آنتی ویروس

ضرورت استفاده از آنتی ویروس مدیریت شده برای سازمان ها و شرکت ها

حملات سایبری همواره در حال توسعه هستند. همانطور که امنیت سیستم عامل‌ها و مرورگرهای وب توسعه یافته و پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده‌اند، مجرمان سایبری نیز انواع جدیدی از حملات سایبری را طراحی کرده‌اند.

مزایای استفاده از آنتی ویروس شبکه برای کسب و کارها

حملات سایبری همواره در حال توسعه هستند. همانطور که امنیت سیستم عامل‌ها و مرورگرهای وب توسعه یافته و پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده‌اند، مجرمان سایبری نیز انواع جدیدی از حملات سایبری را طراحی کرده‌اند. بدافزارهای جدید معمولا از آسیب‌ پذیری‌های کشف‌ نشده در شبکهِ هدف استفاده می‌کنند و اگر سازمان‌ها مجهز به یک آنتی ویروسِ شبکه قدرتمند نباشند، به راحتی به شبکه آنها نفوذ شده و آلوده می‌شوند.

با توجه به افزایش چشمگیر و بی سابقه باج افزارها، حملات سایبری به طور خاص بر روی سازمان‌ها و شرکت‌ها تمرکز کرده‌اند. اخیرا سازمان‌های بسیاری در سراسر دنیا درگیر حملات باج افزاری شده اند و خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد شده است. برای ایمن ماندن در برابر حملات باج افزاری، سازمان‌ها و شرکت‌ها باید به دنبال یک راه حل امنیتی جامع و کامل باشند که با حداقل هزینه و در کمترین زمان قابل پیاده سازی باشد.

یک آنتی ویروس شبکه قدرتمند می‌تواند شرکت شما را به طور کامل در برابر این حملات محافظت کند، به طوری که حتی اگر بدافزاری به شبکه شرکت نفوذ کند، قبل از مختل شدن کل شبکه، شناسایی و حذف می‌شود.

آنتی ویروس نه تنها بدافزارها را شناسایی و حذف می‌کند، بلکه اطلاعات سازمان را در برابر انواع مختلف حملات سایبری دیگر نیز ایمن می‌کند. به عنوان مثال، افزونه‌های مرورگرِ آنتی ویروس‌ها می‌‌توانند به جلوگیری از حملات فیشینگ و مسدود کردن وبسایت‌‌های مخرب کمک کنند. ماژول‌های ضد باج‌ افزار هم اطلاعات شبکه را از رمزگذاری شدن توسط انواع باج افزار محافظت می‌کنند.

آنتی ویروس شبکه تنها دیوار دفاعی بین هکرها و داده‌هایِ حساس کسب و کار شما است. این حصار باید به اندازه کافی قوی و مطمئن باشد و توسط یک تیم حرفه ای پیکربندی گردد. بنابراین پیش از خرید آنتی ویروس متناسب با کسب و کارِ خود، قابلیت‌های حفاظتی آن باید به دقت و با جزئیات دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

تغییر رویکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها نسبت به آنتی ویروس‌های شبکه

امروزه با توجه به وسعت بسیار زیاد در سازمان‌های بزرگ و نبود تیم تخصصی مستقر در شرکت‌های کوچکتر، پیاده سازی، پیکربندی و مدیریت سیستم‌های امنیتی بسیار دشوار و پر هزینه شده است. به همین دلیل در سال‌های اخیر بیشتر سازمان‌ها و خصوصا شرکت‌های کوچک و متوسط، به جای استفاده از آنتی ویروس شبکه سنتی با پیاده سازی و پیکربندی‌های پیچیده، رو به سرویس‌های مدیریت شده آورده اند.

آنتی ویروس مدیریت شده یک راه حل کارآمد و مقرون به صرفه برای شرکت‌ها و مدیران شبکه ارائه می‌دهد. با استفاده از این سرویس، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند مدیریت آنتی ویروس خود را به یک تیم تخصصی واگذار کنند. این امر باعث می‌شود شرکت‌ها در هر اندازه ای بتوانند سطح استانداردی از امنیت داشته باشند و میزان آسیب پذیری شبکه خود را به حداقل برسانند.

