رشد قیمت اتریوم

قیمت اتریوم احتمالا تا آخر سال 1400 به 10,000 دلار خواهد رسید

به عقیده یک تحلیلگر قیمت اتریوم تا آخر سال 1400 به 20 هزار دلار خواهد رسید. این یعنی ارزش هر واحد ارز دیجیتال ETH بالای 200 درصد رشد می‌کند.

سونامی در بازار ارزهای دیجیتال شنبه 13 آذر 1400 یک روز خونین برای مارکت کریپتوکارنسی رقم زد. این اتفاق قیمت بیت کوین برترین رمز ارز بازار را به زیر 50 هزار دلار و قیمت اتریوم دومین رمز ارز دارای بیشترین سرمایه در گردش را به زیر 4 هزار دلار کشاند. در مجموع مارکت کپ بازار ارز دیجیتال حدود 600 میلیارد دلار کاهش یافت. با این حال، هنوز عده‌ای معتقد هستند تا پایان سال جاری، برخی رمز ارزها به خصوص اتریوم رشد نجومی خواهند داشت؛ قیمت اتریوم بعید نیست تا آخر 1400 نزدیک به 200 درصد رشد کند!

از آن زمان رمز ارزها شروع به ترمیم ارزش از دست رفته خود کرده‌اند و بازار کمی در مقایسه با روز خونین 13 آذر جان گرفته است. در این میان اتریوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، به طوری که بهتر از بیت کوین رشد کرد و توانست مارکت دامیننس خود را افزایش بدهد. اکنون دامیننس بیت کوین به 40 درصد و دامیننس اتریوم 21 درصد رسیده است.

از آن جایی که برترین آلت کوین هنوز زیر 5,000 دلار مانده است، هدف نهایی برای رسیدن به 10,000 دلار تا پایان سال بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد. با این حال رائول پال (Raoul Pal) مدیر سابق گلدمن ساکس همچنان‌ خوش‌بین است. او اخیرا در یک گفتگو عقیده خود درباره قیمت اتریوم تا مارس سال 2022 (پایان 1400) را این چنین مطرح کرد:

من بهترین احتمالات را در نظر می‌گیرم. هیچ قطعیتی وجود ندارد. (اما) من هنوز فکر می‌کنم ETH امسال را (2021 – دی 1400) به جای 10,000 دلار، نزدیک به 15,000 دلار به پایان خواهد رساند. فقط با توجه به ماهیت آنچه در حال حاضر در حال وقوع است، الگوها و نمودارها و همچنین افرادی که (به تازگی) وارد فضا می‌شوند این احتمال را بیان کردم.

احتمال اوج‌گیری قیمت اتریوم تا انتهای 1400 بر اساس تحلیل‌ها

این سرمایه‌ گذار سناریوی صعودی‌ خوشبینانه‌ای برای اتریوم در میان مدت ارائه کرد و گفت:

بعید نیست (با احتمال کم) قیمت اتریوم تا تابستان سال بعد به 40,000 دلار برسد. این تحلیل بر اساس چرخه استیکینگ و ظاهر نمودارها بوده است. البته عقیده من این نیست. به نظر من اتریوم تا مارس (اواخر 1400) به 20 هزار دلار خواهد رسید.

اگرچه بسیاری همچنان نگاه بسیار مثبت و امیدوارکننده‌ای نسبت به برترین آلت کوین بازار دارند، اما تسلط آن به طور فزاینده‌ای توسط رقبای جدید به چالش کشیده شده است؛ همینطور که اتریوم در حال تهدید بیت کوین است و مارکت دامیننس آن را به نفع خود کاهش می‌دهد، پروژه‌هایی نظیر سولانا، کاردانو، ترا و آوالانچ نیز خود خطری برای اتریوم محسوب می‌شوند. وجود این دسته پروژه‌های رقیب قدرتمند سبب می‌شود درباره پیش‌بینی قیمت اتریوم تا آخر سال با احتیاط صحبت کنیم.

اتریوم

این بلاک‌ چین‌های جدیدتر در مقایسه با اتریوم، ویژگی‌هایی مشابه آن چه برای ورژن دوم اتریوم (Ethereum 2.0) در نظر گرفته شده است ارائه می‌کنند و در تلاش هستند تا سهم بیشتری از دنیای دیفای (سیستم مالی غیر متمرکز – DeFi) را به خود اختصاص بدهند. با در نظر گرفتن همین موضوع رائول پال گفت:

من فکر می کنم که سولانا در (این) چرخه از اتریوم بهتر عمل خواهد کرد. همچنین ترا (در نهایت) بهتر از اتریوم عمل خواهد کرد.

رائول پال از مدت‌ها قبل یکی از حامیان سرسخت اتریوم بوده است و البته هنوز بر علاقه خود پافشاری می‌کند. حتی بر اساس گزارش‌ها او بخش قابل توجهی از سبد سرمایه گذاری رمز ارزی خود را به ETH اختصاص داده است. اما نمی‌توان واقعیت را کتمان کرد؛ طی چند سال اخیر رقبای خطرناکی برای بزرگترین اکوسیستم ساخت و اجرای قرارداد هوشمند توسعه یافته‌اند و باید آن‌ها را با دقت زیر نظر داشت.

با این حال اتریوم 2.0 یک تحول اساسی است. در نظر داشته باشید اتریوم در حالی تا الان اینقدر پیشرفت کرده که به شدت از مقیاس پذیری ضعیف و کارمزدهای بالا رنج می‌برد. با نزدیک شدن به راه‌اندازی فاز دوم پروژه یعنی Ethereum 2.0 و امید به برطرف شدن مشکلات، سرمایه گذاران بیشتری به خرید این ارز دیجیتال ترغیب خواهند شد. این یعنی عرصه برای عرض اندام رقبا تنگ‌تر می‌شود. پس افزایش قیمت 200 درصدی اتریوم تا آخر سال 1400 چندان دور از انتظار نیست.

یک پیش‌بینی دیگر از اتریوم 20,000 دلاری

تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال به نام نیکلاس مرتن (Nicholas Merten) چند روز قبل از اظهار نظر آقای رائول پال با 100 هزار دنبال‌کننده خود در Twitter و 485 هزار دنبال‌کننده خود در Youtube درباره انفجار قیمت ETH تا پایان بازار گاوی کنونی صحبت کرد. او گفت:

این پیش‌بینی دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد، اما زمانی که به نمودار لگاریتمی دقت داشته باشید، متوجه خواهید شد قبلا مشابه این نوع بازده درصدی را داشته‌ایم. فراموش نکنید چنین افزایشی (بالای 200 درصد)، تنها حدود نصف چیزی است که ETH در پنج ماه اول سال 2021 به دست آورد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بلاخره ۱۰۰۰۰ هزار یا ۲۰۰۰۰ هزار یا ۲۰۰ درصد، مطلب از هم پاشیده هست