ارز دیجیتال سولانا

همه چیز درباره ارز دیجیتال سولانا ؛ آیا سولانا بیت کوین را شکست می‌دهد؟

ظاهرا ارز دیجیتال سولانا تهدیدی جدی برای بیت کوین محسوب می‌شود. ویژگی های رمز ارز سولانا علت محبوبیت آن است. اما علت محبوبیت سولانا چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین به خاطر تائید طولانی تراکنش‌ها و اتریوم نیز به علت داشتن کارمزد بالا مورد انتقاد است. در این میان سرمایه‌گذاران مدت‌ها است به دنبال رمز ارزی هستند که بتواند مشکلات دو غول ارز دیجیتال را حل کند.

سولانا رمز ارزی پیچیده و مبتنی بر بلاک‌ چین است که به لحاظ بهینه سازی شرایط خوبی دارد. این ارز دیجیتال در کنار امنیت بالایی که دارد، به کمک ویژگی مقیاس‌پذیری‌اش، تراکنش‌های بیشتری را در یک ثانیه انجام می‌دهد.

سولانا می‌تواند بیت کوین را شکست دهد؟

پس از حضور اتریوم برای حل مشکلات تراکنشی ضعیف بیت کوین، توانست در هر ثانیه 15 تراکنش را نهایی کند. اما این سرعت همچنان برای بازار فزاینده رمز ارزها کافی نبود تا این که سولانا وارد میدان شد. هدف این رمز ارز، حفظ امنیت و مقیاس پذیری در عین افزایش سرعت تراکنش‌ها است.

حال سولانا می‌تواند در هر ثانیه حدود 50 هزار تراکنش را انجام دهد. در صدر وبسایت این ارز دیجیتال و در تعریف آن گفته شده که سولانا برای توسعه دهندگان قدرتمند و برای برای تمامی کاربران سریع است. انجام عملیات در این رمز ارز بسیار سریع است و در یک ثانیه انجام می‌شود.

از طرفی سولانا برای توسعه دهندگان نیز از جذابیت‌هایی نظیر پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و کارمزد کم برخوردار است. هم‌اکنون میزان پروژه‌هایی که در پلتفرم سولانا در حال فعالیت هستند از 100 عدد عبور کرده و مقیاس پذیری بالای آن نویدبخش افزایش این تعداد پروژه در آینده است.

شبکه سولانا

ارز دیجیتال سولانا در حال حاضر رقیب اتریوم محسوب می‌شود، زیرا دارای اکوسیستمی غیر متمرکز، امن و سریع با مقیاس پذیری بالا است. بهره‌مندی از سرعت تراکنش‌های بالا و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند پیچیده نیز منجر به پیشتازی این رمز ارز در حوزه بلاک چین شده است.

ارز دیجیتال سولانا

پیشرفت و یکه‌تازی سولانا به علت مشکلات رقیب آن، اتریوم است که هم در مقیاس پذیری دارای معایبی است و هم در سرعت انجام تراکنش‌ها تاخیر زیادی دارد. حالا سولانا می‌خواهد جایگاه اتریوم بزرگ را برای همیشه از آن بگیرد.

البته یکی از مشکلات سیستم‌های غیر متمرکز، سرعت پایین آنها در تائید تراکنش‌ها است. سرعت تائید برخی از ارزهای دیجیتال به دقیقه هم می‌رسد که برای سرمایه گذاران کلافه کننده می‌شود. این تاخیر و کندی در پاسخ باعث شده تا بلاک چین‌های بهینه‌ای همچون سولانا به سرعت رشد کنند.

همان‌طور که گفتیم، ارز دیجیتال سولانا حداقل روی کاغذ قادر به پاسخ دهی بیش از 50 هزار تراکنش در ثانیه است. این اعداد و ارقام حتی پلتفرم‌های حوزه پرداخت مانند PayPal و مسترکارت را تهدید می‌کند.

پشتیبانی سولانا از قراردادهای هوشمند پیچیده به این معناست که می‌تواند میزبانی انواع و اقسام برنامه‌های غیر متمرکز مانند توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT و صرافی‌های غیر متمرکز و بازارسازها را انجام دهد. به عبارتی سولانا همان اتریوم ولی در قالبی بهینه‌تر است. فعالیت بیش از 400 پروژه در سولانا مهر تائیدی بر محبوبیت آن در میان توسعه دهندگان است و بر این تعداد نیز هر روز افزوده می‌شود.

