مقایسه EV6 تسلا مدل Y برقی

مقایسه کیا EV6 با تسلا مدل Y ؛ بهترین کراس اورهای برقی جهان

رقابت خودرو های برقی، به بالاترین سطح خود رسیده است. در ادامه سعی داریم به مقایسه اطلاعات فنی و قیمت دو خودرو برقی پر فروش کیا EV6 و تسلا مدل Y بپردازیم.

دو خودرو کیا EV6 و تسلا مدل Y، در رقابتی چرخ به چرخ در کلاس کراس اور های برقی هستند. خودرو های برقی سگمنت کراس اور، در سال های اخیر به دلیل تنوع زیاد و قیمت رقابتی، بازار داغی داشته‌اند. تسلا مدل Y، به تازگی راه خود را به بازار اروپا پیدا کرده‌ و از امکانات بی نظیری همراه با شعاع حرکتی خوبی برخوردار است. همچنین تمام امکانات فنی این خودرو، شامل به روز رسانی های آینده شرکت تسلا خواهد شد.

از سوی دیگر شرکت مشهور کره ای سعی دارد تا رقابت آمریکایی – کره ای را با پایین آوردن قیمت به سود خود تمام کند. هر چند اگر بخواهیم فقط از روی ظاهر قضاوت کنیم، کیا EV6 را خودرو آینده می‌بینیم و و تسلا مدل Y در مقابل آن چیزی شبیه یک خودرو معمولی است.

تسلا مدل Y در مقابل کیا EV6

مقایسه EV6 تسلا مدل Y برقی - ظاهر EV6

کیا EV6 مدل 2022، اولین خودرو برقی مستقل شرکت کره ای کیا خواهد بود. کیا برنامه بلندی برای خط تولید خودرو های الکتریکی خود دارد و از پلتفرم یکسانی برای تولید آن‌ها استفاده خواهد کرد. اما ایلان ماسک، بنیان گذار شرکت تسلا، صرفا به بهبود تسلا مدل Y کفایت کرده است. این خودرو از سال 2019 روی خط تولید تسلا قرار داشته و در مدل 2022، شعاع حرکتی بالاتری را بدست آورده است. شعاع حرکتی خودرو های برقی، وابستگی زیادی به مدل محور محرک آن‌ها دارد؛ مثلا تسلا مدل Y در نسخه دیفرانسیل عقب، شعاع حرکتی در حدود 393 کیلومتر دارد که این عدد در نسخه تمام چرخ محرک به عدد 525 کیلومتر می‌رسد.

طراحی با نگاه به آینده؛ تسلا مدل Y یا کیا EV6

مقایسه EV6 تسلا مدل Y - ظاهر EV6

تسلا مدل Y، همراهی بیشتری با خانواده های پرجمعیت دارد و می‌تواند تا 7 سرنشین را به راحتی در خود جای دهد. حتی می‌توانید تمام صندلی های ردیف عقب را تا کنید تا فضای بار بسیار بیشتری برای حمل وسایل خود داشته باشید. در صندوق عقب تسلا دقیقا هم سطح با خود صندوق عقب باز می‌شود و به مالک خودرو این امکان را می‌دهد تا وسایل سنگین یا بدون جای دست را به راحتی در خودرو جای دهد.

کیا EV6 در طراحی نمره‌ ی خوبی گرفته است.چراغ های LED مدرن و زیبایی در طراحی خارجی خودرو به کار رفته است. چراغ های عقب EV6، به صورت یکپارچه طراحی شده و در همان نگاه اول، مخاطب خود را مجذوب خود می‌کند. خودروساز کره ای توجه زیادی به مسائل محیط زیستی داشته است و برای ساخت تجهیزات و فضای داخلی خودرو، از مواد بازیافتی با کیفیت استفاده کرده است. حتی روکش صندلی های کیا EV6 از نوع چرم گیاهی است. البته تمام این موارد جدا از حفظ محیط زیست، به کاهش قیمت تمام شده هم کمک می‌کند.

مقایسه EV6 تسلا مدل Y - صندوق مدل Y

سطح صندوق عقب تسلا مدل Y طراحی بی‌نظیری دارد

کیا برای طراحی داخلی داشبورد خود از مدل های رایج و پرطرفدار مانیتور های تسلا الهام نگرفته؛ بلکه تصمیم گرفته تا از جذابیت های خودرو های برقی پورشه بهره ببرد و از یک مانیتور در پشت فرمان و یکی دیگر در وسط کنسول استفاده کرده است. چنین موردی باعث سنتی بودن فضای داخلی خودرو می‌شود اما مهندسین کیا عقیده دارند که مانیتور های بزرگ (که در بازار ایران به مانیتور تسلایی معروف هستند)، کارآمدی زیادی ندارند و در چند سال آینده، جایگاه خود را در بازار از دست خواهند داد.

عملکرد خیره کننده؛ رقابت آمریکا – کره

تمام خودرو های تمام چرخ محرک تسلا از دو موتور بسیار پیشرفته بهره می‌برند که هرکدام قادر است به طور مستقل و با سرعت بسیار بالایی گشتاور تولید شده را در چرخ های عقب و جلو مدیریت کند. این موضوع باعث کنترل بهتر، پایداری بالاتر و همچنین استارت سریع تر اولیه خودرو می‌شود. تسلا مدل Y در مسیر های بارانی، برفی، گلی و آفرود برتری خاصی دارد.

