گوگل پیکسل 6

این 11 ویژگی منحصر به فرد را فقط در گوشی گوگل پیکسل 6 پیدا می‌کنید

گوگل امسال سعی کرده با ارائه قابلیت‌های جذاب گوشی‌های سری Pixel 6 را متفاوت جلوه دهد. سری گوگل پیکسل 6 دارای ۱۱ قابلیت منحصر به فرد است که در دیگر دستگاه‌های اندرویدی پیدا نمی‌کنید.

گوشی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از تمامی گوشی‌های پیکسل قبلی یک سر و گردن بالاتر هستند. جدا از مجهز شدن به سخت افزار سطح بالا و برچسب قیمتی بسیار جذاب، گوگل روی هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری بالای این گوشی‌ها نیز حساب کرده و ویژگی‌های اختصاصی زیادی را به آنها افزوده است.

گوگل پیکسل 6

البته برخی از این ویژگی‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و خیلی به درد نمی‌خورند؛ اما برخی دیگر واقعا کاربردی هستند و تجربه کاربری روزمره شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند. این ویژگی‌ها همچنین باعث می‌شوند که گوشی‌ های پیکسل 6 نسبت به سایر دستگاه‌های اندرویدی متفاوت به نظر برسند؛ زیرا شما نمی‌توانید آنها را در هیچ دستگاه دیگری تجربه کنید.

ویژگی‌های اختصاصی گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

۱- مجیک اریسر

مجیک اریسر یکی از قابلیت‌های کلیدی سری پیکسل 6 است و خود گوگل نیز خیلی روی آن مانور داده است. این قابلیت دقیقا همانطور که از نامش پیداست عمل می‌کند. با Magic Eraser می‌توانید به صورت جادویی محتوای ناخواسته را از عکس‌هایی که گرفته‌اید، حذف کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید فرد آزاردهنده‌ای را که در هنگام گرفتن سلفی وارد فریم شده یا شیء ناخواسته‌ای که یک منظره زیبا را خراب کرده است، پاک کنید.

مجیک اریسر یک قابلیت فوق‌العاده است. البته پیشتر نیز موارد مشابهی را دیده بودیم؛ اما نمونه ارائه شده توسط گوگل عملکرد بسیار خوبی دارد و استفاده از آن نیز خیلی راحت است. از وقتی که برای اولین بار از مجیک اریسر استفاده کنید، دیگر به لیست بخش‌های پر استفاده شما در پیکسل تبدیل خواهد شد؛ حتی اگر آنچنان اهل عکس گرفتن نباشید.

۲- Face Unblur

دیگر ویژگی جذاب و اختصاصی گوشی های پیکسل 6 گوگل، فیس آنبلر نام دارد که از فناوری یادگیری ماشینی گوگل برای واضح نگه داشتن صورت سوژه در تمام موارد استفاده می‌کند. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که به خاطر حرکت سریع، صورت سوژه در هنگام ثبت عکس با گوشی‌ هوشمند تار میفتد.

برای حل این مشکل، Pixel 6 به صورت همزمان هم با دوربین اصلی و هم دوربین فوق عریض عکس می‌گیرد و سپس هر دو را با هم ادغام می‌کند. البته این کار فقط در مواردی انجام می‌شود که گوشی متوجه شود ممکن است به خاطر سرعت بالای حرکت سوژه و شرایط نوری‌ نامناسب، تصویر تار شود.

از آنجایی که کیفیت تصویر ثبت شده با دوربین اصلی و فوق عریض با هم تفاوت دارد، گوشی فقط از داده‌های مربوط به صورت سوژه در دوربین فوق عریض استفاده می‌کند و آنها را جای تصویر گرفته شده با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گوگل قرار می‌دهد.

۳- ویژگی‌های موشن مود

حالت Motion Mode در برنامه دوربین گوشی‌های پیکسل 6 به شما این امکان را می‌دهد که از سوژه‌های در حال حرکت در دو سبک متفاوت Action Pan و Long Exposure تصویربرداری کنید. البته پیش از این نیز کاربران می‌توانستند با استفاده از حالت Pro در گوشی‌های اندرویدی خود عکس لانگ اکسپوژر بگیرند؛ اما با حالت موشن مود پیکسل 6 این کار بسیار راحت‌تر از گذشته شده است.

