هیوندای توسان 2022

ورود هیوندای توسان 2022 به ایران + عکس

هیوندای توسان 2022 با پلاک دیپلمات توسط یکی از سفارتخانه‌های خارجی وارد ایران شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

همانند اسپورتیج برای کیا و راوفور برای تویوتا، توسان نیز برای هیوندای از اهمیت خاصی برخوردار است. هرچند در ایران سانتافه توانست به پرفروش‌ترین مدل هیوندای تبدیل شود، اما توسان در سایر بازارها به عنوان محبوب‌ترین محصول این خودروساز کره‌ای محسوب می‌شود.

هیوندای از ابتدای سال 2021 تا به امروز موفق شد در بازار اروپا حدود 112 هزار و 605 دستگاه و در بازار آمریکا 115 هزار و 554 دستگاه از خودرو توسان را به فروش برساند. در حالی که آخرین مدل توسان با پلاک ملی در ایران به سال 2018 تعلق دارد، به تازگی جدیدترین مدل این خودرو با پلاک دیپلمات توسط یکی از سفارتخانه‌های خارجی وارد بازار ایران شد.

مشخصات هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان 2022

هیوندای آخرین نسل توسان را در سال 2020 معرفی کرد و برای مدل 2021 و 2022 آن تغییرات متعددی را در نظر گرفت. هیوندای توسان 2022 که وارد ایران شده به عنوان نسخه آمریکایی توسان نیز معروف است. این نسخه نسبت به توسان 2021 از طول‌، عرض و ارتفاع بیشتری بهره می‌برد و هیوندای برای آن آپشن‌های جدیدی چون چراغ‌های ترمز درون گلگیرها و رادیو ماهواره‌ای XM نیز در نظر گرفته است.

خودروهای مفهومی معمولا در نسخه تولیدی با تغییرات زیادی مواجه می‌شوند، اما توسان جدید به نسخه کانسپت خود شباهت زیادی داشته و با کمترین تغییر تولید و به بازار عرضه شده است. هیوندای توسان جدید با طراحی ساختارشکن در جلوپنحره سه‌بعدی و چراغ‌های تغیه‌کاری شده توانست لقب خودرو فضایی را با وجود رقبایی چون تویوتا CHR یا لکسوس NX به خود اختصاص دهد.

هیوندای توسان 2022

هیوندای توسان 2022 بر خلاف تویوتا CHR و لکسوس NX در سواری‌های طولانی مدت برای سرنشینان کوفتگی یا خستگی را به همراه ندارد. این شاسی بلند با برخورداری از صندلی‌های راحت، سکوت مناسب، فضای بزرگ کابین و فضای زیاد صندوق بار باعث شده تا به یکی از گزینه‌های ایده‌‌آل برای مسافرت‌های طولانی تبدیل شود.

گالری تصاویر نمای خارجی هیوندای توسان 2022

شرکت کره‌ای هیوندای شاسی بلند توسان را در 15 تریم مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند که قیمت آنها از 25 هزار دلار شروع و تا 35 هزار دلار می‌رسد. هیوندای توسان 2022 در تریم SE وارد ایران شده که قیمت آن حدود 26 هزار و 350 دلار است. همچنین این نسخه از سامانه چهار چرخ محرک نیز بهره می‌برد.

هیوندای توسان 2022 در تریم SE به یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاور 269 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 8 سرعت اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. همچنین این شاسی بلند کره‌ای ظرف مدت 9 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گالری تصاویر نمای داخلی توسان 2022

هیوندای توسان 2022 در تست‌های ایمنی نیز موفق ظاهر شده و در واقع این خودرو سطح ایمنی برابر و حتی بهتر از رقبای ژاپنی خود را ارائه می‌دهد. به طور کلی هیوندای توسان روی یک پلتفرم ایمن طراحی شده و همچنین از آپشن‌های ایمنی متعددی نیز بهره می‌برد.

از امکانات ایمنی هیوندای توسان 2022 می‌توان به کیسه‌های هوای متعدد، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار خروج ایمن برای زمانی که خروج از خودرو امن نیست،‌ سامانه کروز با قابلیت توقف و حرکت، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار نقاط کور، دوربین پشتیبانی با خطوط راهنمای دینامیک، سامانه هشدار وجود سرنشین در صندلی‌های ردیف عقب (ویژه کودکان)، سامانه پایش هوشیاری راننده، نوربالای خودکار، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، هشدار انحراف از مسیر، هشدار انحراف از مسیر و هشدار تصادف اشاره کرد.