کاوشگر چینی، یک شی عجیب در نیمه تاریک ماه پیدا کرد!

کاوشگر چینی یوتو 2 به‌تازگی در نیمه تاریک ماه یک شی بزرگ مرموز را رویت کرده است. در ادامه تصویر آن را مشاهده کنید.

به گزارش Our Space، رسانه علمی چینی وابسته به سازمان ملی فضایی چین، ماهنورد یوتو 2 (Yutu 2) طی سی و ششمین روز قمری ماموریت خود، در دهانه فون کارمان در نیمکره جنوبی نیمه تاریک ماه مشغول به کار بوده که یک شی مکعبی‌شکل مرموز را از فاصله 80 متری به سمت شمال رویت کرده است.

شی مکعبی شکل در نیمه تاریک ماه

Our Space این شی عجیب را «خانه مرموز» نامیده است که البته توصیف دقیقی از این شی نیست از آنجا که در تصویر تهیه شده از آن، نمی‌توان دید واضحی به آن داشت.

انتظار می‌رود یوتو 2 طی 2 تا 3 روز قمری آینده که معادل 2 تا 3 ماه در کره زمین است، از سنگ‌پوشه و دهانه‌های پیش رو در نیمه تاریک ماه عبور کند تا نگاهی نزدیک‌تر به این شی داشته باشد و نهایتاً ماهیت آن را مشخص کند. بنا بر این، باید منتظر اخبار بیشتر در آینده نزدیک بود.

شی عجیب در نیمه تاریک ماه

 

در حال حاضر محتمل‌ترین توضیح این است که این شی نامعلوم در واقع تخته سنگی بوده که بر اساس یک رویداد برخوردی از خاک بیرون آمده است. از این رو، نباید منتظر یک اکتشاف شگفت‌انگیز بود.

ماهنورد یوتو 2 به‌عنوان بخشی از ماموریت چانگ ای 4 (Chang’e 4) در 3 ژانویه 2019 (13 دی 1397) اولین فرود تاریخ در نیمه تاریک ماه را رقم زد و از آن زمان تاکنون در حال کاوش در دهانه فون کارمان به عرض 186 کیلومتر است.

ماموریت چانگ ای 4 همان‌طور که از نامش مشخص است، چهارمین ماموریت چین در ماه محسوب می‌شود. چانگ ای 4 همچنین دومین ماموریت چین به شمار می‌رود که طی آن یک کاوشگر به ماه فرستاده شده است. سازمان فضایی این کشور طی ماموریت‌های چانگ ای 1 و چانگ ای 2 مدارگردهایی را به ماه فرستاد و در سومین ماموریت، اولین ماهنورد یوتو را در سمت پیدای ماه فرود آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*