ایلان ماسک و مدیر عامل جدید توییتر

ایلان ماسک مدیر عامل جدید توییتر را مسخره کرد

پس از استعفای جک دورسی، به‌تازگی مدیر عامل تسلا و اسپیس‌ایکس ایلان ماسک به تمسخر مدیر عامل جدید توییتر پرداخته است.

ایلان ماسک اخیراً به دنبال استعفای جک دورسی از سمت مدیرعاملی توییتر و انتصاب «پاراگ آگراوال» (Parag Agrawal) به‌عنوان مدیر عامل جدید این شرکت، تصویری را در حساب رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشته که در آن پاراگ آگراوال به‌عنوان ژوف استالین و جک دورسی به‌عنوان زیر دست او نیکولای یژوف که به دستور استالین به قتل رسیده بود، به تصویر کشیده است.

جک دورسی و مدیر عامل جدید توییتر

مدیر عامل جدید توییتر به‌تازگی به خاطر اظهار نظر جنجالی خود مبنی بر اینکه این شرکت بزرگ موظف به رعایت متمم اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا نیست، مورد انتقاد قرار گرفته است. متمم اول قانون اساسی آمریکا مانع وضع قوانین در راستای محدود کردن آزادی بیان می‌شود.

علاوه بر این، پاراگ آگراوال پیش‌تر توییت بحث‌برانگیز دیگری را منتشر کرده بود. وی گفته بود «وقتی آن‌ها تفاوتی بین مسلمان‌ها و افراطی‌ها قائل نمی‌شوند، چرا من باید تفاوتی بین سفیدپوست‌ها و نژادپرست‌ها قائل شوم؟». وی مدتی بعد مدعی شد که صرفاً گفته کمدین آصف مندوی در برنامه The Daily Show را نقل قول کرده است.

این نظرات پاراگ آگراوال باعث بروز نگرانی جدی شده و حتی «جیسون میلر» (Jason Miller)، مشاور سابق دونالد ترامپ و مدیر عامل شبکه اجتماعی محافظه‌کار GETTR اظهار داشته است که با مدیریت آگراوال توییتر دچار سانسور و تبعیض سیاسی خواهد شد.

جک دورسی و مدیر عامل جدید توییتر

جک دورسی که یکی از موسسان توییتر هم محسوب می‌شود، از سال 2006 تا 2008 مدیر عامل این غول شبکه‌های اجتماعی بود و پس از وقفه‌ای چند ساله، دوباره در سال 2015 به عنوان مدیر عامل توییتر منتصب شد. با این حال، وی اخیراً از استعفای خود خبر داد و اعلام کرد هدف از این اقدام این است که این شرکت بتواند فارغ از نفوذ موسسش به راه خود ادامه بدهد. وی علت انتخاب پاراگ آگراوال را آشنایی او به توییتر و نیازهای آن و تاثیرگذاری وی در تصمیمات حیاتی این شرکت تا به اینجا بر شمرده است.