لپ‌ تاپ ایسر

لپ‌ تاپ ایسر بخریم یا دل؟

در صورتی که می‌خواهید لپ تاپ بخرید اما بین دو برند ایسر و دل مردد هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. هر دو این برندها، مدل‌های بسیار خوب و متنوعی دارند که می‌توانید از میان آن‌ها، لپ تاپ مناسب خود را انتخاب کنید. با این حال، هر کدام از این برندها، مزایا و معایب خاص خود را دارند و قطعا هر کدام از آن‌ها، برای کاربردهای خاصی، بهتر هستند.

شما از لپ تاپ خود برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌کنید ولی قطعا بعضی از کاربردها برای شما اهمیت بیشتری دارد. بنابراین، باید در انتخاب لپ تاپ، بیش از هر چیزی، به کاربرد مورد نظر خود، بیشترین توجه را داشته باشید.

شما می‌توانید در هنگام خرید لپ تاپ از فروشگاه‌های اینترنتی مثل دیجی کالا، مقداد آی تی، ایمالز، کالاتیک و … لپ تاپ‌های مختلف را در قیمت‌های مختلف با هم دیگر مقایسه کنید اما مطالعه این مقاله، دید بهتر و درست‌تری نسبت به این دو برند به شما می‌دهد تا بتوانید لپ تاپ مناسب‌تری برای خود انتخاب کنید.

مروری بر لپ تاپ‌های ایسر

برند ایسر، یک برند خوشنام در بازار است که لپ تاپ‌هایی باکیفیت و خوش‌قیمت تولید می‌کند. لپ تاپ‌های ایسر بسیار متنوع هستند و این برند، تقریبا برای هر کاری، یک نوع لپ تاپ خاص تولید می‌کند. در واقع، تنوع در برند ایسر، تقریبا از تمامی برندهای مطرح لپ تاپ، بیشتر است.

مشتریان هدف این برند تایوانی، مشتریان دارای بودجه خرید متوسط هستند. در نتیجه، اکثر لپ تاپ‌های ایسر، جزء لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی محسوب می‌شوند. نسبت کیفیت به قیمت در اکثر این لپ تاپ‌ها، بسیار بالا است.

مزایای لپ تاپ ایسر

  • تنوع بسیار بالا در مدل‌های اقتصادی
  • نسبت بالای ارزندگی به قیمت
  • لپ تاپ‌های گیمینگ سری Predator جزء بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ دنیا هستند
  • لپ تاپ‌های اداری ایسر باتری بسیار پرظرفیتی دارند و کاملا پرتابل هستند

معایب لپ تاپ ایسر

  • مشتریان گزارش داده‌اند که این لپ تاپ‌ها، دوام پایینی دارند و تنها چند ماه پس از خرید، با مشکل مواجه می‌شوند
  • پشتیبانی فنی از این لپ تاپ‌ها، خیلی ضعیف است
  • کیفیت و عملکرد بعضی از لپ تاپ‌های ارزان قیمت ایسر، بسیار ضعیف است
  • بعضی از مدل‌های ارزان قیمت، مشکلات عملکردی بسیار زیادی دارند

لپ‌ تاپ ایسر

مروری بر لپ تاپ‌های دل

دل یک نام بزرگ و یک بازیگر مهم در بازار لپ تاپ است. بسیاری از کسب و کارها برای انجام کارهای خود، از لپ تاپ‌های با دوام دل استفاده می‌کنند و این لپ تاپ‌ها را در اختیار کارکنان خودشان قرار می‌دهند.

تمامی لپ تاپ‌های دل، لپ تاپ‌هایی پرچمدار و جزء گران‌قیمت‌ترین و بهترین لپ تاپ‌های بازار هستند. البته این قیمت بالا با نوآوری عالی و عملکرد بسیار خوب این لپ تاپ‌ها همراه است. از کیفیت ساخت و دوام بسیار بالای لپ تاپ‌های دل نیز نباید غافل شد.

مزایای لپ تاپ دل

  • بسیاری از کاربران بر این باورند که لپ تاپ گیمینگ Alienware دل، بهترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار است
  • با خرید لپ تاپ دل، در توسعه پایدار و حفاظت بیشتر از محیط زیست، مشارکت خواهید داشت
  • پشتیبانی از مشتریان لپ تاپ دل، حرف ندارد
  • طراحی نازک و خلاقانه، دو مؤلفه کلیدی در طراحی لپ تاپ‌های دل هستند
  • این برند، لپ تاپ‌های متنوعی تولید می‌کند اما تنوع آن، به ویژه در قیمت‌های پایین، به پای ایسر نمی‌رسد

