آيفون 14 پرو

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس، اولین گوشی های بدون ناچ اپل با نمایشگر OLED خواهند بود

در سری iPhone 14 برای اولین بار شاهد استفاده از نمایشگر اولد در گوشی‌های اپل خواهیم بود. ظاهرا آيفون 14 پرو و 14 پرو مکس اولین‌ گوشی‌های مجهز به این نوع نمایشگر خواهند بود.

شایعات نشان می‌دهند که سامسونگ می‌خواهد با افزایش نسبت صفحه به بدنه و حاشیه‌های یکپارچه، طراحی سری گلکسی اس 22 را بهبود بخشید. در این میان اپل، بزرگترین رقیب شرکت کره‌ای نیز بیکار ننشسته و قصد دارد تغییر مهمی در طراحی سری آيفون 14 ایجاد کند.

رقابت سامسونگ و ال‌جی برای تولید پنل اولد آيفون 14 پرو و 14 پرو مکس

اپل مي‌خواهد در مدل‌های آيفون 14 پرو و 14 پرو مکس از حفره مرکزی نمایشگر استفاده کند. این تغییر از آنجایی مهم است که می‌تواند تا حد زیادی ظاهر آيفون را تغییر دهد. از زمان عرضه آيفون X در سال ۲۰۱۷، همه به ناچ عادت کرده‌ایم. این بریدگی میزبان قطعات Face ID است و به نوعی به امضای اپل تبدیل شده است.

آيفون 14 پرو

تنها تغییر ناچ در چهار سال اخیر در سری آيفون 13 رخ داد که در آنها ناچ تقریبا ۲۰ درصد کوچکتر از نسل قبل شده بود. این تغییر کوچک سبب شد که نسبت صفحه به بدنه نه چندان خوب آيفون، اندکی بهبود پیدا کند؛ اما اپل می‌خواهد سال آينده با حذف کردن آن به طور کلی در مدل‌های پرو آيفون 14، نسبت صفحه به بدنه را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

در حال حاضر اپل تصمیم خود برای حذف ناچ از نمایشگر مدل‌های آيفون 14 پرو و آيفون 14 پرو مکس را قطعی کرده است. وب‌سایت کره‌ای The Elec که سابقه خوبی در انشار شایعات مربوط به تامین کنندگان نمایشگر‌های محلی دارد، اعلام کرد که سامسونگ دستگاه‌هایی را از Philoptics و Wonic IPS برای ایجاد حفره به صورت لیزری روی نمایشگر‌های اولد سری آيفون 14 دریافت کرده است.

سامسونگ می‌خواهد از فناوری HIAA (حفره در منطقه فعال)‌ برای ایجاد برش در صفحه آیفون استفاده کند که به گفته کارشناسان این بخش، پیشرفته‌ترین فناوری کنونی است.

آيفون 14 پرو

شرکت کره‌ای از زمان ساخت گلکسی S10 روی حفره‌ نمایشگر کار کرده است و در گوشی‌های تاشو سری گلکسی زد نیز مهارت خود را به رخ همگان کشید. در گوشی‌های تاشو از لایه زیرین پلاستیکی به جای شیشه‌ای استفاده می‌شود و همین نیز کار را سخت‌تر می‌کند.

سامسونگ در حال حاضر نیز از تجهیزات پیشرفته‌ای در این زمینه استفاده می‌کند؛‌ اما قرار است تا زمان تولید انبوه iPhone 14 Pro نیز تجهیزاتی به ارزش ۲۷ میلیون دلار برای اینکار خریداری کند.

از طرفی خبر رسیده که ال‌جی هم در حال کار روی ارائه نمایشگر LTPO اولد با رفرش ریت بالا برای سری آيفون 14 است. البته استفاده از نمایشگر‌های ال‌جی به کیفیت و قیمت آنها بستگی دارد. همچنین گفته می‌شود که ‌ال‌جی در حال کار روی پنل‌‌هایی با حفره نمایشگر برای اپل است.‌

نه تنها ال‌جی مي‌خواهد در ارائه پنل‌های آيفون 14 پرو و آيفون 14 پرو مکس با حفره نمایشگر با سامسونگ رقابت کند، بلکه حتی به دنبال راهی برای قرار دادن دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز هست. فارغ از اینکه کدام شرکت کره‌ای برنده این رقابت خواهد شد؛ اپل قصد دارد در دو مدل پرو سری iPhone 14 ناچ را حذف کرده و از حفره کوچکی را جایگزین آن کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*