منوی استارت ویندوز 11

ویندوز 11 در حال دریافت برخی بهبودهای ضروری برای نوار وظیفه و منوی استارت است

مایکروسافت در حال بهبود Windows 11 است و حالا نیز شاهد اضافه شدن برخی ویژگی‌های ضروری به نوار وظیفه و منوی استارت ویندوز 11 در بیلد جدید هستیم.

نوار وظیفه و منوی استارت ویندوز 11 در مقایسه با ویندوز 10 کمی از نظر کارایی ضعیف‌تر بودند. ظاهرا مایکروسافت نیز متوجه این موضوع شده است و با ارائه آپدیت جدید قصد دارد آنها را بهبود بخشد.

بهبود نوار وظیفه و منوی استارت در آپدیت ویندوز 11

در بیلد جدیدی که در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار گرفته است، ساعت و تاریخ در نوار وظیفه نمایشگر‌های ثانویه نشان داده می‌شود. این تغییر قطعا سبب خوشحالی کاربرانی که از چند مانیتور استفاده می‌کردند، خواهد شد. تا پیش از این برای داشتن چنین مورد ساده‌ای کاربران ویندوز 11 مجبور بودند برنامه‌های شخص ثالثی همچون ElevenClock را نصب کنند.

بسیاری از کاربران از نوار وظیفه جدید ویندوز 11 انتقاد می‌کردند و ما نیز امیدواریم که در بیلد‌های جدید مایکروسافت قابلیت «Drag and Drop» فایل‌ها را به آن اضافه کند و گزینه‌های شخصی سازی بیشتری را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

منوی استارت ویندوز 11

ردموندی‌ها همچنین تغییراتی را در منوی استارت ویندوز 11 ایجاد کرده‌اند. در بیلد 22509، کاربران اینسایدر می‌توانند منوی استارت را برای نشان دادن پین‌ها یا پیشنهاد‌های بیشتر شخصی‌سازی کنند. بدین ترتیب می‌توان تغییرات بیشتری را در Windows 11 ایجاد کرد؛ هرچند که در این بخش نیز بسیاری از افراد به سراغ برنامه‌های شخص ثالث می‌روند.

در بیلد جدید ویندوز 11 همچنین شاهد بهبود برنامه تنظیمات هستیم که ظاهرا در راستای تلاش شرکت ردموندی برای اضافه کردن گزینه‌های بیشتر به آن و حذف کامل کنترل پنل است.

Amanda Langowski، مدیر برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت در این رابطه گفت:

ما تنظیمات اشتراک گذاری پیشرفته (مثل Network Discovery، File and Printer Sharing و Public Folder Sharing) را به یک صفحه جدید در برنامه تنظیمات ویندوز تحت عنوان «تنظیمات پیشرفته شبکه» اضافه کرده‌ایم.

همچنین در صفحات مربوط به بخش پرینتر و اسکنر‌ نیز تغییراتی ایجاد شده است و با کلیک کردن روی بخش‌هایی از کنترل پنل به برنامه تنظیمات ویندوز 11 هدایت می‌شوید.

البته این تغییرات به این زودی به صورت عمومی برای همه کاربران ارائه نخواهند شد؛ زیرا در حال حاضر تنها در اختیار کاربران کانال توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر قرار گرفته‌اند. برخی از آنها ممکن است در قالب آپدیت‌های تجمعی ماهیانه مایکروسافت ارائه شوند و برخی دیگر نیز ممکن است در آپدیت سالیانه ویندوز 11 حضور داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*