بیت کوین

ایلان ماسک: بیت کوین برای پرداخت مناسب نیست، از دوج کوین استفاده کنید

ایلان ماسک با اعلام این که ارز دیجیتالی بیت کوین ابزار مناسبی برای پرداخت محسوب نمی‌شود از کاربران خواست تا از دوج کوین استفاده کنند.

ایلان ماسک که به عنوان ثروتمندترین فرد جهان و همچنین مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس و شرکت خودروسازی تسلا شناخته می‌شود اخیرا توسط مجله تایم به عنوان شخصیت سال 2021 انتخاب شد. وی طی مصاحبه با این مجله به ارزهای دیجیتالی معروفی چون بیت کوین و دوج کوین نیز اشاره کرد که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه وی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیت کوین برای پرداخت مناسب نیست

بیت کوین

ایلان ماسک با اعلام این که در ایجاد پی پال (Paypal) نقش زیادی را داشته‌ام گفت به همین دلیل از سیستم پولی در یک سطح اساسی درک کافی دارم و از چگونگی عملکرد دقیق آنها نیز مطلع هستم. از این رو تعداد افراد بسیار کمی بهتر از من قادرند این مکانیزم را درک کنند.

مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس گفت از آنجایی که تراکنش بیت کوین کم و هزینه هر تراکنش بسیار زیاد است به همین دلیل بیت کوین برای پرداخت ابزار مناسبی محسوب نمی‌شود، اما در سطح پایه برای ذخیره ارزش ابزار مناسبی خواهد بود. ایلان ماسک در ادامه گفته‌های خود با اعلام این که به طور کلی بیت کوین برای ارز معاملاتی جایگزین خوبی محسوب نمی‌شود به تعریف از دوج کوین روی آورد.

مدیرعامل تسلا مدتی است که به یکی از طرفداران و حامیان اصلی دوج کوین تبدیل شده و در جامع کریپتوها بسیاری وی را با نام پدر دوج (Dogefather) می‌شناسند. وی مدتی قبل اعلام کرده بوده به صورت شخصی مقدار زیادی دوج کوین، بیت کوین و اتر را خریداری کرده است، اما شرکت‌های وی یعنی تسلا و اسپیس ایکس فقط بیت کوین را در اختیار دارند. وی همچنین با اعلام اینکه این موضوع شاید یک شوخی احمقانه قلمداد شود، اما دوج کوین ابزار مناسب‌تری برای تراکنش‌ها محسوب می‌شود.

ماسک در ادامه تاکید کرد هرچند احتمال دارد این مورد باعث تورم شود، اما این عدد تورمی در برابر درصد، یک عدد ثابت خواهد بود؛ یعنی با گذشت زمان در حقیقت درصد تورم کاهش پیدا می‌کند و چنین عملکردی بسیار فوق‌العاده است؛ چرا که افراد ترغیب می‌شوند تا به جای احتکار آن را به عنوان ذخیره ارزش مصرف کنند.

ثروتمندترین فرد جهان اخیرا اعلام کرده بود دوج کوین رمزنگاری مردم است. وی در ماه آگوست نیز همانند مارک کوبان، ستاره تیم شارک تانک، مالک تیم NBA دالاس ماوریکس اعلام کرد جامعه دوج در استفاده از این میم کوین به عنوان یک وسیله مبادله عملکرد قوی را نشان داده است.

گفتنی است ادوارد فلسنتال، مدیرعامل تایم عنوان کرد مجله تایم حدود یک قرن است که با یک مکانیزم خاص فرد سال را معرفی می‌کند؛ فرایندی که طی آن اگر یک فرد یا گروهی در 12 ماه گذشته بیشترین تاثیر را داشته باشند به عنوان فرد یا افراد برتر سال معرفی خواهند شد. وی افزود ایلان ماسک به این دلیل فرد برتر سال 2021 شد که توانست طی 12 ماه اخیر نسبت به سایر افراد روی زندگی در زمین و حتی خارج از زمین تاثیر بیشتری داشته است. گفتنی است دارایی خالص ایلان ماسک بیش از 300 میلیارد دلار برآورد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*