آیفون و مک

این هفت ویژگی، گوشی‌های آیفون را به بهترین انتخاب برای کاربران مک تبدیل می‌کنند

بیشتر کاربران مک برای بهره بردن بیشتر از اکوسیستم بزرگ اپل، سراغ گوشی‌های آیفون می‌روند؛ اما اگر شما هم از کاربران مک اپل هستید و هنوز دلیل مهمی برای خرید یک گوشی آیفون ندارید، این مطلب می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

شرکت‌های کمی در دنیای تکنولوژی وجود دارند که اکوسیستمی قوی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. حتی اگر اپل قدرتمندترین شرکت در این زمینه نباشد، می‌توان کوپرتینویی‌ها را سازندگان یکی از قدرتمندترین اکوسیستم‌ها دانست. هر چند خرید تنها یکی از محصولات اپل هم مزایای خود را دارد اما بدون شک اگر از کاربران محصولات مک اپل باشید، برای خرید گوشی هوشمند گزینه‌ای بهتر از آیفون پیدا نخواهید کرد. در این مطلب گجت نیوز، ما مهم‌ترین دلایل خرید آیفون برای کاربران مک را بررسی خواهیم کرد.

پیش از هر چیز این نکته را به یاد داشته باشید که برای استفاده از اکثر مزایای اعلام شده، مک و آیفون شما باید به یک حساب کاربری متصل شده باشد.

1. قابلیت‌های Continuity و Handoff

محصولات اپل از ویژگی‌های جالبی با نام‌های Handoff و Continuity بهره می‌برند. این دو ویژگی به کاربرانی که از آیفون مک استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا اطلاعات و تغییرات اعمال شده در آیفون و مک به راحتی هم‌رسانی شوند. با استفاده از این دو ویژگی‌، می‌توانید به آسانی کاری که در آیفون یا مک خود شروع کردید را در دیگر دستگاه خود ادامه دهید.

آیفون و مک

یکی از بهترین مثال‌های برای این دو ویژگی، در بخش Messages یافت می‌شود. زمانی که شما پیامی را در گوشی آیفون خود تایپ می‌کنید و می‌بینید برای کامل کردنش، به صفحه‌کلیدی فیزیکی نیاز دارید، می‌تواند ادامه پیام را در مک بوک خود تکمیل کنید. همچنین امکان پاسخ دادن یا رد تماس‌ها از طریق مک بدون نیاز به استفاده از گوشی نیز ممکن است. ویژگی‌های اعلام شده در بسیاری از مک‌ها و آیفون‌های اپل در دسترس است.

این ویژگی‌ها تنها محدود به برنامه تماس و پیام‌ها نمی‌شود و بسیاری از برنامه‌های اپل مانند مخاطبین، تقویم، نقشه، مرورگر، iWork و حساب‌های ایمیل شما به راحتی همگام خواهند شد. ویژگی‌های Handoff و Continuity به شما کمک می‌کنند تا در زمان استفاده از مک، نیاز کمتری به استفاده از آیفون برای تکمیل کارهایتان داشته باشید و زمان کمتری را تلف کنید.

2. برنامه‌های فیس تایم و iMessage

دو برنامه فیس تایم و iMessages جزو مهم‌ترین برنامه‌های موجود برای مک و آیفون هستند. نسخه 15 سیستم عامل محبوب iOS به کاربران اندروید و ویندوز امکان استفاده از فیس تایم را می‌دهد. اما اگر شما از برنامه فیس تایم استفاده زیادی دارید، احتمالا خرید گوشی آیفون برای شما منطقی‌تر باشد. با وجود پشتیبانی از فیس تایم در اندروید، محدودیت‌های مهمی مانند عدم امکان شروع یک تماس از دستگاه اندرویدی وجود دارد که می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود.

آیفون و مک

البته قطعا شما مجبور به استفاده از فیس تایم نیستید. گزینه‌های زیادی مانند اسکایپ و واتساپ وجود دارند که می‌توانند کار شما را راحت‌تر کنند اما اگر بسیاری از دوستان و آشنایان شما از فیس تایم استفاده می‌کنند، احتمالا خرید یک آیفون برای شما گزینه بهتری باشد.

