زباله های فضایی روس ها

دردسر بزرگ زباله های فضایی روس ها برای فضانوردان

زباله های فضایی روس ها برای فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی دردسرهای بزرگی ایجاد کرده است. ماجرای زباله سازی روس ها را در گجت نیوز بخوانید.

به تازگی فعالیت‌های آزمایشی ضد ماهواره روس‌ها، باعث شده رفت و آمد برای فضانوردان ایستگاه فضایی دشوار شود. اکنون یکی از راهپیمایی‌هایی که قرار بود توسط دو فضانورد ناسا انجام شود، لغو شده است.

در تاریخ 30 نوامبر، دو فضانورد عازم یک پیاده روی برای تعویض آنتن 21 ساله ایستگاه فضایی بودند که متاسفانه به علت فعالیت‌های خرابکارانه روسیه لغو شده. در همین حال هشداری برای زباله‌های فضایی داده شد و منجر به این گردید که ناسا ماموریت خود را به زمان دیگری موکول کند.

دردسر بزرگ زباله های فضایی روس ها برای فضانوردان

علت لغو ماموریت ناسا همان‌طور که خودش اعلام کرده: «عدم فرصت مناسب برای ارزیابی دقیق خطرات برای فضانوردان» است. ناسا هنوز منشا و مسبب زباله فضایی را فاش نکرده است. مدتی پیش مقامات ناسا بیان کردند که انبوهی از زباله‌های فضایی در پی انجام آزمایش ضد ماهواره روسیه به وجود آمده است.

دانا وایگل که معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین المللی است اخیرا توضیح داده است که احتمال آسیب دیدن لباس فضانوردان در برخورد با زباله‌های فضایی، یک در 2700 مورد است. البته تست ASAT روسیه نشان داده که این عدد می‌تواند تا 7 درصد افزایش یابد.

زباله های فضایی روس ها

اکنون پیاده روی فضانوردان به سمت ایستگاه فضایی ممکن است خطراتی برای آنها داشته باشد. وایگل در جایی گفته است که:

لباس‌های فضانوردان در برخورد با زباله‌های ریزتر مانند ریز شهاب سنگ‌ها، آسیب پذیری بیشتری در مقایسه با قطعات بزرگ‌تر دارند. حالا آزمایش ضد ماهواره‌ای روسیه باعث شده تا خطر برخورد تا 7 درصد برسد. در عین حال ممکن است که نوسانات طبیعی به وجود آید و همین زباله‌های ریز آسیب برسانند.

همچنین گفته است:

انجام آزمایش ASAT و حصول نتیجه آن چندین ماه زمان می برد و برای تشخیص خطر و رفع آن باید انواع زباله ها دسته بندی شوند و فاصله آنها از مقصد سنجیده شود.

وایگل علت لغو ماموریت دو فضانورد را احتیاط زیاد دانست و گفت که برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از آن فعلا جایگزین کردن آنتن 21 ساله به تعویق افتاده است. در همین راستا وایگل گفته که برای سنجش شرایط و اوضاع و احوال و به یقین رسیدن، در حال حاضر محافظه کاری بهترین راه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مزخرفات. پروپاگاندای آمریکا بر علیه روسیه‌ی کبیر.