سوئیست DX7

اختلاف بر سر تولید سوئیست DX7 در ایران؛ کدام شرکت شاسی بلند لوکس چینی را عرضه می‌کند؟

تازه‌ترین اخبار منتشر شده حاکی از آن است که یک شرکت جدید خودروسازی به زودی مونتاژ سوئیست DX7 را در کشور آغاز خواهد کرد.

مطابق با تازه‌ترین اخبار منتشر شده، یک شرکت خودروسازی نوپا قصد دارد مونتاژ لوکس‌ترین محصول نشان سوئیست را که تحت عنوان سوئیست DX7 شناخته می‌شود در داخل کشور آغاز کند. این در صورتی است که محصول دیگر این نشان یعنی سوئیست DX3 نیز توسط دیار خودرو روانه بازار کشور می‌شود. گفتنی است که این شرکت جدید، سال‌های زیادی مشغول به عرضه اتومبیل‌های وارداتی لوکس به بازار کشور بوده و هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شبکه خدمات فروش و پس از فروش خودروهای لوکس را در اختیار دارد.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این شرکت نوپا با دیار خودرو به مشکل بر خورده و هر دو شرکت‌ هم‌اکنون ادعا می‌کنند که امتیاز تولید DX7 در ایران را دارند. البته ظاهرا شرکت جدید از دیار خودرو پیشی گرفته و هم‌اکنون مشغول به سفارش قطعات منفصله این شاسی بلند چینی است.

سوئیست DX7

کراس اوور DX7 که به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت چینی سوئیست شناخته می‌شود،‌ در صورت ورود به بازار کشور باید با اتومبیل‌هایی مانند لاماری، KMC K7، FMC T5، بهمن فیدلیتی پرستیژ و همچنین بهمن دیگنیتی پرستیژ به رقابت بپردازد. با توجه به قیمت این کراس اوور تک دیفرانسیل در بازار سایر کشورها، احتمال داده می‌شود سوئیست DX7 در بازار ایران حدود ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.

سوئیست DX7

بررسی سوئیست DX7 از نظر مشخصات فنی

برای نسخه جدید این کراس اوور چینی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در نظر گرفته شده است که توانی برابر با ۱۹۷ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه که به فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز است، بر عهده یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه گذاشته شده است. گیربکس دو کلاچه در نظر گرفته شده برای این اتومبیل از نوع تر است که در مقایسه با جعبه دنده‌های دو کلاچه خشک استهلاک کمتری دارد. این کراس اوور چینی از نظر ابعاد و اندازه نزدیک به خودروهایی مانند KMC K7، فیدلیتی و… است و در قالب یک اتومبیل ۵ نفر روانه بازار جهانی می‌شود.

سوئیست DX7

امکانات رفاهی و ایمنی لوکس‌ترین محصول نشان سوئیست

سوئیست DX7

نسخه فول آپشن سوئیست DX7 به امکانات زیادی مجهز شده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به در صندوق عقب برقی،‌ سقف پانوراما، کروز کنترل، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دنده پشت فرمان، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دوربین ۳۶۰ درجه،‌ سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی،‌ دوربین ثبت وقایع، رادار خطی، رادار نقطه کور، صندلی برقی راننده،‌ سامانه اخطار تصادف، اتوهلد، ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی، نمایش مسیریاب در جلو آمپر، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، استارت دکمه‌ای، اتوپارک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و فناوری LED چراغ‌ها اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قراربودکارمانیابی وای دی این خودروراواردکنداینهم مثل بی وای دی تانک وix7جتوردانگ فنگ ووووفقط هدف کارمانیااین بودکه ازاین طریق زمان بخری اینهاهمش برنامه بی وای دی بودچون هدف نداشتندوذهنشان مریض بودبعداسمشان راگذاشتندکارآفرین هدفشان دلار۴۲۰۰۰تومانی بودنه تحویل خودرو