در حالت Action Pan، گوشی روی سوژه اصلی فوکوس کرده و تصویر آن را به صورت واضح ثبت می‌کند؛ اما پس‌زمینه را کاملا تار می‌شود. شما می‌توانید در این حالت یک تصویر ثابت بگیرید یا اینکه دکمه شاتر را نگه داشته و با گوشی خود سوژه را دنبال کنید.

در حالت Long Exposure معمولا کاربران باید از سه‌پایه استفاده کنند، ولی در پیکسل 6 گرفتن اینگونه عکس‌ها بدون سه‌پایه نیز ممکن شده است. تراشه تنسور استفاده شده در گوشی‌های جدید گوگل می‌توانند سوژه را شناسایی کرده و الگوریتم‌های لرزشگیر تصویر را متناسب با آن تنظیم کنند. البته توجه داشته باشید که همچنان برای گرفتن عکس‌های لانگ اکسپوژر باید چند ثانیه پیکسل 6 یا پیکسل 6 پرو را به صورت ثابت نگه دارید.

۴- Real Tone

گوگل اعلام کرد که قابلیت ریل تون به دوربین پیکسل‌ 6 و پیکسل 6 پرو کمک می‌کند که تصاویر افراد رنگین پوست را بهتر ثبت کند. به دلیل نبود تنوع کافی در نمونه‌های استفاده شده برای یادگیری ماشینی، دوربین گوشی‌های هوشمند معمولا عملکرد خوبی در ثبت جزئیات پوست افراد غیر سفید پوست ندارند؛ اما گوگل توانسته الگوریتم‌های دوربین سری Pixel 6 را در این زمینه بهینه کند.

گوگل پیکسل 6

برای رسیدن به نتیجه بهتر، غول فناوری مدل تشخیص چهره به همراه تراز سفیدی خودکار و الگوریتم نوردهی را بهبود بخشیده است.

۵- Live Translate

قابلت Live Translate تمامی پیام‌های دریافتی در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را در لحظه برای شما ترجمه می‌کند. به عنوان مثال اگر چندین پیام مختلف را به زبان آلمانی در واتس‌اپ یا برنامه پیام‌رسانی رسمی گوشی دریافت کنید، گوشی به صورت خودکار گزینه‌ای را برای ترجمه آنها به فارسی به شما پیشنهاد می‌کند.

همچنین پیام‌های شما نیز در لحظه ترجمه خواهند شد. مثلا شما می‌توانید پیامی را به فارسی بنویسید؛ اما گوشی آن را به آلمانی به مخاطب مورد نظر ارسال کند. شاید با خود بگویید که امکان ترجمه پیشتر نیز در برنامه گوگل ترسنلیت بود؛‌ اما نکته مهم اینجاست که این قابلیت اکنون با سیستم عامل یکپارچه شده است و می‌تواند با تمامی برنامه‌های سازگار کار کند.

علاوه بر این، اگر بسته‌های زبان مورد نظر را دانلود کنید؛ امکان استفاده از آن به صورت آفلاین را نیز خواهید داشت. این ویژگی جذاب با ویدیو‌ها و قابلیت Live Caption نیز کار می‌کند؛ بنابراین اگر در حال تماشای یک فیلم به زبان آلمانی یا ژاپنی باشید، پیکسل 6 می‌تواند به راحتی زیرنویس فارسی را در اختیار شما قرار دهد.

۶- تایپ صوتی فوری و هوشمند

پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو می‌توانند به لطف قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بالای تراشه تنسور گوگل، تایپ صوتی فوق‌العاده سریع با دقت بالا را به کاربر ارائه دهند.

شما حتی می‌توانید نام علائم نگارشی و ایموجی‌ها را هم بگویید تا گوشی به راحتی آنها را تشخیص داده و تایپ کند. سیستم تصحیح صدا در پیکسل‌های جدید آوا محور است و به مرور زمان خود را با شما وفق می‌دهد.

۷- HDRnet برای ویدیو‌ها

گوشی‌های پیکسل هیچوقت به خاطر قابلیت‌های ویدیویی معروف نبوده‌ند؛ اما گوگل می‌خواهد با استفاده از HDRnet در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو این مشکل را تا حد زیادی حل کند. این کدک با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کار می‌کند و منجر به دقت رنگ بسیار بالایی در ویدیو‌ها خواهد شد.

