گوگل کروم

گوگل کروم در حال از دست دادن کاربران خود است؛ مهاجرت جمعی به مایکروسافت اج!

گوگل کروم به‌عنوان محبوب ترین مرورگر دنیا در حال حاضر، با مهاجرت دسته‌جمعی کاربران خود به مایکروسافت اج مواجه شده است.

با توجه به گزارشات اخیر، مایکروسافت اج به تدریج در حال جذب کاربران گوگل کروم است که سال‌ها است به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر دنیا شناخته می‌شود.

به گزارش Statcounter، مایکروسافت اج در ماه نوامبر با رشد 4 درصدی سهم بازار خود، به‌عنوان سومین مرورگر محبوب دنیا پشت سافاری و گوگل کروم قرار گرفت. تنها مرورگر بزرگی که ماه گذشته با افت سهم بازار خود مواجه شد، کروم بود که اکنون 64.04 درصد از فعالیت اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد درحالی که این رقم در تابستان به 65.27 درصد می‌رسید.

از زمان انتشار نسخه جدید مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت اج در سال گذشته، این مروگر با پایان پشتیبانی از اج لگسی (Edge Legacy) و اینترنت اکسپلورر رشد قابل توجه‌ای را در میزان محبوبیت تجربه کرده؛ مایکروسافت همواره کاربران را به استفاده از جدیدترین مرورگر خود سوق داده است.

با این وجود، مایکروسافت برای رشد هرچه بیشتر باید کاربران گوگل کروم، سافاری و فایرفاکس را به مرورگر خود جذب کند. همچنین هنوز فاصله بین گوگل کروم و مایکروسافت اج بسیار زیاد است و کروم قرار نیست به این زودی‌ها از صدر محبوب‌ترین مرورگرها کنار برود.

مایکروسافت طی چند ماه گذشته ضمن ارائه قابلیت‌های جدید، کاربران را برای استفاده از مایگروسافت اج به شدت تحت فشار قرار داده و تغییر این مرورگر به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 و ویندوز 11 را دشوارتر کرده است.

مایکروسافت اج ماه ژوئیه سال جاری از فایرفاکس پیشی گرفت و اکنون از مهاجرت دسته جمعی کاربران کروم بیشترین بهره را می‌برد. هرچند به نظر می‌رسد پروسه رشد اج همچنان کند خواهد بود، مشخص است مایکروسافت بیش از هر زمان دیگری عزم خود را جزم کرده است تا اج را به یکی از مدعیان جدی در بازار مرورگرها تبدیل کند. باید منتظر ماند و دید رقابت این دو مرورگر بزرگ از گوگل و مایکروسافت به چه سمتی خواهد رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من امروز روی ویندوز جدید سعی کردم از اج استفاده کنم اما وقتی با ارور مسخره لطفاً بوک مارک خود را اضافه کنید مواجه شدم که نمیشد اون رو بست و فضای بالای صفحه رو تنگ کرده بود مجدد رفتم سراغ کروم
    فکر می کنم بقیه کاربران هم بخاطر نصب ویندوز جدید مجبور به استفاده موقت از این مرورگر شدن

  2. حیف فایرفاکس داره محو میشه مثل opera و غیره