هیوندای سانتاکروز 2022

بررسی هیوندای سانتاکروز 2022 ؛ یک پیکاپ جذاب که لذت سواری SUV ها را به شما می‌دهد

هیوندای سانتاکروز 2022 ترکیبی بین پیکاپ و اس یو وی است که از طراحی نوآورانه آن نمی‌توان گذشت. در ادامه با بررسی آن همراه گجت نیوز باشید.

هیوندای سانتاکروز 2022 که تابستان امسال عرضه شد، در محدوده بین پیکاپ و اس یو وی قرار می‌گیرد و خودروی عجیبی است که نمونه آن را نمی‌توانید پیدا کنید. در واقع طراحی این خودرو این‌طور به نظر می‌رسد که هیوندای بخش بزرگی از سقف یک خودروی اس یو وی را برداشته و سپس صندوق عقب آن را به شکل اتاق بار یک تراک در آورده است.

هیوندای سانتاکروز 2022

شاید این توضیحات در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر بیایند اما نتیجه، خودرویی شده است که کاربرد یک پیکاپ با شکل و تجربه رانندگی یک اس یو وی را ارائه می‌دهد. این خودرو به تنهایی در برابر تراک‌های بزرگ و کراس اورهای زشتی که جاده‌های ایالات متحده آمریکا را اشغال کرده‌اند می‌ایستد.

طراحی عجیب اما درست هیوندای سانتاکروز 2022

هیوندای سانتاکروز 2022 که اولین پیکاپ هیوندای در بازار ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، تنها با فورد ماوریک رقابت می‌کند و دارای قیمت پایه حدوداً 24 هزار دلاری است که نزدیک به قیمت تنها رقیب آن است.

هیوندای سانتاکروز 2022

تیپ پایه SE سانتاکروز 2022 که از سیستم محور جلو و پیشرانه 4 سیلندر با قدرت 191 اسب بخار بهره می‌برد، با این قیمت به عرضه می‌رسد. به‌صورت کلی این خودرو در 4 تیپ در دسترس قرار دارد که دو تیپ بالاتر – SEL Premium و Limited – از سیستم تمام چرخ متحرک و پیشرانه توربوشارژ قوی­‌تر برخوردار هستند.

اتاق بار کاربردی و در عین حال فشرده

با اولین نگاه به اتاق بار سانتاکروز 2022 احتمالاً نسبت به کافی بودن فضای آن شک می‌کنید. اتاق بار این خودرو با طول 121 سانتی‌متری، به راحتی 30 سانت کوتاه‌تر از اتاق‌های تراک‌های سایز متوسط پرفروش مثل تویوتا تاکوما است ولی جالب است که نتیجه تلاش برای جا دادن یک دوچرخه در آن مثبت بوده است. یک دوچرخه سایز بزرگ، نسبتاً راحت در اتاق بار سانتاکروز 2022 جا گرفته ولی برای این کار چرخ جلوی دوچرخه جدا شده است.

اتاق بار هیوندای سانتاکروز 2022

اتاق بار هیوندای سانتاکروز 2022 به فضایی برای فقط چند قلم وسیله محدود نمی‌شود. در طرفین اتاق بار این خودرو محفظه‌هایی کوچیک را می‌توان مشاهده کرد و همچنین زیر کف اتاق بار اصلی، فضای جادار دیگری قرار دارد که می‌توان وسایل مختلفی را در آن نگهداری کرد.

البته سانتاکروز 2022 به درد افرادی که روزانه بارهای سنگین و حجیم حمل می‌کنند نمی‌خورد. چنین افرادی بهتر است فورد اف 150 یا شورلت سیلورادو تهیه کنند. سانتاکروز 2022 مخصوص افرادی است که استفاده زیادی از اتاق بار نمی‌کنند و صرفاْ‌ هر از گاهی برخی از وسایل خود را با آن حمل می‌کنند‌؛ وسایلی معمولی مانند دوچرخه، صندلی یا وسایل مخصوص کمپینگ.

اتاق بار هیوندای سانتاکروز 2022

در واقع یکی از نقاط قوت برجسته سانتاکروز 2022 این است که اصلاً شبیه تراک‌های مرسوم به نظر نمی‌رسد. از آنجا که این خودرو اساساً یک اس یو وی است، رانندگی با آن بین خودروها در ترافیک شلوغ یا پارک کردن آن در فضاهای محدود نسبتاً راحت خواهد بود. سانتاکروز مثل سایر پیکاپ‌ها بزرگ و حجیم نیست و همچین نسبت به رقبای سایز بزرگ خود گزینه مناسب‌تری برای رفت و آمد در یک شهر شلوغ است.

هیوندای سانتاکروز 2022 از آنجا که ارتفاع زیاد، کاپوت بلند و اتاق بار طویلی ندارد، دید خوبی را نسبت به اطراف برای راننده فراهم می‌کند و اگر هم زمانی مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، می‌توان از دوربین‌های مشاهده نقطه کور و نمای 360 درجه از بالا در تیپ Limited بهره برد.

هیوندای سانتاکروز 2022

فضای داخلی هیوندای سانتاکروز 2022

فضای داخلی سانتاکروز 2022 بسیار راحت بوده و مواد باکیفیتی در آن به کار رفته است. بهترین تیپ آن شامل صندلی‌های چرمی با قابلیت تهویه، صفحه نمایش پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر، تاچ‌اسکرین و گرمکن فرمان می‌شود ولی با این وجود، تیپ پایه آن هم از قابلیت‌هایی نظیر Apple CarPlay و امکانات ایمنی پیشرفته برخوردار است.

فضای داخلی هیوندای سانتاکروز 2022

هیوندای سانتاکروز 2022 سرشار از ویژگی‌های مثبت است اما نواقصی هم در آن وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توان به جا پای بسیار محدود خصوصاً برای صندلی‌های پشتی اشاره کرد که می‌تواند برای خیلی‌ها آزاردهنده باشد.

هیوندای سانتاکروز 2022

جمع‌بندی

هیوندای سانتاکروز 2022 خودرویی عجیب و غریب است که به هدف خود رسیده؛ البته این خودرو با طراحی متفاوت خود که ترکیبی از پیکاپ و اس یو وی را ارائه می‌کند، رقیبی جدی برای پیکاپ‌هایی مثل فورد اف 150 یا تویوتا توندرا نخواهد بود اما می‌تواند خریدارانی را که به دنبال یک پیکاپ کاربردی با تجربه رانندگی روان و لذت‌بخش یک اس یو وی هستند به خود جذب کند.

در بازاری که پُر از خودروهای شبیه به هم است و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود، هیوندای با سانتاکروز 2022 موفق شده است محصولی متفاوت را به ارمغان بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا هم زدن تو کار وانت …

  2. واقعا چرا باید حسرت ی زندگی خوب را به گور ببریم
    چرا نباید جامعه ای فهمیده باشیم