار شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند، چرا که خود از بازار DOGE و مخصوصا SHIB عقب مانده‌اند و نتوانسته‌اند در زمانی مناسب، قبل از رشد زیاد، این ارزهای دیجیتال را خریداری کنند! اما در حقیقت آن‌ها در حال کتمان واقعیت هستند!

همانطور که گفتیم در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال از نظر بیشترین سرمایه در گردش (بالاترین مارکت کپ) فقط بیت کوین صرفا یک سیستم انتقال پول است و مابقی ضمن داشتن شبکه‌ای مشابه بیت کوین، یک بلاک چین کاربردی برای حل مشکلات دنیای واقعی نیز محسوب می‌شوند. به عنوان مثال پروژه‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • بیت کوین: اولین رمز ارز که یک سیستم مالی کاملا متفاوت به دنیا معرفی کرد.
  • اتریوم: بزرگترین پلتفرم ساخت قرارداد هوشمند که کاربردهای باورنکردنی فناوری بلاک چین را به دنیا نشان داد.
  • سولانا: اولین قاتل اتریوم و یک بلاک چین مبتنی بر تلرانس خطای بیزانس عملی که مقیاس‌پذیری را شدیدا بهبود داده است.
  • کاردانو: دومین قاتل اتریوم و نسل سوم فناوری بلاک چین که آرزوهای بلندپروازانه‌ای برای حل مشکلات دنیای واقعی دارد.
  • بایننس کوین: ارز دیجیتال بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا و ابزاری برای مبادله در اکوسیستم عظیم بایننس
  • تتر: پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا که مزیت‌های بلاک چین را به حواله‌های بین‌المللی آورد.
  • ریپل: بزرگترین شبکه مبادلات مالی بین‌المللی سریع که شبکه‌ای از ارائه‌دهندگان سازمانی خدمات پرداخت نظیر بانک‌ها را گرد هم آورده است.
  • پولکادات: برقرارکننده تعامل بین بلاک چین‌ها که معضل اساسی انزوای سیستم‌های بلاک چینی را برطرف می‌کند.
  • آوالانچ: یک رقیب دیگر اتریوم که توانست با حفظ عدم تمرکز، مقیاس‌پذیری را بهبود بدهد.
  • دوج کوین: ؟
  • شیبا اینو: ؟

آن‌ها با اشاره به بیت کوین که سال‌ها قبل یک دارایی بدون آینده خطاب می‌شد، تصور می‌کنند رشدی مشابه در انتظار شیبا اینو یا دوج کوین است. اما چنین چیزی حقیقت ندارد.

نخست این که بیت کوین به نوبه خود اولین بود، به همین دلیل هنوز در مقایسه با پلتفرم‌های کاربردی که قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به آن ارائه می‌کنند و سرعت انجام تراکنش و کارمزد پایین‌تری دارند، مارکت کپ بالاتری دارد. دوم این که شیبا اینو و دوج کوین در حال حاضر مارکت کپ چند ده میلیارد دلاری دارند، به همین دلیل در مقایسه با اولین روزهای معرفی خیلی سخت‌تر رشد می‌کنند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار دوج کوین و مخصوصا قاتل آن شیبا اینو است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. میشه لطفا منبع خبر رو هم ذکر کنید ممنونم. منظورم دقیقا لینکی هست که ازش ترجمه صورت گرفته