3. ایردراپ اپل

یکی از بهترین مزایای خرید گوشی آیفون برای کاربران مک، ایردراپ است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بدون محدودیتی، فایل‌های خود را بین آیفون و مک جا به جا کنید. انتقال فایل‌ها هم کار بسیار آسانی خواهد بود و تنها یک drag-and-drop برای انتقال فایل‌های مورد نظرتان از مک به آیفون کافی است.

4. قابلیت Airplay

در iOS 15 و macOS Monterey، امکان پخش محتوای صفحه نمایش آیفون روی نمایشگر مک (قرینه‌سازی) وجود دارد. این قابلیت جذاب می‌تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد. شما می‌توانید تصاویر، ویدئوها، متون، بازی‌ها و … را در نمایشگر بزرگ‌تری بدون نیاز به انتقال فایل‌های اصلی مشاهده کنید. حتی می‌تواند با استفاده از این ویژگی، موسیقی را از اسپیکرهای مک پخش کنید تا حتی نیازی به خرید یک اسپیکر اضافه هم نداشته باشید!

آیفون و مک

5. برنامه‌های موجود در اکوسیستم اپل

بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند ابتدا برنامه‌های خود را برای پلتفرم‌های اپل منتشر کنند. این پایان ماجرا نخواهد بود و قرار نیست با خرید یک گوشی آیفون، تنها کمی زودتر به برخی از برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. برنامه‌هایی مانند Day One، TweetBot و Reeder تنها برای آیفون و مک وجود دارند. برنامه‌های زیادی هم در گوشی‌های آیفون عملکرد بسیاری بهتری در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی دارند و برای بهترین تجربه ممکن، باید نسخه iOS آن‌ها را امتحان کنید.

6. آیکلود

یکی دیگر از مزایای خرید آیفون برای کاربران مک بهره بردن از قابلیت‌های آیکلود است. با استفاده از آیکلود اپل می‌تواند تمام اطلاعات خود را همگام‌سازی کنید و به راحتی از طریق آیفون یا مک خود، به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با این برنامه می‌توانید به راحتی به فایل‌ها خود دسترسی داشته باشید و دغدغه پر شدن حافظه را فراموش کنید. البته ممکن است در صورت عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت، استفاده از آیکلود برای شما چندان لذت‌بخش نباشد؛ البته برای این مشکل هم راه حل خوبی وجود دارد.

7. اتصال سریع به هات اسپات با قابلیت Instant Hotspot

اگر اینترنت شما خیلی پرسرعت نیست و یا ترجیح می‌دهید از اینترنت خط موبایلتان در مک استفاده کنید، یک گوشی آیفون می‌تواند کار شما را سریع‌تر کند. با فعال کردن قابلیت Instant Hotspot می‌توانید بدون نیاز به فعال کردن هات اسپات در گوشی به صورت دستی و حتی وارد کردن پسوورد، از اینترنت گوشی آیفون در مک استفاده کنید. همچنین اگر به کار کردن با مک بوک در محیط‌های عمومی مانند کافی شاپ علاقه دارید اما به اینترنت این مکان‌ها اعتماد ندارید، استفاده از Instant Hotspot می‌تواند در کنار بالا بردن امنیت، کار شما را نیز سریع‌تر پیش ببرد.

مک برای کاربران آیفون هم بهترین انتخاب است!

همان طور که دیدید، دلایل مهمی برای ترجیح دادن آیفون به گوشی‌های اندرویدی برای استفاده در کنار مک وجود دارد. اما  اگر شما از گوشی‌‌های آیفون استفاده می‌کنید، احتمالا یکی از مک‌های اپل بهترین انتخاب به عنوان رایانه شخصی بعدی شما باشد.

آیفون و مک

این موضوع تنها به اپل محدود نمی‌شود و برای مثال اگر از لپ‌تاپ‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، گوشی‌های این شرکت انتخاب مناسبی برای شما هستند. در واقع استفاده از محصولات بیشتر در یک اکوسیستم، به شما قدرت و راحتی بیشتری هدیه می‌کند و تجربه‌ای خاص را در اختیار شما قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*