گوشی تاشو و رول شونده TCL

گوشی عجیب و غریب TCL با نمایشگر تاشو و رول شونده معرفی شد + ویدیو

گوشی تاشو و رول شونده TCL رونمایی شد. نمایشگر گوشی جدید و البته عجیب تی سی ال در بزرگترین حالت به ۱۰ اینچ می‌رسد و رفرش ریتی برابر با ۲۴۰ هرتز دارد.

شرکت TCL یک گوشی تاشو مفهومی با نمایشگر رول شونده را در نمایشگاه کنگره تکنولوژی در چین به نمایش گذاشت. با نگاه به این دستگاه می‌توان متوجه شد که با یک نمونه اولیه از یک گوشی خاص مواجه هستیم؛ زیرا هم نرم افزار خیلی خوب با فرم فکتور جدید بهینه نشده است و هم اینکه ظاهر خود دستگاه به یک نمونه نهایی شباهت ندارد.

نوآوری TCL با رونمایی از یک گوشی تاشو و رول شونده

گوشی تاشو و رول شونده TCL

اما در نهایت چیزی که مهم است، کار کردن دستگاه است. کاربر می‌تواند نمایشگر تاشو را باز کند و سپس بخش سمت چپ آن شروع به باز شدن می‌کند تا گوشی شما به یک تبلت تمام عیار تبدیل شود.

در گوشی مفهومی جدید TCL هیچ نیازی به یک نمایشگر بیرونی نیست؛ زیرا نمایشگر در حالت تاشو به سمت بیرون برمی‌گردد. بنابراین در حالت اولیه که همانند یک گوشی عادی است، یک نمایشگر ۶.۸۷ اینچی استاندارد در برابر دیدگان شما قرار می‌گیرد. اگر دستگاه را باز کنید، اندازه نمایشگر به ۸.۵۵ اینچ می‌رسد و در صورت گسترش حالت رولی نیز این میزان به ۱۰ اینچ خواهد رسید.

بدین ترتیب در صورت خرید نسخه نهایی این گوشی شما عملا سه دستگاه مختلف را در اختیار خواهید داشت:‌ یک گوشی هوشمند، یک تبلت کوچک و یک تبلت ۱۰ اینچی استاندارد.

گوشی تاشو و رول شونده TCL

اگرچه گوشی تاشو و رول شونده TCL بسیار جذاب به نظر می‌رسد و دو فرم فاکتور جدید را در هم ادغام کرده است؛ اما قطعات متحرک زیادی دارد که سبب می‌شود بسیار آسیب‌پذیر باشد. هنوز مشخصات نمایشگر این دستگاه اعلام نشده است. تنها چیزی که می‌توان از روی ظاهر آن متوجه شد، استفاده از پنل اولد است.

پیشتر وب‌سایت Device Specifications گفته بود که تی سی ال در حال کار روی یک دستگاه تاشو ۸ اینچی با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است. نرخ تازه‌سازی نمایشگر نیز بین ۴۸ تا ۲۴۰ هرتز متغیر خواهد بود. اگر این مشخصات درست باشند، قطعا سامسونگ کار سختی برای رقابت با آن دارد.

گوشی مفهومی تاشو و رول شونده TCL نیز می‌تواند در حالتی که هنوز صفحه گسترش پیدا نکرده، مشخصات مشابهی داشته باشد. در هر حال با وجود جذاب بودن، گوشی مفهومی تی سی ال هنوز راه زیادی تا تبدیل شدن به یک محصول تجاری دارد. شاید هم هیچوقت شاهد عرضه آن در بازار نباشیم.

دانلود ویدیو

پیش از این، گزارش‌هایی از یک گوشی تاشو صدفی به سبک گلکسی Z Flip 3 نیز منتشر شده بود؛ اما در نهایت TCL به خاطر هزینه‌های بالای تولید، از عرضه آن صرف نظر کرد.

واقعا خوشحال می‌شویم اگر روزی شاهد ترکیب ایده‌های خاص و منحصر به فرد در یک دستگاه باشیم؛ اما میزان بهینه بودن چنین دستگاهی در دنیای واقعی سبب می‌شود که در تولید آن تردید کنیم.

گوشی ۳ در ۱ رویایی است، ولی از طرفی اکثر کاربران به دنبال دستگاهی هستند که قابل اعتماد باشد و برای آنها مشکل درست نکند. در حال حاضر گوشی‌های تاشو قابل‌ اعتماد‌تر از گذشته شده‌اند؛ اما هنوز از نظر استحکام فاصله زیادی با گوشی‌های معمولی دارند. اضافه کردن یک فناوری جدید دیگر همچون نمایشگر رول شونده می‌تواند گوشی را آسیب‌پذیر‌تر از قبل کند و به همین خاطر فعلا برای بازار آماده نیست.

گوشی تاشو و رول شونده TCL / گلکسی زد فولد 3

گوشی تاشو گلکسی زد فولد 3

از طرف دیگر بحث قیمت این گوشی‌ها نیز مطرح می‌شود. وقتی گوشی‌های تاشو برای اولین بار معرفی شدند، حدود ۲۰۰۰ دلار قیمت داشتند و اگرچه از آن زمان تاکنون با کمی کاهش قیمت مواجه شده‌اند، ولی همچنان بسیار گران هستند و بسیاری از کاربران خرید آنها را منطقی نمی‌دانند.  مخصوصا اینکه میزان استهلاک آنها نیز از گوشی‌های استاندارد بسیار بیشتر است.

حالا قیمت دستگاهی همچون گوشی تاشو و رول شونده TCL را تصور کنید. بعید می‌دانیم که کمتر از ۳۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد و این رقم برای دستگاهی که خود را هنوز ثابت نکرده، بسیار زیاد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*