لوازم خانگی کره‌ای در ایران

ضربه مهلک دولت به لوازم خانگی کره ای در ایران

طرح ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای در ایران وارد فاز جدیدی شده است. در ادامه لیست کالاهای ممنوع و مشمولان این طرح را بخوانید.

سخت‌گیری برای ورود لوازم خانگی کره‌ای به ایران همچنان ادامه دارد و این بار دامنگیر کولبران مرزنشین شده است. مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اقدامی عجیب، واردات 16 تعرفه لوازم خانگی با نشان‌های تجاری کره جنوبی را به ایران ممنوع اعلام کرد.

مشمولان این ممنوعیت بازارچه‌های غیر رسمی موقت، ملوانان و کولبران هستند. اخیرا سعید عباسپور نامه‌ای به مرکز توسعه تجارت الکترونیک زده و در آن به ممنوعیت ثبت آماری لوازم خانگی ساخت کره جنوبی برای مشمولان تسهیلات قانون ساماندهی مبادلات مرزی و آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی و ملوانان و شناورهای زیر 500 تن اشاره نموده است.

واردات لوازم خانگی کره ای سخت‌تر شد

عباسپور در ادامه نامه مذکور و با فرستادن تعرفه‌های لوازم خانگی برای درج در سامانه جامع تجارت، تقاضای ممنوعیت ورود لوازم خانگی با نام و نشان کره جنوبی را داشته است. وی گفته است که از این تاریخ به بعد، هنگام ورود لوازم خانگی کره جنوبی توسط مرزنشینان و کولبران و کارگزار آنها و نیز ملوانان باید پیامی مبنی بر «عدم امکان ورود لوازم خانگی با مارک یا برند ساخت تولید کره جنوبی» نمایش داده شود.

لوازم خانگی کره‌ای در ایران

16 تعرفه مذکور شامل انواع و اقسام یخچال، یخچال و فریزر و ساید بای ساید، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، اتوپرس و برقی، توستر، میوه خشک کن، سرخ کن خانگی و رستورانی، انواع کیک پز، مایکروویو، مایکروفر خانگی و صنعتی، غذاساز، آسیاب، مخلوط کن و همزن خانگی، لوازم صوتی و تصویری و قطعات آن، ساندویچ ساز خانگی و رستورانی، دستگاه دی وی دی، قهوه ساز و قهوه جوش،چای ساز خانگی، رستورانی و صنعتی، کتری برقی و سماور برقی و گازی و نیز کولر گازی می‌شود.

حدود سه سالی می‌شود که واردات لوازم خانگی مشمول محدودیت شده و البته طی ماه‌های اخیر دچار حواشی بسیار شده است. پس از آن مشخص شد که مرزنشینان به علت مشکلات معیشتی که دارند، می‌توانند نسبت به وارد کردن این اجناس اقدام کنند.

اما ظاهرا با توجه به دستور رهبری و سختگیری‌های بیشتر در خصوص واردات لوازم خانگی به خصوص از کره جنوبی، به نظر می‌رسد ممنوعیت‌ها وارد فاز جدیدی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*