بسیاری از شرکت‌ها منابع کافی و یا حتی تمایل برای استخدام یک تیم تخصصی IT را ندارند. در گذشته این مساله به این معنا بود که هر کاربر مسئول حفظ امنیت سیستم خودش است و نرم افزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس را بایستی شخصا مدیریت کند. در این شرایط با توجه به فقدان تخصص و دانش کافی در کاربران عادی و عدم پیکربندی صحیح آنتی ویروس، شبکه سازمان‌ها و شرکت‌ها به شدت در برابر بدافزارها آسیب پذیر می‌شد.

در ادامه مزایای آنتی ویروس مدیریت شده، مسئولیت‌های یک ارائه دهنده آنتی ویروس مدیریت شده و آنچه MSP (ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده) باید در این خصوص بدانند را بررسی خواهیم کرد.

آنتی ویروس مدیریت شده چیست؟

آنتی ویروس

آنتی ویروس مدیریت شده یک سرویس جدید و در حال رشد است که در آن شرکت ارائه دهنده سرویس (MSP)، مسئولیت پیکربندی، نظارت و رسیدگی به نیازهای آنتی ویروس شرکت مشتری را بر عهده دارد. این سرویس به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا یک راه حل استاندارد امنیتی و ضد بدافزاری، بدون چالش‌های استخدام تیم IT داشته باشند.

با حذف مسئولیت “مدیریت آنتی ویروس و امنیت سیستم” از کارمندان سازمان، از پیکربندی نادرست تنظیمات جلوگیری میشود و در نتیجه خطر آلودگی به بدافزارها کاهش می‌یابد.

مسئولیت‌های ارائه دهندگان آنتی ویروس مدیریت شده

در حالی که رویکرد هر MSP می‌تواند متفاوت باشد اما بیشتر آنها یک راه حل کامل و یکپارچه دارند که شامل همه جنبه‌های مدیریت آنتی ویروس، از جمله نصب، پیکربندی، نظارت و مدیریت تهدیدات است. خدمات یک MSP می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نصب و استقرار آنتی ویروس
  • پیکربندی آنتی ویروس
  • مدیریت بروزرسانی
  • مانیتورینگ
  • بررسی و تحلیل لاگ
  • مدیریت لایسنس

مزیت‌های آنتی ویروس مدیریت شده چیست؟

این سرویس به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا در کوتاه ترین زمان به یک تیم تخصصی IT جهت مدیریت موارد مربوط به آنتی ویروس و امنیت شبکه دسترسی داشته باشند. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

  • دسترسی به متخصصان حوزه امنیت:

MSPها دارای افراد متخصص و با تجربه هستند و نحوه پیاده سازی و نگهداری یک راه حل قدرتمند امنیتی را می‌فهمند. آنتی ویروس مدیریت شده به کسب و کارها اجازه می‌دهد بدون داشتن تیم داخلی امنیت سایبری، به متخصصان خبره دسترسی داشته باشند.

  • کاهش بار کاری مدیران و کارمندان:

آنتی ویروس مدیریت شده از دید کارمندان فناوری اطلاعات (IT) نیز می‌تواند مفید باشد. با برون سپاری موارد مربوط به آنتی ویروس و امنیت شبکه، شرکت‌ها می‌توانند منابع داخلی را آزاد کنند، پهنای باند را بهبود ببخشند و به کارکنان اجازه دهند که بر وظایف با اولویت بالاتر تمرکز کنند.

  • مدیریت موثر بروزرسانی‌ها و Patchها:

شرکت‌های آنتی ویروس به طور مرتب نرم افزار و دیتابیس خود را بروزرسانی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولشان قادر به شناسایی آخرین تهدیدات بدافزاری است. MSPها با مانیتورینگ و نظارت پیوسته، بررسی می‌کنند تا آخرین بروزرسانی‌ها و پَچ‌های امنیتی نصب شده باشد و آسیب پذیری‌ها به حداقل برسد.

