ایران خودرو K125

شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 و هرآنچه تا امروز می‌دانیم

خبرها حاکی از آن است شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 تا پایان سال به صورت رسمی معرفی خواهد شد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند جدید بازار ایران آشنا کنیم.

طبق قراردادی که ایران خودرو با گروه پژو-سیتروئن در زمان برجام به امضا رساند، اجازه دارد تا به شکل قانونی از پلتفرم PF1 استفاده کند؛ پلتفرمی که ایران خودرو برای تولید تارا نیز از آن استفاده کرد و به‌زودی کراس اوور K125 نیز بر پایه آن به تولید خواهد رسید. بر اساس اصول پلتفرم PF1 گروه PSA می‌توان گفت ایران خودرو K125 طبق اصول پایه طراحی پژو 2008 طراحی خواهد شد. در همین راستا اکنون خبرها حاکی از آن است که شاسی بلند جدید ایران خودرو K125 تا پایان سال به صورت رسمی معرفی خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات کراس اوور جدید ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

مشخصات ایران خودرو K125

مدیران گروه خودروسازی ایران خودرو اعلام کردند نخستین کراس اوور این گروه خودروسازی با موتور TC7 پلاس و گیربکس 6 سرعت اتوماتیک DAE به تولید خواهد رسید. این موتور دارای حجم 1646 سی‌سی بوده و مدل ارتقا پیدا کرده TC7 یا EF7 توربوشارژ محسوب می‌شود. شاسی بلند ایران خودرو K125 همانند پژو 2008 از نوع تک دیفرانسیل خواهد بود و سیستم خنک‌کاری گیربکس 6 سرعت این خودرو نیز همانند تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک برای تطبیق با شرایط آب و هوایی ایران بهبود پیدا کرده و از سامانه خنک‌کاری مشابه با گیربکس‌های 8 سرعته بهره می‌برد. همچنین این گیربکس به سامانه مبدل گشتاوری، حالت برفی، اسپرت و تیپ ترونیک نیز مجهز خواهد بود.

تغییرات موتور TC7 پلاس

ایران خودرو K125

ایران خودرو برای موتور TC7 پلاس نسبت به قبل تغییراتی نظیر تقویت ضرایب امنیت، تجهیز پیشرانه به سامانه زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌های دوگانه و سامانه توربوشارژر را در نظر گرفته است که چنین تغییراتی باعث شدند این موتور بتواند به شکل استاندارد قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 7 لیتر را به همراه دارد. از سایر ویژگی‌های پیشرانه این خودرو می‌توان به نسبت تراکم 9.1 و بهره بردن از حداکثر گشتاور در دور 1600 اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

از امکانات احتمالی شاسی بلند ایران خودرو می‌توان به کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، صندلی‌های برقی جلو، آینه‌های کناری تاشو برقی، سقف شیشه‌ای ، سنسور پارک عقب به همراه دوربین دنده عقب، سنسور نور و باران، دی لایت، تهویه مطبوع الکتریکی، کروز کنترل و 4 کیسه هوا اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. طبق معمول طراخی خوب موتور مضخرف مشخصات همیشگی ایران خودرو