متولی رمزارزها

دولت وارد عمل شد؛ انتخاب محسن رضایی به عنوان متولی رمزارزها

معاون اقتصادی رئیس جمهور یعنی محسن رضایی به عنوان متولی رمزارزها در ایران انتخاب شد. به این ترتیب دولت رسما وارد موضوع ارزهای دیجیتال شده است.

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد دولتمردان رسما به موضوع رمزارزها در ایران ورود کرده‌اند و در همین راستا، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور به عنوان متولی رمزارزها در کشورمان انتخاب شده است. وی در ادامه افزود ما اقدامات خود در این بخش را به دولت عرضه کرده و گزارش آنها در این باره را دریافت کرده‌ایم. همچنین اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه ارزهای دیجیتال در جریان است و دولتمردان هم می‌گویند در این زمینه قانون‌گذاری خواهند کرد.

پورابراهیمی اضافه کرد ما متنی را در کمیسیون اقتصادی مجلس آماده کردیم و از دولت خواستیم آیین‌نامه‌های لازم را در این بخش تدوین کند. البته ارائه لایحه درباره این موضوع زمان می‌برد و به همین خاطر بهتر است ما طرحی را در این بخش ارائه بدهیم. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد اگر ما روی محتوای اصلی موضوع فعالیت رمزارزها به توافق برسیم، دیگر فرقی نمی‌کند اسم آن چه چیزی باشد.

گفتنی است که پورابراهیمی اخیرا از تشکیل یک کارگروه مشترک بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن طرح‌ها و لوایح اقتصادی از جمله طرح رمزارزها خبر داده بود.