گوگل پیکسل 6

گوگل از این کدک در عکس‌های گرفته شده در گوشی‌های پیکسل نیز استفاده می‌کرد؛ اما حالا توانسته به لطف قدرت بالای تراشه تنسور آن را به ویدیو‌ها نیز بیاورد.

۸- سوئیچ دیجیتال ماشین

شما می‌توانید از گوشی های پیکسل 6 و 6 پرو گوگل به عنوان سوئیچ دیجیتال ماشین‌های جدید BMW استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید صرفا با نگه داشتن گوشی در کنار دستگیره در خودرو، آن را قفل کرده یا باز کنید. همچنین برای روشن کردن ماشین نیز تنها کافیست پیکسل 6 را در بخش شارژ بی‌سیم قرار دهید.

گوگل پیکسل 6

اگر فردی خودرو بی‌ام‌و داشته باشد، می‌تواند از برنامه My BMW این ویژگی را فعال کند. در آینده شما همچنین می‌توانید سوئیچ ماشین خود را با حداکثر ۵ نفر از دوستان و اعضای خوانده خود به اشتراک بگذارید. البته این قابلیت به زودی از انحصار پیکسل 6 در می‌آید؛ زیرا سامسونگ قصد دارد با ارائه یک آپدیت پشتیبانی از سوئیچ دیجیتال را به سری گلکسی S21 اضافه کند.

۹- باند فوق وسیع در Nearby Share

گوگل می‌خواهد تا اوایل دی ماه با ارائه یک بروزرسانی مهم، چیپ باند فوق وسیع (UWB) در پیکسل 6 پرو را فعال کند تا کاربران بتوانند از آن برای Nearby Share استفاده کنند. پس از آپدیت جدید گوشی می‌تواند سایر دستگاه‌های مجهز به UWB را در اطراف شما نشان دهد تا فایل‌های مختلف را با آنها به اشتراک بگذارید.

۱۰- قابلیت‌ Direct My Call و Wait Times

گوشی‌های پیکسل به قابلیتی به نام Call Screen مجهز شده بودند که پس از دریافت تماس خود گوشی می‌توانست از شخص تماس گیرنده نام و دلیل تماسش را بپرسد و سپس آن را به صورت متن به شما ارائه دهد. انگار این قابلیت فوق‌العاده برای گوگل کافی نبوده است؛ زیرا تصمیم گرفته برنامه تماس را با اضافه کردن دو ویژگی Direct My Call و Wait Times بهبود بخشد.

قابلیت Wait Times می‌تواند با بخش پشتیبانی شرکت‌های مختلف هماهنگ شود و به شما اطلاع دهد که چقدر باید برای صحبت با نماینده شرکت صبر کنید. شما همچنین می‌توانید زمان انتظار تقریبی برای سایر روز‌های هفته را هم مشاهده کنید.

وقتی با بخش پشتیبانی یک شرکت تماس می‌گیرید،‌ باید چند دقیقه اول را صرف گوش دادن به اپراتور کنید که با سرعت بسیار کمی منو‌های مختلف را به شما توضیح می‌دهد. قابلیت Direct My Call تمامی محتوای منو‌های مورد اشاره را به متن تبدیل کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد تا منتظر آنها نباشید و راحت به کار خود برسید.

۱۱- اسلایدر دمای رنگ و بهبود صدا در سلفی

در برنامه دوربین گوگل پیکسل 6 و 6 پرو یک اسلایدر دمای رنگ وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد دمای رنگ یک صحنه را گرم‌تر یا سرد‌تر کنید. این قابلیت بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند با تغییر در اینگونه موارد تصاویر دراماتیک ثبت کنند. البته قابلیتی مشابه با این مورد نیز در حالت Pro سایر گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود.

در آخر نیز باید بگوییم که گوگل بهبود‌هایی را در کیفیت صدای ضبط شده در هنگام استفاده از دوربین سلفی ایجاد کرده است. مثلا تصور کنید که بیرون از خانه هستید و می‌خواهید از دوربین سلفی برای ولاگ استفاده کنید. پیکسل 6 می‌تواند به کمک این قابلیت صدای اطراف را حذف کند و بیشتر روی صدای شما تمرکز کند.

آیا فکر می‌کنید گوگل می‌تواند با ارائه این ویژگی های اختصاصی در سری پیکسل 6،‌ کاربران را از خرید سایر دستگاه‌های اندرویدی منصرف کند و به سمت خود بکشاند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*