  • عکس العمل و پاسخ سریع:

عکس العمل سریع برای مهار حملات و جلوگیری از گسترش بدافزار در شبکه بسیار مهم است. MSPها توانایی نظارت مستمر بر شبکه و پاسخگویی سریع به وقایع مشکوک را دارند.

  • حفاظت قابل اعتماد:

آنتی ویروس‌های مدیریت شده کاملاً توسط MSP کنترل می‌شوند. کارکنان نمی‌توانند به تنظیمات امنیتی دسترسی پیدا کنند و یا آنها را تغییر دهند. این امر خطر آلودگی به بدافزار، بخاطر پیکربندی نادرست و یا سهل انگاری کاربر را کاهش می‌دهد.

ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP)، بایستی به دنبال چه نوع آنتی ویروس‌هایی باشند؟

برای MSPهایی که مایل به ارائه خدمات مدیریت آنتی ویروس هستند، یافتن آنتی ویروس مناسب بسیار مهم است. در حالی که گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد، کیفیت و عملکرد آنتی ویروس‌ها به طور قابل توجهی متفاوت است. هنگام خرید آنتی ویروس مورد نظر، فاکتورهای زیر بهتر است در نظر گرفته شود:

  • توانمندی حفاظتی و امنیتی:

یکی از ویژگی‌های اصلی و تعیین کننده آنتی ویروس این است که تا چه اندازه می‌تواند از شبکه سازمانی در برابر انواع حملات بدافزاری دفاع کند. MSPها باید اطمینان داشته باشند که راه حل امنیتی مورد نظر می‌تواند به طور قابل اعتمادی شبکه مشتری را در برابر انواع بدافزارهای شناخته شده و شناخته نشده (Zero-Day) محافظت کند.

  • بازده کاری:

مدیریت آنتی ویروس‌های صدها سرور و کلاینت می‌تواند بسیار وقت گیر باشد. در نتیجه گزینه مناسب، محصولی است که شامل ویژگی‌هایی برای صرفه جویی در وقت است و می‌تواند جریان کار روزانه را ساده تر کرده و به MSPها امکان مدیریت موثر نیازهای امنیتی تمامی سیستم‌ها را می‌دهد.

  • مدیریت مبتنی بر فضای ابری:

آنتی ویروس‌های مبتنی بر فضای ابری،MSP ها را قادر می‌سازند تا از راه دور (Remote) یک سرویس امنیتی جامع ارائه دهند. MSPها به راحتی می‌توانند تمام وظایف مدیریتی آنتی ویروس، از جمله نصب، پیکربندی، مانیتورینگ، عکس العمل سریع در هنگام حوادث و مدیریت لایسنس را بدون حضور فیزیکی در محل انجام دهند.

  • پشتیبانی:

MSPها باید بررسی کنند که آیا شرکت سازنده آنتی ویروس مورد نظر، برای پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات فنی محصول در دسترس است یا خیر؟ در نتیجه MSPها باید به دنبال محصولاتی باشند که متخصصان واقعی در زمینه امنیت سایبری از آنها پشتیبانی می‌کنند.

آنتی ویروس‌های مدیریت شده در حال تغییر دادن رویکرد سازمان‌ها نسبت به امنیت سایبری هستند. برون سپاری مدیریت آنتی ویروس، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا ضمن داشتن منابع داخلی برای تمرکز بر کارهای مهمتر، از تخصص یک تیم اختصاصی امنیت سایبری استفاده کنند. همچنین MSPهایی که مایل به ارائه خدمات آنتی ویروس مدیریت شده هستند، باید محصول مناسبی انتخاب کنند که بتواند به آنها در انجام کارهای مدیریتی روزمره و در عین حال محافظت از شبکه مشتریان، کمک کند.

این مطلب توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*