حدود ده سال پیش بود که با ظهور بیت کوین، مشکلات پلتفرم‌های متمرکزی مانند ویزا و پی پال حل شد و آغازگر راهی شد که هم اکنون با سرعت زیاد ادامه دارد. اقدام و نوآوری بیت کوین در آنجا بود که هر کسی می‌توانست از هر جای جهان و بدون این که نیاز باشد به واسطه گران اعتماد کند، انتقال وجه انجام دهد.

پس از بیت کوین و کندی تائید آن، فناوری‌های بلاک چینی تازه‌ای به وجود آمدند. سال‌ها بعد از آن، اتریوم جایگزین و رقیبی جدی برای بیت کوین شد و توانست میزان تراکنش‌ها در ثانیه را به 15 عدد برساند. حالا ظهور برخی بلاک چین‌های قدرتمند و غیر متمرکز مانند سولانا باعث شده که سرعت تائید تراکنش‌ها افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در تعریفی دیگر از هدف رمز ارز سولانا می‌توان گفت، سولانا آمده تا تمرکززدایی را در هر حوزه‌ای تسریع بخشد. جذابیت‌های دیگر این ارز دیجیتال مانند کارمزد بسیار پایین و سرعت بالا توجه بسیاری از کسب و کارها را جلب کرده است.

ارز دیجیتال سولانا

سولانا بر مبنای پروتکل Proof of Stake یا اجماع اثبات سهام است. توکن بومی آن سول (SOL) نامگذاری شده و مطابق آمارهای این پلتفرم، هر ساله 8 درصد بر تعداد دارندگان این توکن اضافه می‌شود. حال از این تعداد حدود 15 درصد در قالب نرخ کاهش تورم کم خواهد شد و طبق پیش‌بینی‌های سولانا پس از 10 سال، نرخ تورم آن 1.5 درصدی می‌شود.

چگونه سولانا بخریم و بفروشیم؟

برای اقدام به خرید هر ارز دیجیتالی نیازمند یک کیف پول ارز دیجیتال هستید. کیف پول‌های مختلفی برای این رمز ارز وجود دارد و اصولا نباید در یافتن بهترین آن دچار مشکل شوید. با این حال برای ارز دیجیتال سولانا (SOL) به معرفی بهترین‌ها خواهیم پرداخت.

از جمله مهم‌ترین کیف پول‌های سولانا، فانتوم والت است. کار با این والت مانی سخت نیست و می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشد. در این کیف پول هم قادر به خرید و فروش سولانا خواهید بود و هم می‌توانید توکن‌های مبتنی بر آن را ذخیره کنید. همچنین با این کیف پول می‌توانید در سهام گذاری سولانا شرکت کنید و با کیف پول لجر نانو ایکس هم سازگاری دارد. از طرفی امنیت این والت مانی بالاست زیرا کلید اختصاصی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

سول فلیر (SolFlare) دیگر کیف پول سولانا است که تحت وب ساخته شده است. همچون فانتوم والت کار با این کیف پول آسان است و از سایر والت مانی‌های سخت افزاری پشتیبانی می‌کند.

سومین کیف پول مناسب برای سولانا، مث والت (Math Wallet) است که علاوه بر این رمزارز، از سایر ارزهای دیجیتال همچون بایننس کوین، بیت کوین و اتریوم میزبانی می‌کند. نحوه اتصال این کیف پول به والت مانی‌های سخت افزاری نیز آسان است.

اما برای خرید ارز دیجیتال سولانا دو راه در مقابل شما قرار دارد. اول این که آن را از صرافی‌های معتبر داخلی با کارت بانکی بخرید و دوم این که از طریق صرافی‌های خارجی اقدام به خرید نمائید. در روش اول مبلغ ریالی را به صرافی می‌دهید و این رمزارز را خریداری می‌کنید و در روش دوم ابتدا مبلغ ریالی را به صرافی داخلی می‌دهید، سپس تتر خریداری نموده و آن را در صرافی خارجی به سولانا تبدیل خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*