آنر 60

آنر 60 و آنر 60 پرو معرفی شدند؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت

دو گوشی Honor 60 و Honor 60 Pro رونمایی شدند. با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی، امکانات، طراحی و قیمت آنر 60 و آنر 60 پرو بیندازیم.

زمستان سال قبل آنر از اولین گوشی خود پس از مستقل شدن از هواوی رونمایی کرد و در اواخر خرداد ماه سال جاری نیز شاهد معرفی سری آنر 50 و بازگشت سرویس‌های موبایلی گوگل به گوشی‌های این شرکت بودیم. حالا نوبت به سری آنر 60 رسیده است.

مشخصات آنر 60 و آنر 60 پرو

می‌توان گفت که به نحوی تاریخ تکرار شده است. سری آنر 50 اولین گوشی‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 778G بودند و آنر 60 پرو نیز حالا اولین گوشی موبایلی است که به نسخه بروز شده آن یعنی اسنپدراگون +778G مجهز شده است.

این تراشه نیز بر پایه طراحی ۶ نانومتری ساخته شده است؛ اما فرکانس هسته اصلی Kryo 670 از ۲.۴ گیگاهرتز در نسل قبل به ۲.۵ گیگاهرتز رسیده است و آدرنو 642L نیز وعده ۲۰ درصد عملکرد بهتر را می‌دهد.

البته مدل استاندارد Honor 60 همچنان از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. در سری آنر 60 خبری از مدل SE نیست، ولی همچنین همانند سال گذشته مدل‌های استاندارد و پرو به جز در چند بخش کلیدی، تفاوت چندانی با هم ندارند.

هر دو گوشی به نمایشگر اولد ۱۰ بیت با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی گستره رنگ DCI-P3 مجهز شده‌اند و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کنند (+HDR10 برای مدل پرو). البته توجه داشته باشید که در این گوشی‌ها از PVM با فرکانس بالای ۱۹۲۰ هرتز استفاده شده است که باعث می‌شود در مقایسه با سیستم‌های PVM عادی شاهد سوسو زدن کمتری باشیم.

خب حالا نوبت به اولین تفاوت اساسی این دو گوشی می‌رسد. نمایشگر ۶.۷۸ اینچی آنر 60 پرو از هر چهار طرف خمیده است و البته از نمونه استفاده شده در مدل استاندارد بزرگتر است. آنر بر این باور است که کاربر در هنگام نگه داشتن این گوشی حس بهتری خواهد داشت.

از آن طرف آنر 60 از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد که از دو طرف خمیده است. زاویه لبه‌های خمیده دو طرف به ۵۸ درجه می‌رسد.

همانند نسل قبل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. آنر از یک حسگر ۱/۱.۵۲ اینچی استفاده کرده است که می‌تواند با ترکیب ۹ پیکسل با هم به اندازه موثر پیکسل را به ۲.۱ میکرومتر برساند.

آنر 60 / آنر 60 پرو

در مدل پرو شاهد استفاده از دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی جدید با میدان دید ۱۲۲ درجه هستیم. این دوربین دارای فوکوس خودکار نیز هست و به همین خاطر می‌تواند از فاصله ۲.۵ سانتی‌متری به عکاسی ماکرو بپردازد. مدل استاندارد همچنان دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی آنر 50 را حفظ کرده است.

سومین ماژول حاضر در بدنه پشتی هر دو گوشی نیز حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی است. علاوه بر اینها، آنر در مدل 60 پرو از دوربین سلفی نسبتا عریض ۵۰ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۰۰ درجه استفاده کرده است. مدل استاندارد نیز از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

آنر 60 / آنر 60 پرو

آنر بر این باور است که گوشی‌های سری 60 می‌توانند گزینه‌های بسیاری خوبی برای علاقه‌مندان به ولاگ باشند و به همین خاطر از هوش مصنوعی استفاده کرده تا کاربران بتوانند با برخی ژست‌های حرکتی کار‌های خاصی (مثل جابه‌جا شدن بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال کردن حالت تصویر در تصویر و …) را انجام دهند.

آنر 60

گوشی‌های جدید آنر نسبت به سری 50 از باتری‌های بزرگتری نیز بهره می‌برند. آنر 50 دارای باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بود و آنر 50 پرو نیز به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده بود؛ اما هر دو گوشی سری 60 یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در دل خود جا داده‌اند.

برای پر کردن هرچه سریع‌تر ظرفیت باتری نیز سیستم شارژ سریع ۶۶ وات در خدمت شماست. این سیستم شارژ به حدی سریع است که می‌تواند نیمی از ظرفیت باتری را در تنها ۱۵ دقیقه پر کند. البته باید یادآوری کنیم که آنر 50 پرو از شارژ سریع ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کرد و می‌توانست در مدل ۲۵ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ برسد (با باتری کوچکتر).

دیگر بهبودی که نسبت به سری 50 شاهد هستیم، استفاده از رابط کاربری Magic UI 5.0 بر پایه اندروید 12 است. در نسخه جدید شاهد بهبود‌هایی در امنیت، حریم خصوصی و دیگر موارد هستیم.

آنر 60

آنر همچنین در اقدامی جالب یک مسابقه طراحی جهانی را برگزار کرد که در آن بیش از ۵۰۰۰ طرح مختلف از ۴۰ کشور شرکت کردند. این شرکت بهترین طراحی‌های ارائه شده را به صورت قاب محافظ برای سری آنر 60 در آورده است.

آنر 60

قیمت و زمان عرضه

پیش فروش هر دو گوشی آنر 60 و آنر 60 پرو در چین آغاز شده است. نسخه مجهز به ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آنر 50 برچسب قیمتی ۴۲۵ دلاری را یدک می‌کشد و نسخه‌های ۸ + ۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲ + ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی نیز به ترتیب 475 و 525 دلار قیمت دارند.

همچنین کاربران باید برای تهیه مدل پایه آنر 60 پرو با ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مبلغ ۵۸۰ دلار را پرداخت کنند و در صورت تمایل به خرید مدل ۱۲ + ۲۵۶ گیگابایتی نیز باید ۵۰ دلار دیگر کنار بگذارند. هنوز زمان عرضه جهانی این گوشی‌ها مشخص نشده است. برای سری آنر 50 که ورود به بازارهای جهانی چند ماه طول کشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*