بازیگران فیلم های مرد عنکبوتی

رتبه بندی بازیگران فیلم‌ های مرد عنکبوتی از بدترین تا بهترین

بازیگران معروف متعددی به‌عنوان صداپیشه یا بازیگر، نقش مرد عنکبوتی را ایفا کرده‌اند ولی کدام هنرپیشه‌ بهترین اسپایدرمن تاریخ را ارائه داده است؟

نظرات ضد و نقیضی درباره بازیگران فیلم‌های مرد عنکبوتی طی سال‌های اخیر، وجود دارد؛ عده‌ بسیاری توبی مگوایر را بهترین اسپایدرمن می‌دانند و تام هالند را اسپایدرمن چندان جذابی نمی‌بینند درحالی که عده‌ای دیگر معتقدند تام هالند تا به اینجا بهترین گزینه برای این نقش بوده یا اندرو گارفیلد نیز ویژگی‌های جالب توجه خود را داشته است.

با این حال، نکته‌ای که نمی‌توان انکار کرد این است که هر بازیگر یا صداپیشه عصاره مخصوص خود را به این شخصیت فوق‌العاده محبوب دنیای مارول که یکی از معروف‌ترین ابرقهرمانان به حساب می‌آید، اضافه کرده است. در ادامه نگاهی به بازیگران فیلم‌های مرد عنکبوتی از بدترین تا بهترین خواهیم داشت. باید این نکته را اضافه کرد که این رتبه‌بندی بر اساس فاصله با یک نقش‌آفرینی ایده‌آل صورت گرفته و از این رو، رتبه پایین یک بازیگر یا صداپیشه لزوماً به معنای ضعیف بودن عملکرد آن نیست.

بازیگران نقش مرد عنکبوتی از بدترین تا بهترین

11. جورما تاکونی

مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

جورما تاکونی که عمدتاً به‌عنوان عضو گروه کمدی The Lonely Island و کارگردان فیلم‌هایی مثل «مک گروبر» (MacGruber) و «ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند» (Popstar: Never Stop Never Stopping) شناخته می‌شود، صداگذاری نسخه 1967 اسپایدرمن در تیتراژ پایانی «مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) را بر عهده داشته است.

در این بخش از انیمیشن، درحالی که اسپایدرمن در Earth-67 چرخ می‌زند، ناگهان اسپایدرمن 2099 از راه می‌رسد و سپس این دو شروع به بحث با همدیگر می‌کنند. احتمالاً این صحنه برای شما آشنا است و بارها میم‌های مختلفی را از آن دیده‌اید.

تاکونی در این صحنه بامزه به پائل سولز که صداپیشگی مرد عنکبوتی در انیمیشن مرد عنکبوتی 1967 را انجام داده بود، ادای احترام کرده است.

10. اندرو گارفیلد

اندرو گارفیلد در مرد عنکبوتی شگفت انگیز

اندرو گارفیلد بی‌شک بازیگر توانایی است ولی می‌توان گفت که این نقش نمادین لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهانش بوده است. البته داستان‌های نه چندان قویِ هر دو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز و مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 در عملکرد او تاثیر گذاشته‌اند. با این حال، ایفای نقش او هم درخور این ابرقهرمان محبوب نبوده است.

9. اسکار آیزاک 

اسپایدرمن 2099 در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

اسپایدرمن 2099 در انتهای «مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی» صرفاً وارد یک بحث بامزه با نسخه 1967 مرد عنکبوتی نمی‌شود. این شخصیت با صداپیشگی اسکار آیزاک دنیایی جدید از داستان‌هایی را می‌گشاید که این پتانسیل را دارند در آینده بیشتر به آن‌ها پرداخته شود. مشتاقانه منتظریم تا باز هم نقش‌آفرینی آیزاک در قالب این شخصیت را مشاهده کنیم.

8. کیمیکو گلن 

پنی پارکر در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

«مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی»، اولین فیلمی بود که پنی پارکر به همراه SP//dr در آن حضور پیدا کردند و صداپیشگی کیمیکو برای این پارکر هیچ حرفی برای گفتن باقی نگذاشت.

علاوه بر این، واقعاً انتظار نمی‌رفت دست و پنجه نرم کردن پنی پارکر با از دست دادن SP//dr در این حد احساسی و تاثیرگذار باشد. امید است در دنباله این انیمیشن، بیشتر از پنی پارکر ببینیم.

7. جان مولانی 

Spider-Ham در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

شخصیت Spider-Ham با صداپیشگی جذاب جان مولانی، طنز جالبی را به انیمیشن «مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی» اضافه کرد و سونی اگر باهوش باشد می‌تواند یک اسپین‌آف درباره ماجراجویی‌های این شخصیت ارائه بدهد.

6. نیکولاس کیج 

اسپایدرمن نوآر در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

اگر فیلم یا مجموعه‌ای درباره اسپایدرمن نوآر ساخته شود، بدون شک اثر خاصی خواهد شد ولی به نظر نمی‌رسد در برنامه شلوغ نیکولاس کیج جایی بگیرد؛ ظاهراً هر هفته یک فیلم با بازی کیج اکران می‌شود!

در هر صورت، نیکولاس کیج در صداپیشگی اسپایدرمن نوآر در انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی فوق‌العاده ظاهر شده و صدای خاص گوش‌نوازی را به این شخصیت داده است.

5. کریس پاین 

مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

صدای کریس پاین نوعی حس کله‌شق و خفن بودن را در خود دارد که وی را به بهترین گزینه برای صداپیشگی پیتر پارکر در انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی تبدیل کرده است. اگر این اولین و آخرین باری بوده باشد که فرصت ایفای نقش به‌عنوان اسپایدرمن به کریس پاین داده شده، او قطعاً بیشترین بهره را از آن برده است.

