دوز سوم واکسن کرونا

دوز سوم واکسن کرونا مرگ و میر کووید 19 را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد

بررسی جدید محققان حاکی از آن است که دوز سوم واکسن کرونا می‌تواند مرگ و میر کووید 19 را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.

نتایج بررسی‌های جدید محققان حاکی از آن است که دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا باعث آماده‌سازی گیرندگان شده و بدن افراد را در مقابل آسیب‌های هر نوع دلتا و امیکرون مقاوم خواهند کرد. دوز تقویت کننده می‌تواند مرگ و میر کووید 19 را تا ۹۰ درصد نسبت به افرادی که فقط 2 دوز دریافت کردند کاهش دهد.

لزوم دریافت دوز سوم واکسن کرونا

دکتر ویلیام شافنر، سرپرست تیم تحقیق در این خصوص عنوان کرد این حفاظت طی چند ماه آتی بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ چرا که نوع دلتا کماکان به عنوان سویه غالب محسوب می‌شود. هرچند هم‌اکنون امیکرون نیز شیوع پیدا کرده، اما بیش از 95 درصد تمام عفونت‌های جدید امروزه به نوع دلتا کرونا اختصاص دارد.

برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی پیش‌بینی کردند سویه امیکرون سرانجام با نابودی سویه دلتا و با توجه به میزان سرایت به نوع غالب این ویروس تبدیل خواهد شد. طبق نتایج مطالعات آزمایشگاهی، سویه امیکرون میزان مصونیت حاصل از دو دوز واکسن را بیش از 25 برابر کاهش خواهد داد، اما محققان بر این باورند که دوز سوم یا همان دوز بوستر باعث می‌شود سطح آنتی بادی را به سطح قبل از شیوع امیکرون افزایش دهد.

ویلیام شافنر در ادامه بیان کرد هرچند دو دوز واکسن کرونا نیز همچنان در مقابل بیماری شدید ناشی از سویه امیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد، اما دوز سوم می‌تواند سطح این مقاومت را به میزان چشمگیری افزایش دهد. داده‌های جدید حاکی از آن است افرادی که حداقل 5 ماه بعد از پایان سری دو دوز اولیه کرونا، واکسن تقویت‌کننده را دریافت کردند نسبت به افرادی که دوز سوم را تزریق نکردند، 90 درصد کمتر با مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه خواهند شد.

محققان بر این باورند که واکسن تقویت‌کننده می‌تواند سطح آنتی بادی را به میزانی افزایش دهد تا بتواند با توانایی‌های سویه امیکرون برای فرار از سیستم ایمنی بدن مقابله کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*