نسخه های متفاوت تسلا مدل Y

تسلا مدل Y در دو نسخه به فروش می‌رسد. هر دو نسخه امکان رانندگی تمام چرخ محرک را در اختیار شما قرار خواهند داد. نسخه حداکثر شعاع پیمایش و پیشرفته. در مدل حداکثر شعاع پیمایش، شما بیشترین شعاع حرکتی را در اختیار خواهید داشت. در این نسخه، یک موتور قوی در دیفرانسیل عقب و موتور ضعیف تری در محور جلو قرار گرفته که در مجموع قدرت 434 اسب بخار را دارند و شتاب  صفر تا صد 4.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت 218 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می‌دهند. مدل پیشرفته اعداد جذاب تری در سرعت و قدرت دارد. در نسخه پیشرفته تسلا مدل Y شاهد 483 اسب بخار قدرت و شتاب  صفر تا صد 3.7 ثانیه ای هستیم.

مقایسه EV6 تسلا مدل Y - ظاهر مدل Y

شرکت کیا تصمیم گرفته تا گزینه های بیشتری برای خریداران در نظر بگیرد و خودروی برقی کیا EV6 را در دو مدل دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک به بازار عرضه خواهد کرد. مدل تمام چرخ محرک از باتری های بزرگ تری بهره می‌برد و بسته به مدل انتخابی شما، قدرتی بین 313 تا 576 اسب بخار دارد. نسخه دیفرانسیل عقب این خودرو از باتری های کوچک تر و قدرت 167 اسب بخار بهره می‌برد. افرادی که شیفته ی سرعت هستند می‌توانند به سراغ نسخه ی GT بروند. مدل GT قدرتی برابر با 576 اسب بخار و شتاب  صفر تا صد 3.3 ثانیه ای دارد. کیا EV6 پلتفرم مشابهی با خودرو آینده هیوندا یعنی Ioniq 5 دارد. اگرچه EV6 برتریِ انتخاب سیستم عملکرد انتقال قدرت را در دو مدل دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک دارد.

بررسی سیستم مولتی مدیا، باتری و قیمت؛ تسلا مدل Y در برابر کیا EV6

مقایسه EV6 تسلا مدل Y - کابین تسلا

در نسخه حداکثر پیمایش تسلا مدل Y، شعاع حرکت برابر با 525 کیلومتر داریم. این مقدار در نسخه پیشرفته به عدد 489 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. اما نسخه پیشرفته به شما 20 حالت رانندگی مختلف می‌دهد. علاوه بر آن وجود رینگ های 20 اینچی، سیستم تعلیق اسپرت تر، حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد بیشتر از برتری های نسخه پیشرفته تسلا مدل Y است. ارزان ترین نسخه تسلا مدل Y در هر بار شارژ، شعاع حرکتی برابر با 390 کیلومتر  دارد. قیمت نسخه 2022 خودرو برقی تسلا مدل Y حدود 60,000 دلار خواهد بود.

مقایسه EV6 تسلا مدل Y برقی - ایستگاه شارژ تسلا

زمان شارژ با دو شارژر متفاوت

کیا EV6 با دو مدل باتری با ظرفیت های 58 و 77.4 کیلو وات ساعت قابل خریداری است. در نسخه ای که باتری های بزرگ تری دارد، شعاع حرکت خودرو با هر بار شارژ برابر 483 کیلومتر خواهد بود. سیستم برق خودرو کیا EV6 در ولتاژ کاری 800 ولت قرار دارد و به لطف فناوری شارژ سریع و اتصال به شارژر 350 کیلو وات خود، می‌تواند باتری را در زمان 18 دقیقه تا 80 درصد شارژ کند.

سیستم شارژ سریع کیا EV6 در مدت زمان فقط 5 دقیقه شارژ، شعاع حرکتی 115 کیلومتر را به راننده می‌دهد. شارژر 11 کیلو وات EV6 در زمان 7 ساعت کار شارژ خودرو را انجام می‌دهد. این شارژر جریان پایین تری را به سیستم برق و باتری خودرو وارد می‌کند و اگرچه که زمان بیشتری از شما می‌برد اما به سلامت بیشتر باتری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این با کاهش فشار بر روی شبکه برق، به کمک جیب خریداران می‌رود. قیمت نهایی کیا EV6 مدل 2022 هنوز مشخص نشده اما انتظار می‌رود که هر دو مدل باتری، در نسخه دیفرانسیل عقب قابل دسترس باشند.

سیستم نمایشگر و به روز رسانی بی سیم

مقایسه EV6 تسلا مدل Y - کابین EV6

در خودرو برقی کیا EV6 مدل 2022 یک نمایشگر 12 اینچی را داریم که می‌توان تمام اطلاعات لحظه ای خودرو را روی آن مشاهده کرد. سیستم مولتی مدیا EV6 شامل به روز رسانی های بی سیم شرکت کیا خواهد شد و قابلیت دریافت فرمان های صوتی همزمان را نیز دارد.سرویس های محبوب اپل کار پلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) در کنار فناوری شارژ بی سیم و سیستم هات اسپات در این خودرو قرار دارند. سیستم صوتی EV6 با 14 اسپیکر برند Meridian هم عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که EV6 مدل 2022 با قیمت 45 تا 55 هزار دلار به بازار عرضه شود.

خودرو برقی کیا EV6 حس و حال سنتی و قیمت پایین تری دارد. این خودرو کاملا مناسب سفر های درون شهری، استفاده روزمره یا سفر های خانوادگی است. تسلا مدل Y از شتاب بسیار بهتری برخوردار است و سیستم شارژ آن هنوز بی رقیب است؛ اگرچه که صفحه نمایش کند آن در قدیم، باعث اعتراض بعضی از خریداران شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*