معایب لپ تاپ دل

  • لپ تاپ‌های پرچمدار دل، قیمت‌های بسیار بالایی در مقایسه با بسیاری از برندهای دیگر موجود در بازار دارند
  • مدل‌های ارزان قیمت لپ تاپ دل، پوشش ضد نور آبی در صفحه نمایش ندارند و بنابراین، از چشمان شما در مقابل طول موج‌های کوتاه طیف الکترومغناطیسی، محافظت نمی‌کنند
  • کیفیت ساخت بعضی از لپ تاپ‌های اقتصادی دل، پایین‌تر از کیفیت ساخت لپ تاپ‌های اقتصادی سایر برندها است
  • لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت دل، عمر باتری کوتاه‌تری در مقایسه با لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت سایر برندها دارند

مقایسه دو برند لپ تاپ دل و لپ تاپ ایسر

حالا که به صورت جداگانه با هر کدام از دو برند دل و ایسر آشنا شدید، در ادامه، این دو برند را از جنبه‌های مختلف، با هم دیگر مقایسه می‌کنیم.

طراحی و ساخت

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب لپ تاپ دل در مقایسه با لپ تاپ ایسر توسط بسیاری از کاربران، کیفیت بسیار پایین‌تر ساخت لپ تاپ‌های ایسر است. این لپ تاپ‌ها، مقاومت چندانی به ضربه، نوسانات برق و شرایط آب و هوایی مختلف ندارند و در مقابل، لپ تاپ دل، از مقاوم‌ترین برندهای لپ تاپ در دنیا است. با این حال مدل‌های ارزان قیمت دل نیز کیفیت ساخت پایینی دارند.

سخت‌افزار و قطعات

لپ تاپ‌های دل، در مقایسه با لپ تاپ‌های ایسر، از نظر سخت‌افزاری، قوی‌تر هستند. در لپ تاپ‌های دل از بهترین پردازنده‌های اینتل و AMD و بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار استفاده می‌شود. البته، لپ تاپ‌های سری Predator ایسر نیز لپ تاپ‌های بسیار قوی هستند و قیمت پایین‌تری نیز در مقایسه با لپ تاپ‌های گیمینگ دل دارند.

صفحه نمایش

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لپ تاپ‌های دل، صفحه نمایش‌های بسیار خوب آن‌ها است. برای مثال، مدل‌های XPS 15 و XPS 17 دل، صفحه نمایش‌هایی با کیفیت بسیار بالا، اندازه بزرگ و جدیدترین فناوری‌های روز دارند که روشنایی آن‌ها به ۵۰۰ نیت هم می‌رسد.

لپ تاپ‌های گیمینگ سری Alienware برند دل، دارای صفحه نمایش‌هایی با نرخ رفرش بالا و بهینه‌سازی شده برای گیمینگ هستند. حتی یک مدل از این لپ تاپ‌ها دارای نرخ رفرش خیره‌کننده ۳۶۰ هرتز است.

البته صفحه نمایش لپ تاپ ایسر نیز با توجه به پایین بودن قیمت لپ تاپ ایسر، چندان بد نیست. ویژگی این لپ تاپ‌ها، نسبت بالای صفحه نمایش به بدنه است.

لپ‌ تاپ ایسر

نوآوری

یکی از مهم‌ترین مشخصات برند ایسر، نوآوری بسیار زیاد است. این برند، با هر مدل جدیدی که بیرون می‌دهد، از یک طراحی جدید رونمایی می‌کند. با اینکه ایسر از نظر زیبایی‌شناسی، نسبت به لپ تاپ دل، نوآوری بیشتری دارد، برند دل، نوآوری خود را در عملکردها و قابلیت‌های لپ تاپ‌هایش نشان می‌دهد. مهم‌ترین نوآوری‌های دل در رابطه با سیستم‌های خنک کننده لپ تاپ هستند.

نتیجه‌گیری

در بالا، لپ تاپ‌های دل و ایسر را به با هم دیگر مقایسه کردیم. همانطور که دیدید، لپ تاپ‌های دل، تقریبا از تمامی جنبه‌ها، لپ تاپ‌های بهتری در مقایسه با لپ تاپ‌های ایسر هستند. با اینکه این دو برند، لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار خوبی با کیفیت، توانایی و قیمت نسبتا مشابه تولید می‌کنند، اما برند دل، در زمینه تولید لپ تاپ‌های اداری، دست بالا را دارد. البته برند لپ تاپ ایسر، از نظر تنوع در برند، قیمت‌های اقتصادی‌تر و عمر بیشتر باطری، نسبت به دل بهتر است.

خرید لپ تاپ‌های دل و ایسر از مقداد آی تی

یکی از فروشگاه‌هایی که فیلترهای بسیار متعددی برای جستجوی مدل‌های مختلف لپ تاپ دارد، فروشگاه مقداد آی تی است. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای متعدد در این فروشگاه، شامل فیلتر قیمت، میزان رم، نوع پردازنده، و بسیاری از فیلترهای دیگر، لپ تاپ مورد نظر خود را از میان برندهای مختلف، انتخاب کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*