4. جیک جانسون

پیتر پارکر در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

جیک جانسون شوخ‌طبعی شخصیت پیتر بی پارکر را در انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی به بهترین شکل ممکن به اجرا در می‌آورد. پیتر بی پارکر شخصیتی دوست‌داشتنی است که به مایلز مورالز برای شناخت قدرت‌هایش کمک می‌کند هرچند زندگی خود او از هم پاشیده و اخیراً رابطه‌اش با مری جین را به پایان رسانده است.

البته اگر ابهامی در خصوص نقش‌های کریس پاین و جیک جانسون در این انیمیشن برای شما به وجود آمده، باید اشاره کرد که در واقع دو پیتر پارکر از دنیای مرد عنکبوتی در این انیمیشن حضور پیدا کرده‌اند.

3. توبی مگوایر

توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی

نقش‌آفرینی توبی مگوایر در سه‌گانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی، به قدری عالی بوده است که اکثر بازیگران فیلم های اسپایدرمن تلاش کرده‌اند تا در حد و اندازه‌های او ظاهر شوند و در این بین فقط چند نفر موفق شده‌اند. توبی مگوایر که با این سه‌گانه شناخته شد، درحالی این‌طور درخشان ظاهر شده است که در محدوده سنی مناسب برای این نقش جای نمی‌گرفت.

2. شامیک مور 

مایلر مورالز در مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

عملکرد شامیک مور در انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی در نقش مایلز مورالزی که مسیری پر پیچ و خم را برای شناخت خودش طی می‌کند، به شدت تاثیرگذار است و مشتاقانه منتظر دنباله این انیمیشن هستیم که سال آینده میلادی اکران خواهد شد.

1. تام هالند

تام هالند در نقش مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

تام هالند طی چند سال گذشته در فیلم‌های متعددی نظیر «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «انتقام جویان: جنگ ابدیت، مرد عنکبوتی: دور از خانه» و «انتقام‌جویان: پایان بازی» ایفای نقش کرده و باید گفت که واقعاً بهترین نقش‌آفرینی را بین تمام بازیگران فیلم‌های مرد عنکبوتی ارائه داده است.

جدا از اینکه وی در بهترین محدوده سنی برای شخصیت مرد عنکبوتی قرار دارد، داستان‌سرایی فوق‌العاده این فیلم‌ها باعث شده است نتیجه، یک اسپایدرمن تمام و کمال شود.

سومین قسمت از فیلم مستقل اسپایدرمن با نام Spider-Man: No Way Home که اخیراً تریلری جدیدی از آن منتشر شد، انتهای 2021 اکران خواهد شد و جالب است ببینیم تام هالند در این فیلم چطور ظاهر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. اقا اسپایدر من نو وی هوم عجب فیلم پشم ریزونی بود اووووف

  2. خیلی متن چرتی بود.
    از کی تا حالا صدا پیشه هاهم جزو بازیگران مرد عنکبوتی حساب میشن ؟
    کلا ۳ تا بازیگر داره . صرفا باید بازی این ۳ نفرن اینجا نقد میشد.

  3. با کل لیست موافقم بجز اینکه جای توبی مگوایر و اندرو گارفیلد باید عوض شه😂
    سری فیلمای مگوایر خیلی آشغال بود. فقط نوستالژی باعث میشه بالای لیست بمونه

  4. هر جور حساب کنی مرد عنکبوتی شگفت انگیز قشنگ تر بود تا بقیه مرد عنکبوتی ها و بازیگر اندرو گارفلید بهترین بازیگر بود توی فیلم های مرد عنکبوتی
    تام هالند که فقد قیافش خوبه مگر نه به پای توبی مگوایر یا اندرو گار فلید نمیرسه ولی خودم اندرو گارفلید رو میپنسدم که قوقا کرد توی ۲ قسمت مرد عنکبوتی شگفت انگیز

    • جای اندرو گارفیلد و تام هالند باید عوض بشه.

      اندرو با اما استون ترکوندن ولی تام هالند حس میکنم خشک بود و فقط اکشن بود
      ولی سری شگفت انگیز مرد عنکبوتی هم جذاب بود هم اکشن بود هم احساسی همه چیزی بجا بود

  5. بدون شک، سم ریمی و توبی مگوایر انقلابی رو در رابطه با مرد عنکبوتی پدید آوردند. اما بیان چند تکته ضروریه. اول اینکه یم ریمی اقتباس خودشو آورد و قصد داشت فیلمی از این شخصیت بسازه. برای همین ناسازگاری های با کمیک داره.
    دوم اینکه تام هالند بازیگر فوق العاده خوبیه. اما از نظر شخصی من با قبول کردن نقش مرد عنکبوتی تلف شد. چون اثر کمیکی بازی کرد.‌پیشنهاد من اینه که برید cherry رو ببینید.
    علاوه بر اون نکته ای که هست اینه که هالند اصلا در محدوده سنی مناسب شخصیت مرد عنکبوتی نیست فقط به خاطر جثه کوچیکشه که این نقش بهش میاد چون در حال حاضر ۲۵ سال داره. بنابرابن دیگه خزعبل نبافین چون مگوایر بهترین مرد عنکبوتی رو ارائه داده و هالند بعدش قرار میگیره.

  6. تام هالند؟؟؟ بابا توبی مگ گوایر باید اول باشه. روی تام هالند کراشی چیزی زدین؟

  7. واقعا مضخرف بود وقتمون رو نگیرید خواهشا

  8. گجت نیوز جان،بیا پایین سرمون درد گرفت

  9. الان هیتر های تام هالند میریزن رو سرتون

  10. عجب بابا عجب
    تام هالند اصلا قابل هضم نیست!!!! بعد شما نوشتین بهترین؟